במכון הדר המייצג דתיות אחרת, בה נשים מחויבות בהלכה יזמו אמש קורס תקיעה בשופר לנשים וגברים יחד. לתפיסת המכון אליו משתייכים למעלה מ50 קהילות בישראל נכון שגם נשים ילמדו לתקוע בשופר שכן אומנם אין הן יכולות הלכתית להוציא גברים ידי חובת שמיעת שופר אולם הן בהחלט יכולות לתקוע במניין נשים או למי שאינה יכולה להגיע לבית הכנסת. 

הרבנית ד"ר חנה פרידמן וראש הישיבה בהדר הרב איתן טוקר הסבירו לבאי הקורס את הלכות התקיעה, ההבדל שבין תקיעה ושברים וגם כמה מקטעים יש לקיים בתרועה. בהמשך עברו המשתתפים בקורס על ההלכות השונות הנוגעות לשופר עצמו ולאחר מכן ערכו תרגול של תקיעה בשופרות שונים. 

לקראת הימים הנוראים יצאו במכון הדר בקריאה לרבני הקהילות ולגבאים למצוא דרך לאפשר לנשים להיות יותר שותפות בתפילה. "גם נשים הן חלק מן הציבור שאין לוותר עליו. הימים הנוראים הן הזדמנות לסדר קצת אחרת את בית הכנסת, סדר כזה שיאפשר גם לנשים לשמוע היטב את בעל התפילה, להיות קרובות אל ארון הקודש, הזדמנות להביא אותן ואותנו מהספסלים האחוריים שבבית הכנסת ליחד שממנו יעלו קולות התפילה", אמרה הרבה אביטל הוכשטיין, נשיאת המכון הדר, והוסיפה כי חשוב להעביר את המסר לפיו "נשים אתן רצויות בבית הכנסת ורצויות לא רק כצופות אלא גם בעשייה הרוחנית בו".