הרב אביגדור נבנצאל, רבה של העיר העתיקה, ומגדולי הרבנים החרדים, אומר בראיון פומבי כי עלינו לבנות את בית המקדש, ולא להמתין לירידתו מן השמים. בראיון מיוחד העוסק בשאלת בניית בית המקדש השלישי בידינו או בידי שמיים, אומר הרב נבנצאל ש"יש להשתדל במה שבידינו על מנת לקדם את בניית המקדש". למרות ש"בג"ץ מעכב, ועוד כמה גורמים".
הרב נבנצאל מבהיר כי מעולם לא הייתה מסורת חזלי"ת שאין לנו רשות לבנות את בית המקדש. הרב גם מוכיח זאת מהניסיון המובא במדרש רבה. "כאשר מלכות רומי נתנו רשות לבנות את בית המקדש, עם ישראל בנה אותו, ולא חיכה שירד בנוי משמיים", אמר. הרב נבנצאל פוסק כי "יש מצווה לבנות את בית המקדש, אפילו אם לא נוכל להקריב בו קורבנות". לדבריו, אין להירתע מהשאלות ההלכתיות הכרוכות בחידוש עבודת המקדש והקרבנות, אשר כמעט אלפיים שנה לא נערכו הלכה למעשה. 
הרב סבור כי גדולי הדור יכולים לפתור את כל השאלות והספיקות שהועלו בעניינים אלו. "אכן, לגבי קורבנות יש כמה ספקות הלכתיים, וגדולי הדור צריכים להכריע בזה", אומר הרב.

בראיון שהתפרסם בגליון האחרון של "גילוי דעת", מגיב הרב נבנצאל בתמיהה על הטענה שלא למקדש כזה ציפינו אלפיים שנה אלא לבית מקדש של אש. בתגובה לטענה הזו שהשואל ציטט בשמם של רבנים ואדמו"רים הגיב הרב, "אינני מבין את הטענה הזאת". "כן, חיכינו לקיים את המצווה היקרה של בניית המקדש בידינו" אומר הרב נבנצאל, ו"אם נהיה זכאים, נבנה את המקדש בעצמנו בידיים".