כפי המתרחש מדי שבע שנים גם לקראת סיום שנת השמיטה הנוכחית מתקיים המנהג העתיק של החתימה על שטר הפרוזבול שנועד למנוע את שמיטת הכספים. הפרוזבול מתיר לגבות רק את החובות שהיו קיימים לפני מועד כתיבתו ומשום כך, אדם שכתב פרוזבול ולאחר מכן הלווה כסף לחברו – צריך לכתוב פרוזבול חדש בעבור הלוואה זו. לכן נהוג לחתום על השטר רק ביום האחרון של השנה על מנת לכסות את כל חובות השנה שחלפה. 

עם זאת, ראוי שלא להשאיר את הכתיבה לרגע האחרון, כדי שלא לשכוח. השנה מאפשרים בצהר לחתום דרך האתר של הארגון על מינוי שליח, שיכתוב בשמכם את הפרוזבול בערב ראש השנה בפני עדים המוסרים את הפרוזבול לבית הדין. בכך יכול מי שמעוניין לחתום על השטר לבצע את ההליך בצורה מסודרת בהקדם ולדעת כי אינו צריך לדאוג עוד לביצועו בתום שנת השמיטה. עד כה כבר חתמו על הפרוזבול דרך אתר צהר אלפי בני אדם שביקשו להיעזר בשירות המוצע. 

יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו: "כל אדם מצווה לוותר על החובות שמועד פירעונם חל לפני סוף שנת השמיטה ו“לשמוט“ אותם. הלל הזקן ראה שהעם נמנעו מלהלוות בסמוך לשנת השמיטה, ומשום כך תיקן את כתיבת הפרוזבול. בימים הקרובים ישנה הזדמנות של פעם בשבע שנים לחתום על שטר הפרוזבול וצהר מאפשרים למנות שליח גם במועד מוקדם על מנת להימנע מהגעה לרגע האחרון".

להרשמה לחצו כאן