עשרות בכירים מהקהילות היהודיות באיחוד האירופי נועדו בפריז עם נציגי ממשלות האיחוד כדי להציג בפניהם תוכנית חירום הכוללת חקיקה, ודרשו לאמצה למען המלחמה באנטישמיות ובאנטי־ציונות הגואה באירופה ולמען הגנה על אזרחיה היהודים. 

"המצב נעשה גרוע יותר. אנחנו יכולים לזעוק, אבל על הממשלות לפעול", אמר הרב מנחם מרגולין, יו"ר האגודה היהודית האירופית בפתיחת כינוס החירום, שהתקיים ב"מרכז יהדות אירופה" המפואר שהוקם בפריז. 

עיקרי תוכנית החירום כוללים מינוי של אחראי למלחמה באנטישמיות בכל מדינה; אימוץ של הגדרת האנטישמיות שקבע כוח המשימה הבינלאומי, הכוללת גם אנטי־ציונות, בידי כל המדינות; שדרוג החינוך בנושא השואה והכללת תרומתם של היהודים ליבשת בספרי הלימוד; הרחבת החקיקה לענישה בגין שימוש פומבי בסטראוטיפים יהודיים והפניית משאבים גדולים יותר ללימודי השואה והיהדות; ומניעה של מכירת סממנים ומזכרות נאציות. 

בכינוס גם הוצגו והוצעו אמצעים להגברת ההגנה על יחידים ומוסדות קהילתיים. סקר, שנערך ב-16 מדינות מרכזיות באירופה וטרם הושלם, הוצג גם הוא לבאים. הוא מצביע, בין השאר, על כך שבריטניה מובילה במספר התקריות האנטישמיות ב־2019 (1,807), אך באופן יחסי לאוכלוסייה, נמצא כי אוסטריה היא המדינה האנטישמית ביותר באירופה והתחוללו בה 547 אירועים. בצרפת היו 700 מקרי תקיפה. 

"זהו מספר מטורף של מעשים אנטישמיים", אמר ראש הליגה היהודית לפעולה והגנה, הרב שלמה כובש. הסוקרים גם הציגו שאלות לאזרחים לא יהודים על יחסם ליהדות, לשואה ולישראל. בחלק הזה התגלתה יוון כמדינה האנטישמית ביותר. כ־20% מהנשאלים מחזיקים בדעות הקדומות הקשות ביותר כלפי יהודים וגם גורסים שעוסקים בשואה יותר מדי. כ־25% מהנשאלים סבורים שישראל אינה דמוקרטית, וכי היא אחראית לאנטישמיות בעולם והורגת ילדים פלסטינים. 

בדברי הפתיחה הבטיחה ראש עיריית פריז אן הידלגו צעדים משפטיים נגד האנטי־ציונות, הצורה החדשה של האנטישמיות, בלי קשר לביקורת על ממשלת ישראל ופעולותיה. הנציג המיוחד של שר החוץ האמריקאי אלן קאר אמר כי המקור העיקרי לאנטישמיות החדשה הוא האסלאם הקיצוני, וקרא לרשויות באירופה לחקור אותו כיאות ולנקוט נגדו צעדים נמרצים. 

הלורד ג'ון מן, יועץ ממשלת בריטניה לענייני אנטישמיות, סיפר שהציבור הבריטי הצביע נגד פוליטיקאים אנטישמים, וכי פועלים בארצו לאסור את תנועת ה־BDS. נוסף לכך הודיע כי הגדרת האנטישמיות הבינלאומית צפויה להתקבל שם. נציגי הקהילות היהודיות מסרו דוחות המציגים עלייה באנטישמיות שנתמכת בידי השלטון בארצותיהם. מיופת הכוח של ישראל טליה לדור פרשר הצביעה על ריבוי ההחלטות האנטי־ישראליות במוסדות הבינלאומיים.