מצוות "תשליך" היא אחת מהמסורות הכי יפות ומרגשות שמביאה איתה השנה החדשה. בהגדרה: תשליך הוא טקס תפילה דתי יהודי לראש השנה, אך עם הזמן יותר ויותר חילונים הבינו את הקסם הגדול שטמון בו, בחרו לקרב את הטקס לעולמם האישי ויצרו טקסי תשליך רפורמיים, מרגשים ומקוריים ללא תשלום במקומות היפים ביותר בארץ – מדן ועד אילת. הנה חלק מהמקומות הכי מיוחדים שאפשר לקיים בהם תשליך.

תשליך עפיפונים בקיבוץ

איפה? קיבוץ גזר

מתי? יום שלישי, 27 בספטמבר, 16:30

מה בתוכנית? למה לכתוב תשליך על פתקים – אם אפשר לכתוב על עפיפונים? קהילת ברכת שלום מקיימת גם השנה את תשליך העפיפונים המרגש ומאפשרת לכל באי הקיבוץ לקחת חלק. יחד כותבים על העפיפונים את הרגעים שמהם רוצים להיפטר, מעיפים אותם גבוה ונפרדים מהם לקראת השנה החדשה. האורחים יכולים להשתמש בעפיפונים שהביאו עמם מבעוד מועד או להכין עפיפון לגמרי בעצמם.

תשליך מוזיקלי על גדות הנחל

איפה? תל אביב, נחל הירקון

מתי? יום שלישי, 27 בספטמבר, 17:00

מה בתוכנית? כמיטב המסורת קהילת בית דניאל מקיימת תשליך בליווי מוזיקלי לכל המשפחה. הילדים לומדים את מנהג התשליך, כותבים או מציירים לעצמם את הרגעים שעברו בשנה שחלפה ובליווי מוזיקה נעימה ברוח חגי תשרי – מקבלים את השנה החדשה. האירוע כולל הסברים ופעילויות להורים ולילדים.

תשליך של קהילת בית דניאל (צילום: התנועה הרפורמית)
תשליך של קהילת בית דניאל (צילום: התנועה הרפורמית)

תשליך ירושלמי במעיין

איפה? מעיין עין לבן, ירושלים

מתי? יום שלישי, 27 בספטמבר, 16:30

מה בתוכנית? מי אמר שירושלמים צריכים להרחיק אל הים כדי ליהנות "מטיול תשליך" על שפת המים? התשליך של התנועה הרפורמית במעיין עין לבן מאפשר לתושבי הבירה וסביבתה לקיים תשליך לפי צו מצפונם, ובאותה העת לספוג את הנוף עוצר הנשימה שמציעים הרי ירושלים בתקופה זו של השנה.

תשליך משפחתי בבריכה האקולוגית

איפה? מודיעין

מתי? יום שלישי, 27 בספטמבר, 17:30

מה בתוכנית? גם קהילת יזמ"ה במודיעין מוכיחה שלא צריך ים כדי לקיים תשליך יפה, מרגש, מקרב ומלא בכוונה. גם השנה עשרות צעירים ומבוגרים יתכנסו סביב הבריכה האקולוגית שבעיר, יכלו שנה וקללותיה ויקבלו שנה וברכותיה. בטקס המרגש ילמדו הילדים לתקוע בשופר ועל מנהג התשליך והסיבות שעומדות מאחוריו.

תשליך מסורתי בנמל תל אביב

איפה? ליד מיצג הלב של תל אביב, נמל תל אביב, בדק הצפוני

מתי? יום שני, 26 בספטמבר, 17:30

מה בתוכנית? בפרוש השנה החדשה, בית תפילה ישראלי ונמל תל אביב מזמינים אתכם לטקס התשליך המסורתי המתקיים ביום הראשון של ראש השנה, לקרוא יחדיו את תפילת התשליך, להשליך אל מי הים הזורמים את המשא המכביד עלינו מהשנה החולפת ולהתחיל מעתה בחיים ישרים וטובים יותר. טקס התשליך ילווה בתקיעת השופר ובסיומו המשתתפים יוזמנו למעגל שירה של שירי תקווה. מוזמנים להביא חתיכת לחם לזרוק משהו סמלי לים וכלי נגינה. הכניסה חופשית.

פרטים נוספים באתר נמל תל אביב namal.co.il

תשליך מסורתי בנמל תל אביב (צילום: איתן אלחדז)
תשליך מסורתי בנמל תל אביב (צילום: איתן אלחדז)

תשליך קלאסי: על הים - לאור שקיעה

איפה? חופי הרצליה, קיסריה וחיפה

מתי? יום שלישי, 27 בספטמבר, 17:30

מה בתוכנית? כמו תמיד, ישנם אלו שאוהבים את המוכר והידוע – תשליך מרגש על שפת הים, עם רדת שקיעה כתומה וחמימה. גם השנה התנועה הרפורמית מציעה תשליכים אישיים ומרגשים במגוון חופים בארץ, שאותם יכול לקיים כל אחד בדרכו שלו – ובהתאם לצו מצפונו.