במסגרת ועידת רבני אירופה, שהתקיימה השנה במלטה, הוכרזו הזוכים בפרס CER PRIZE - פרס טכנולוגי המוענק לאנשים אשר בונים אפליקציות שעוזרות לאנשים. באירוע השנה העניקו פרסים לזוכים גם משנת 2020 וגם משנת 2021, זאת מאחר ובשנה שעברה לא נערך האירוע עקב מגיפת הקורונה.

הזוכים במקום הראשון זכו בפרס כספי של 26 אלף יורו, כשהזוכים במקומות השני והשלישי קיבלו 18 אלף יורו כל אחד. במקום הראשון לשנת 2020 זכתה ורוניקה סליס ורגרה, מייסדת חברה מנורווגיה אשר מתמחה בחיבור בין עמותות המטפלות באוכלוסיות חלשות לארגונים אשר מסייעים כספית לגופים מסוג זה.

למקום השני הגיע דוד סקיק ממלטה, שבנה אפליקציה המאבחנת דמנציה בגיל צעיר. למקום השלישי הגיע אפי ברוך מישראל, שפיתח טכנולוגיה המסייעת לסטודנטים בלימודים. נינה פטריק מגרמניה זכתה במקום הראשון לשנת 2021, לאחר שהחברה שלה פיתחה טכנולוגיה שעוזרת לכל אחד לאבחן את עצמו באמצעות בדיקת שתן. 

למקום השני הגיע קורנליוס פלם מאנגליה, בזכות טכנולוגיה שעוזרת לעקוב אחר מיגרנות. ובמקום השלישי סיים סימון שכוואל מישראל, שבנה טכנולוגיה העוזרת לחקלאים באפריקה. 

חמוטל רוגל-פוקס, מנהלת מח' קהילות יהודיות במשרד החוץ, ציינה בתגובה כי "המשרד אכן עובד עם ועד רבני אירופה באופן רציף על נושאים שונים ביניהם, חקיקה המגבילה חיים יהודים באירופה, מאבק באנטישמיות וכו'. כחלק משיתוף הפעולה משתף המשרד באירוע השנתי של איתור סטארטפיסטים והבאתם לישראל. משרד החוץ עובד באופן שוטף עם ארגונים יהודיים בינלאומיים לרווחת הקהילות היהודיות ולחיזוק הקשר בין ישראל לתפוצות, פרויקט חדשני זה הוא אחת הדוגמאות המובהקות לכך". 

הרב פנחס גולדשמיט, הרב הראשי של ועידת רבני אורופה אמר: "הדת שלנו אולי עתיקה - אפילו נצחית - אבל היא תמיד שרדה, ולעתים קרובות כל כך שגשגה, כי יש לה אמונה בעתיד. פרס CER לטכנולוגיה וחדשנות היא הדרך שלנו לחגוג את הטוב ביותר בטכנולוגיה שבה הוא כוח לטוב. מלטה, עם ההיסטוריה המרתקת שלה, והכלכלה צופה פני עתיד, מונעת טכנולוגיה, הפכה למיקום אידיאלי להציג אותה. אני מברך את הזוכות ורוניקה ונינה, כמו גם את כל הסגניות, ומצפה לשותפות מתמשכת עם ממשלת מלטה".

חבר הפרלמנט סילביו שמברי, שר הכלכלה, הקרנות והקרקעות באירופה של ממשלת מלטה, אמר: "למלטה יש 2,000 שנות היסטוריה יהודית, והממשלה באמצעות מימקול שמחה לכתוב את הפרק הבא בהיסטוריה עם ועידת רבני אירופה על ידי אירוח טקס הענקת פרס CER כאן. בין אם לתיירות, עסקים או השקעה, אנו מזמינים את הקהילה היהודית, כולל חברינו מישראל, לשקול את מלטה כיעד הבא שלך. נקבל אותך בזרועות פתוחות".

יורי מילנר, משקיע טכנולוגיה, פילנתרופ מדע ומייסד קרן Breakthrough, אשר, יחד עם אשתו ג'וליה, מימן את פרס CER, אמר: "ג'וליה ואני גאים לתמוך בפרס CER. לרעיונות טכנולוגיים יצירתיים יש כוח עצום לשפר את חייהם של אנשים, ועידוד רעיונות אלה הוא חיוני".