שורת טקסי זיכרון נערכו היום (שני) בארץ ובעולם לציון 82 שנים לליל הבדולח, ליל הפרעות ביהודים ברחבי גרמניה ואוסטריה. אותו לילה נוראי סימל את הרדיפה של המשטר הנאצי אחר היהודים, רכושם ובתי הכנסת שלהם. במשכן נשיאי ישראל התקיים טקס זיכרון בשידור חי באינטרנט, שבו לקחו חלק נשיאי  גרמניה ואוסטריה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר ואלכסנדר ואן דר בלן, שקראו למאבק משותף באנטישמיות, ונשבעו כי "לעולם לא עוד".

טקס זיכרון מרגש נוסף נערך על ידי ארגון יוצאי מרכז אירופי, שקיים את האירוע המקוון. אחת המשתתפות הייתה תרצה הליבני, ילידת מינכן וניצולת פוגרום ליל הבדולח.

הליבני סיפרה את אירועי אותו לילה נוראי, שאותו חוותה כילדה קטנה: "זה היה בשתיים בלילה, שמענו דפיקות נוראיות בבית. הגרמנים גררו את אבי מהבית לעיניהם של אימי, אחיי ואני. הוא נשלח למחנה עבודה בדכאו ושם הוא נרצח. זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. זה קרה כשהייתי בת ארבע  וכולם שואלים אותי איך אני זוכרת, אבל את התמונה הזאת, של אבי מוכה ומובל מהבית, לעולם לא אוכל לשכוח", היא סיפרה בהתרגשות. "אני דור ראשון, אין כמעט יותר דור ראשון, חשוב לי לדבר ולספר את הסיפור. אני נשארתי בין היחידים שיכולים לספר, וחשוב כל כך לספר - כדי שיזכרו ולא ישכחו". 

בשיחה עם מעריב, סיפרה דבורה הברפלד, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה, כי, "פוגרום 'ליל הבדולח' נתפש כשלב חדש ברדיפת היהודים ואולי אף כראשיתה של השואה. השואה הנוראית שהתרחשה על העם היהודי היא מעבר לכל בינת אנוש ודווקא בשל כך, עלינו כיהודים וישראלים להיות סמל ואות למוסר ולרגישות אנושית. חובתנו היא לשמר את זיכרון האירוע, ללמד את לקחי התהליכים שהובילו לפוגרום ולעודד שיח ומחשבה ביקורתית למען דורות העתיד. השנה, לראשונה, אנו נציין את ליל הבדולח בסדרת אירועים מקוונים ללא תשלום ואנו מזמינים את חברי הקהילה ואת הקהל הרחב בני כל הדורות לקחת בהם חלק".