הסוכנות היהודית תאשר תוכנית פעולה אסטרטגית לעשור הקרוב. מטרת התוכנית, לפי צוות מחבריה, היא לתת מענה לאתגרים הניצבים בפני העם היהודי בעידן הנוכחי. ההשקה ואישור התוכנית יתקיימו במהלך הכינוס של חבר הנאמנים, אירוע בן שלושה ימים שייפתח היום (ראשון) בירושלים. בין משתתפי הוועידה, שעתידים לשאת נאומים בפני מאות נציגים של העולם היהודי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ.



העקרונות של התוכנית האסטרטגית גובשו בתהליך מתמשך שהובילה הנהגת הסוכנות היהודית בראשות יצחק הרצוג בחודשים האחרונים, יחד עם שותפיה בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן היסוד ועם חברי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, הנהלת הארגון ועובדיו.



על פי התוכנית האסטרטגית, הסוכנות היהודית תפעל להבטחת ביטחונן של הקהילות היהודיות ברחבי העולם ותנהל מאבק נחרץ בגילויי האנטישמיות ובאנטי־ציונות, שהגיעו לשיאים חדשים בשנים האחרונות. נוסף לכך, תתמקד הסוכנות היהודית בעידוד עלייה לישראל, תסייע לעולים ארצה מתוך בחירה ובמקביל תנהל מבצעי עליית חירום חשאיים. ייעוד נוסף שבו תעסוק הסוכנות היהודית בעשור הקרוב הוא השכנת שלום בית ואיחוי השסעים בעם היהודי באמצעות חיזוק הזיקה של יהודי העולם זה לזה ולמדינת ישראל.



עוד הוחלט, על פי התוכנית האסטרטגית, כי הסוכנות היהודית תדאג לייצג את מגוון הקולות של יהודי התפוצות בקרב קובעי המדיניות בישראל ובתוך החברה הישראלית בסוגיות החשובות לעם היהודי, ובנוסף תבטיח את מעורבותה של יהדות התפוצות בעיצוב פניה של החברה הישראלית.



במסגרת התוכנית החדשה, הסוכנות היהודית תנהל מאבק נחרץ וחסר פשרות באנטישמיות הגואה ברחבי העולם, במאמץ משולב עם ממשלת ישראל, הקהילות היהודיות וארגונים נוספים, בשלוש זירות מרכזיות: הזירה המדינית, שתכלול פעילות מול נשיאים, ראשי מדינות וממשלות ופרלמנטים וגופי אכיפה ברחבי תבל; הזירה הביטחונית, שתבטיח את ביטחונם של יהודי העולם ותעסוק בהגברת אמצעי האבטחה והמיגון של מוסדות קהילתיים בקהילות היהודיות; והזירה החינוכית־תודעתית, שתעסוק במיגור תופעות של אנטישמיות, שנאת זרים וגזענות וחינוך לאהבת ישראל באמצעות מערך של מאות שליחים ישראלים ועבודה עם מחנכים מקומיים שיעסקו בפעילות חינוכית מול קהלים שונים ועריכת מחקרי עומק בתחום.



על מנת ליישם את התוכנית האסטרטגית, הסוכנות נערכת להגדיל את מספרם של השליחות והשליחים הישראלים שישרתו מטעמה בקהילות יהודיות ברחבי העולם באופן ניכר. כבר כיום מפעילה הסוכנות היהודית בכל שנה יותר מ־2,000 שליחות ושליחים, ובכללם גם מאות שינשינים שיוצאים לשנת שירות בתפוצות לפני גיוסם לצה"ל. כעת בכוונת הסוכנות היהודית לפעול בפרישה גיאוגרפית רחבה יותר ולתת מענה לצרכים הייחודיים של כל אחת מהקהילות היהודיות הגדולות מחוץ לישראל.