בית הכנסת "נסה" השייך לקהילה היהודית האיראנית הושחת אמש בבוורלי הילס שבלוס אנג'לס, קליפורניה, לאחר שאלמוני הצליח לחדור למבנה, לשבור חלונות ולהשחית ספרי תפילה, תורה וטליתות. משטרת בוורלי הילס חוקרת את האירוע כ"פשע שנאה".



עובד בית הכנסת שהגיע למקום אתמול בבוקר (שעון לוס אנג'לס) הזעיק את המשטרה המקומית לאחר שגילה עם הגעתו כי מישהו פרץ את הדלת, ניפץ את החלונות וחילל לפחות תשעה ספרי קודש. על פי הדיווח, "המגילות העיקריות של בית הכנסת נותרו ללא פגע".



החוקרים, שצפו בצילומי מצלמות האבטחה שתיעדו את הפריצה,  חושדים כי מי שאחראי לכך הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו שביצע מספר מעשי וונדליזם  באזור. המשטרה הפיצה את תמונתו על מנת שהציבור יסייע בתפיסתו.



 


"ההתקפה הפחדנית הזו פוגעת בלב מי שאנחנו כקהילה", אמר ראש העיר של בוורלי הילס, ג'ון מיריש. "זו לא סתם התקפה על הקהילה היהודית בבוורלי הילס, זו התקפה על כולנו. העיר כולה תומכת בבית הכנסת "נסה", חבריו וחברי הקהילה. אנו מחויבים לתפוס את הפושע שחילל מקום קדוש בשבת מכל הימים ולהביא אותו לדין".

בית הכנסת "נסה" נוסד על ידי יהודים שעלו ללוס אנג'לס מטהרן לאחר המהפכה האיסלאמית ומהווה את אחד מבתי הכנסת הגדולים בלוס אנג'לס. בשעות הקרובות ועם התקדמותה של החקירה צפויה המשטרה לתת הצהרה מיוחדת לתקשורת.