הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פרסם היום (שלישי) שורת הנחיות לציבור, לקראת יום הכיפורים תשפ"א. בהודעתו מדגיש הרב כי אנו נמצאים בתקופה קשה ובשל כך הוא נותן דגשים מיוחדים: "אינו דומה יום הכיפורים בשנה זו לימי הכיפורים שאנו רגילים בהם". 

על פי ההנחיות שפרסם הרב הראשי דוד לאו, חייבים אנשים בבידוד או חולים מאומתים ללא תסמינים לצום. יחד עם זאת, חולה קל שהיו לו תסמינים עד חמישה ימים בטרם הצום, וכן חולים במצב בינוני או קשה, אינם מורשים לצום.

תקציר ההנחיות של הרב הראשי דוד לאו (צילום: הרבנות הראשית)
תקציר ההנחיות של הרב הראשי דוד לאו (צילום: הרבנות הראשית)

עוד מדגיש הרב כי בשל הצפיפות הרבה הצפויה במקוואות, הם מהווים סכנה ועל כן הוא מתיר להקל השנה במצווה זו. כמו כן, הוא קוראא לגלות אחריות בנוגע להתקהלויות עבור קיום מצוות התפילה: "בכל מקרה בו יש חשש קל או ספק כלשהו, עדיפה תפילה ביחיד בבית תוך שמירה על תנאי אוורור מתאימים".

עוד אמר הרב הראשי כי הוא מבין את אלו השואלים שאלות בנוגע להנחיות והמגבלות, ועל אף כי "נכונות הן, אין זו סיבה שבגללה מותר לא לקיים את ההנחיות". הרב לאו קרא לכולם להקפיד על ההנחיות כלשונן בקריאת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". מוקדם יותר פורסם כי פרופ' גמזו ורה"מ נתניהו דנו עמו בנוגע לסגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים.