יסוד כל התורה והדת היהודית וכפועל יוצא מכך גם אמונתם של כל הדתות שהיהדות היא הבסיס לראשית צמיחתם (הנצרות והאיסלם) היא האמונה הבלתי מעורערת שהקב"ה ברא את העולם. ללא יסוד זה אין תוחלת לא למצוות חלילה, לא לתורה, לא לעם ישראל ולא לארץ ישראל. בעצם בלעדי אמונה זו אין לנו מאומה.
הגאון ר' אלחנן וסרמן הי"ד (מגדולי התורה של יהדות ליטא שלפני השואה) שואל, כיצד יתכן שהתורה מצווה על כל יהודי שהגיע לגיל מצוות להאמין שה' יצר את העולם בו בזמן שאפילו חכמים אדירים כמו אריסטו (שהרמב"ם העיד עליו ששכלו נחות רק לעומת הנבואה!) לא האמין בכך?
יתר על כן, לא רק נער שהגיע למצוות מחוייב באמונה זו אלא גם איש נבער מדעת נתבע להאמין. כיצד יוכל כזה אדם להשיג השגות שגם אריסטו לא השיג?
וכחיזוק לשאלה זו הוא מביא דוגמה מרועה חזירים בכפר נידח לפני מאתיים שנה בערבות רוסיה. באשמורת הבוקר הוא מוציא את החזירים למרעה וברדת החשיכה הוא הוא משיבם לדיר. במעט הרובלים שהוא מקבל בשכרו הוא רוכש בבית המרזח כמה בקבוקי וודקה ומריק את תוכנם אל קרבו עד שהוא צונח שיכור. בבוקר כאשר הוא מתאושש קמעה מעלפונו הוא שוב ממהר אל הדיר ומתחיל את עבודת יומו. כך במשך שבעים שנה צועד האיש מן המרעה לבית המרזח ומשם אל המרעה וחוזר חלילה. מעולם לא התעמק בשאלות פילוסופיות על סיבת הגעתו לעולם ותפקידו בחיים. האם קיים שבע מצוות בני נח או האם נמנע מעבודה זרה?
וכשמגיע יומו ומתייצב בפני בית דין של מעלה, כך מתאר הרב שלמה לוינשטיין שליט"א את החזיון בו הכפרי ניצב מול מלאכי עליון המקטרגים ושואלים: "האם האמנת בבורא עולם?" "סליחה ..." מגמגם הרועה, "למה כוונתכם?" "הקב"ה ברא את העולם והיה עליך להאמין בו ולקיים רצונו!" הטיחו בו.
עונה הכפרי "מעולם לא התעסקתי בכך, כל עיסוקי היה להוביל את החזירים הלוך ויצוא אל המרעה..." לכאורה הוא צודק. מה רוצים ממנו?
הרב שך זצ"ל הסביר למה טענתו של הרועה אינה נכונה ואינה מתקבלת בעולם האמת והבהיר כיצד מתוך התבוננות בתפוז או קלמנטינה אפשר להבין את הדיבר הראשון של עשרת הדיברות- "אני ה' אלוקיך".
ברוב שלבי גידול התפוז צבעו ירוק אולם כאשר הוא מבשיל משתנה צבעו לכתום וזאת על מנת שבהיותו בוסר הוא לא יבלוט לעין אלא ישתלב בין עלי העץ הירוקים. אך מרגע הבשלתו הוא משנה את צבעו לצבע בולט כדי "לשווק" את עצמו והראיה שהצבע הכתום הינו רק חיצוני ומיועד למשוך את העיניים ורק הקליפה צבעונית ואילו תוכה הפנימי של הקליפה הנה לבנה...מי יצר זאת?
בזכות קליפתו המיוחדת התפוז שומר על טריותו ועסיסיותו. ושוב נשאל מי יצר בחכמתו את התופעה הזו?נתבונן בתוך התפוז. הוא עשוי פלחים ולא יחידה שלמה של מיץ, אשר בכל נגיסה בו היה מתיז לכל עבר. בכל פלח ופלח ניצבים בקבוקונים מלאי מיץ בסדר מופתי המזכיר בית חרושת לשתייה ושוב נשאל "מי ברא אלה?"
והפלא של צמיחת עץ תפוזים חדש. בכל תפוז ישנם כמה גרעינים ובתוכם היכולת וה DNA ליצור עץ חדש . כל גרעין קטן מסוגל להצמיח עץ בעל גזע, ענפים ועלים שיבשיל את פירותיו לקראת החורף הבא. נו, ואת אלה מי ברא?
לכן אין תירוצים בעולם האמת. מי שעיניו בראשו חייב לראות ש"בראשית ברא אלוקים".