השבוע נערך באתר גבעת התחמושת בירושלים מופע "חיבורים" לרגל סיום שנת הפעילויות של תוכניות סטודנטים הפועלות ברחבי הארץ, כחלק מפעילותה של המנהלת לזהות יהודית. במסגרתה, הסטודנטיות והסטודנטים משתתפים לאורך השנה האקדמית בסדנאות העשרה במורשת וזהות יהודית, אהבת הארץ והעצמה אישית ברוח יהודית ישראלית ומשתתפים בסיורים וסמינרים בירושלים.

האירוע, בהנחיית אשת התקשורת סיוון רהב-מאיר, נערך בחסות המשרד לירושלים ועיריית ירושלים, ובשיתוף פעולה עם תוכניות שונות כגון: נפש יהודי, אתנחתא, פנים אל פנים ואלול. האירוע התחיל במעגלי שיח בשיתוף עם מנחי ומנחות התוכנית, במהלכם שיתפו הסטודנטים בחוויות שעברו עליהם בשנה החולפת ובחלומותיהם לקראת השנה החדשה, ביקור באתר הקרב ולאחר מכן נהנו הסטודנטים והצוות מהופעה מרגשת של אביתר בנאי ואומנים אורחים. הסטודנטים ציינו בסיפוק רב את השנה המשמעותית שהייתה להם ואת תודתם על ההזדמנות שניתנה להם להשתתף בתוכנית המחברת מורשת וערכים.

שירה, סטודנטית הנמצאת לקראת סיום הלימודים, סיפרה במהלך האירוע כי "זוהי שנתי הראשונה בתוכנית 'אתנחתא', כשהשתתפתי בתוכנית בת"א. התחלתי את השנה יחד עם עוד אלפי סטודנטים שהגיעו כמוני למרכזים ברחבי הארץ - 'נפש יהודי', 'אתנחתא', 'פנים אל פנים' ואלול".

"התוכנית הייתה עבורי אתנחתא אמיתית של עצירה ממרוץ החיים האינטנסיבי של עבודה ולימודים לטובת העמקה בתכנים של יהדות, מורשת, מוסר אישי, זוגיות, אהבת הארץ וכל זה לצד פעילויות חוויתיות בחגים, טיולים, סופ"שים, ג'אמים ועוד. בתוכנית פגשתי צוות מדהים שנותן את כולו לכל אחד ואחת ובאופן אישי וברגישות גדולה. הערך הגדול שאני רואה בתוכניות כאלה לצעירים כמוני הוא החשיפה לעולם שלא מפסיק להתרחב ומלא קסם. אני באמת ממליצה לכל מי שמחפש בית ולכל סטודנט בישראל להיחשף לאנשים ולתכנים במקום הזה", הוסיפה.

תוכנית "אתנחתא" פועלת ב-20 ערים ויישובים בכל רחבי הארץ ובמסגרתה לומדים הסטודנטיות והסטודנטים תכנים של מרשת, זהות יהודית, ציונות והעצמה אישית ברוח יהודית-ישראלית. כחלק מהמפגשים נערכים פעילויות שוברות שיגרה, טיולים, סיורים וארועי תרבות וארועי חגים.