אלוף משנה (מיל') מתן כהנא, מספר 7 ברשימת "ימינה" לכנסת, הגן בראיון לתוכנית הקבינט ב-103FM על חברו הרב אסף נמבורג שהוקלט כשהוא מסביר לתלמידי מכינה מדוע אסור ללכת לצבא ואסור להתקרב לחילונים: "בשביל גילוי הנאות, הרב נאומבורג הוא חבר טוב וקרוב שלי כבר 33 שנה. מדובר פה בהזיה מטורפת, בסילוף שלא יאמן".

"הרב אסף נאומבורג בעצמו היה לוחם בגולני", הוסיף כהנא, ואמר: "כל תלמידיו משרתים שירות משמעותי בצה"ל ביחידות הכי מובחרות. במסגרת ארוכה של שיעורים לאורך כל השנה הביא לחניכיו דעות שאומרים כלפי בני הציונות הדתית על ההשתלבות שלהם בצבא ועל שיתוף הפעולה שלהם עם החילוניים. הוא הביא להם דעות של אחרים כדי לדעת להתווכח איתם. בשיעור שאחרי זה הוא אמר להם 'בואו תקשיבו מה אנחנו עונים למי שאומר את הדברים האלה".

כזכור, הרב נמבורג הוקלט כשהוא אומר אמירות חריפות על חילונים ועל התגייסות לצבא. בין היתר הוא נשמע אומר לתלמידיו: "מה פתאום איש באמונתו יחיה? מאיפה הגיע המשפט המטורף הזה? אין משפט כזה חוץ מבספרים של מרצ איש באמונתו יחיה". על השתלבות עם החילונים אמר נאמבורג: "מאיפה שמעת שאפשר לקרב רשעים? לתת להם לגיטימציה? מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשע".



מי בכלל מעלה את זה לדיון בכיתה?
"אתם לוקחים שיעור אחד בתוך רצף של שיעורים. איך אתם מסבירים את זה שהוא היה לוחם בגולני וכל התלמידים שלו הולכים לצבא? בדיוק בגלל שהוא מאמת אותם עם גישות שטוענות כלפי הציונות הדתית שאנחנו יותר מדי הולכים עם החילוניים ויותר מדי משתתפים בנטל. אתם הרי יודעים שיש ציבורים שזו הטענה שלהם כלפינו. והוא מלמד את התלמידים שלו איך להתעמת ולמה כל הדברים האלה כל כך חשובים. עוד לא תפסתם אותי על שקר אף פעם. אני אומר לכם הרב אסף נאומבורג הוא ציוני נלהב וממלכתי. לשמחתי זה קרה עם אדם שאני מכיר כל כך מקרוב והוא חבר אישי כל כך קרוב שלי. אני אומר לכם שיש פה סילוף ומגמתיות. יש פה ארגונים שמשקיעים אלפי שעות עבודה רק כדי לחפש איך להפריד ולשסות. יושבים ולוקחים שיעורים ועורכים אותם בצורה מגמתית".
יכול להיות שאתה לא מכיר את הצד הזה באסף נאומבורג.
"הוא לא חבר שאני מדבר איתו פעם בשנה. הוא חבר מאוד קרוב שלי.
אני מודאג שהתלמידים לא מבינים את הדברים כמו שאתה אומר.
"ולכן התלמידים האלה לא משרתים בצבא ובורחים מחילונים? הרי זה בדיוק ההיפך. התלמידים האלה של מכינת 'עצמונה' וכל המכינות האלה, משתלבים בכל היחידות הצבאיות ואחר כך באקדמיה, ברפואה ובשירות הציבורי". 
למה כל הזמן צריך להסביר דברים שלכאורה אמורים להיות פשוטים? כמו בדוגמת דברי הרב רפי פרץ על טיפולי המרה.
"כי יש ארגוני שנאה שיושבים שעות על גבי שעות רק כדי לברור חלקיקי שיעורים".
הרב רפי פרץ התראיין לחדשות בשמו ובקולו.
"הפילו את הרב פרץ בצורה לא יפה. הוא לא בעד טיפולי המרה.

אתה מאשים את כולם אבל יכול להיות שמתחולל טרלול באזור שאתה חי בו ומאדם הגון כמוך מצופה להגיד 'אני לא נותן לזה יד'.
"ימים נפלאים הגיעו שאני צריך לדברר את סמוטריץ' והרב פרץ וזו הזיה כשלעצמה".
אתה שותף שלהם.
"אני בבלוק טכני אני מזכיר. הרב פרץ התכוון להגיד שאם בא אליו תלמיד ואומר לו 'חלמתי חלום כזה או אחר, אני עכשיו בדילמה לגבי הזהות שלי', הוא ייתן לו יד והושיט לו סיוע. הוא ממש לא התכוון לטיפולי המרה כמו שנחשפתי אליהם לאחרונה והם דברים נוראיים ואיומים".
וכשאתה שומע התבטאויות של אנשים במפלגה שלך נגד שירות נשים בצבא.
"אני בעד שירות נשים בצבא, אני חושב שהן עושות שירות מדהים. אני כמפקד טייסת שלחתי את לוחמות צוות האוויר למקומות הכי מסוכנים במזרח התיכון ולא היססתי לשנייה. אני חושב שהנשים בכל התפקידים בצה"ל תורמות".

אבל אומר סמוטריץ' שאין בנות לוחמות ושהן לא עושות שום דבר חשוב בצבא.
"אז אני חולק עליו מכל וכל. הן עושות תפקידים חשובים מאוד והן מפנות את לוחמי החוד, הלוחמים המסתערים, להתאמן ולהתכונן למלחמה. עם זאת, אני כן חושב שבשירות חי"ר בגדוד מעורב יש בעיות הלכתיות לא פשוטות בכלל, ומותר להגיד גם את זה.
כהנא התייחס לדברי פרץ על בתי ספר לנבואה: "לא הקשבתי לשיעורים, אבל בטח שוב לקחו משפט אחד מתוך קונטקסט שלם של שיעורים. זו לא חוכמה לקחת רסיסי שיעורים. כמו שאני מכיר את הרב אסף נאומבורג הוא בטח העביר לתלמידים שיעור על תפיסת עולמם של השומר הצעיר. היית יכול לקחת שיעור ולהגיד שהוא מהשומר הצעיר".
זו לא חוכמה כל פעם להגיד 'דברים יצאו מהקשרם', למה מוחקים מהאתר את ההרצאות האלה?
"כי יושבים הארגונים האלה שכל מה שהם רוצים לעשות זה שנאה ולהוציא דברים מהקשרם".
הפוזיציה של לשנוא את ארגוני השמאל תפוסה על ידי אחרים.
"אני לא בקטע של שנאה. אני רק פונה לאנשים הנורמליים במדינה ואומר להם ' תבדקו ממי אתם צורכים תוכן', למה מאמינים ולמה לא. אני קורא לכולם, אל תאמינו לכל הארגונים שכל מה שהם עושים זה להפיץ שנאה. במקרה הספציפי הזה יצא לכם טוב. אתם מראיינים את אחד החברים הכי קרובים של רב אסף נאומבורג. מדובר באחד האנשים המקסימים, טובי הלב והממלכתיים. הוא בעד מדינת ישראל, בעד שירות צבאי, בעד להיות עם חילוניים ופשוט לקחו את הדברים שלו וסילפו. תסמכו עליי בנושא הזה".