סגן יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על החינוך בארגון גאל גרינוולד נמצא בימים אלה בביקור באנגליה, כדי לנסות לגייס שליחים ישראלים ללמד בבתי הספר היהודיים במדינה.

"תפקידו של השליח הוא לא רק ללמד עברית, אלא גם להביא את החיבור לארץ ואת האהבה לארץ", אומר גרינוולד. "בזמן האחרון ראינו קצת נתק של יהודי בריטניה מישראל, ואנחנו צריכים לתקן את הפער הזה. מדינת ישראל צריכה לחזק את הקשר עם יהודי התפוצות, מפני שבמצב הנוכחי קשה למצוא שליחים טובים. אנחנו משדכים מורים לבתי ספר לפי הצורך של אותם בתי ספר".

לדבריו, "בבתי ספר בלונדון יש כבר שליחים, וראינו את ההשפעה שזה נותן על התלמידים". גרינוולד רתם לטובת העניין את שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי, שאמרה כי ״שמחתי לפגוש את סגן יו״ר ההסתדרות הציונית גאל גרינוולד והתרשמתי מהמחויבות העמוקה שלו לקהילה היהודית בריטניה. הגעה של שליחים צעירים נוספים מישראל לממלכה היא בשורה חשובה לקהילה ואני מקווה שעוד ועוד שיתופי פעולה ציוניים שכאלה יצאו אל הפועל״.

הפרויקט של ההסתדרות הציונית לאחר שהתקיים בבריטניה פסטיבל עברית מדוברת של הארגון JNF UK, שהגיע למעל 25 בתי ספר ברחבי אנגליה עם הצגת ילדים באנגלית שמשולבת עם מילים בעברית. שי בצלאל, מנכ"ל JNF UK,  אמר למעריב כי הצגות כאלו מביאות את האהבה לישראל. הילדים שומעים עברית ומתייחסים פתאום למה שלומדים בבית ספר".