ממשלת גרמניה התחייבה בשבוע שעבר לתרומה של לא פחות ממיליון יורו לארגון יוצאי מרכז אירופה לטובת שימור מורשת היהדות דוברת הגרמנית בארץ ישראל.

המענק יועבר לטובת העתקה ובנייה מחודשת של המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית ("מוזיאון הייקים") למוזיאון הכט אשר בקמפוס אוניברסיטת חיפה. במוזיאון נמצאים כבר כיום מאות פריטים המשקפים את חלקה ותרומתה של העלייה הייקית לבניין הארץ במגוון תחומים, לצד ארכיון המכיל למעלה ממיליון מסמכים המספרים את סיפור העלייה הייקית לישראל. בהקצאת המענק לארגון יוצאי מרכז אירופה באמצעות משרד החוץ הגרמני, מאפשרת ממשלת גרמניה את העתקת המוזיאון ואוצרותיו מגן התעשייה תפן למשכנו החדש ואת עצם המשך פעילותו.

עברם המפואר של יהודי מרכז אירופה (אוסטריה, גרמניה וצ'כיה) וחלקם בחיזוק היישוב היהודי בארץ ישראל ובהנחת התשתית להקמת המדינה ובביצורה, והחותם החלוצי שהותירו בה, טבוע בין כותלי המוזיאון. ארגון יוצאי מרכז אירופה הציב לעצמו כמטרה מרכזית את שימור המורשת של הקהילה והנחלתה לציבור הרחב, צעירים ומבוגרים כאחת.

דבורה הברפלד, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה, אומרת: "הארגון מודה מקרב לב למשרד החוץ הגרמני ולשגרירות גרמניה בישראל על שפעלו ונרתמו מתוך אחריות ומחויבות לחשיבות קיום המוזיאון ושדרוגו, לטובת הציבור בישראל בכלל והקהילה הייקית בפרט".