על פי הפרסומים בנוגע לקשיים להגיע להבנות בסוגיית המשא ומתן בין ישראל והג'יהאד האיסלמי בתיווך המצרי, אחת הדרישות שארגון הטרור מעלה בפני המצרים נוגעת להתחייבות ישראלית להפסקת הסיכולים הממוקדים. לא במקרה גורם בטחוני בכיר מיהר להבהיר: ״ישראל לא התחייבה להפסקת החיסולים הממוקדים של גורמי הטרור״.

שר החוץ המצרי: "המאמצים להפסקת האש עדיין לא הניבו את הפירות"
בתים ממוטטים וכבישים הרוסים: כך נראית רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל

לאחר ארבעת הבכירים שחוסלו במבצע האחרון עד לשלב הזה, בישראל מבקשים להשתמש רק בעצם איום החיסולים הממוקדים כנגד ראשי ארגוני הטרור שנמצאים כל הזמן על השולחן, כמפתח לשימור ההרתעה וכמניע לצד השני שלא להסלים שוב את המצב.

יותר מאשר חמאס ברצועת עזה וגם בחו״ל, ארגון הג׳יהאד האיסלמי נחשב חדיר הרבה יותר מבחינה מודיעינית. גם במבצעים הקודמים ברצועת עזה, כאשר ישראל ביקשה לחסל בכירים ולהגיע להישגים, באופן קבוע כמעט למערכת הביטחון אצלנו קל יותר לחפש את התורפות אצל הגא״פ מאשר חמאס, שנחשב ארגון טרור הרבה יותר ממודר וחשאי שיודע לנהל את מערכת הפיקוד והשליטה שלו גם בערת אמצעים שאינם חשופים תמיד לישראל.

החדירות המודיעינית של הגא״פ הוא אולי אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר, שמשאירים את הארגון בשנים האחרונות מאחור גם ברמה המקצועית שלו, וזאת למרות שהאיראנים מגדילים באופן כמעט מלא את תקציבי ארגון הטרור, הנחשב באופן יחסי עשיר יותר מאשר החמאס בעזה.

את הסטנדרטים המבצעיים הנמוכים של פעילי הגא״פ הבכירים, לעומת פעילי חמאס הבכירים שיורדים למחתרת מתחת לאדמה בעת הסלמה בעזה, ידע תמיד צה״ל לנצל לטובתו. איום הסיכולים הממוקדים על בכירי ארגוני הטרור נתפס כאיום ממשי גם כאשר הם מסתובבים בעולם בסוריה בלבנון או באזורים אחרים. גם בסוגיה הזו של אבטחת הבכירם בחו״ל ארגון הגא״פ לא ממש מצטיין.

במקביל לחיסול בכיר הארגון בהא אבו אל עטא בעזה, נעשה על פי פרסומים זרים תקיפה של חיל האוויר שנועד לחסל את בכיר הארגון אכרם עגורי שמתגורר בדמשק. הוא אומנם ניצל, אבל היכולת שבה בקלילות ישראל לכאורה סגרה עליו מעגל כשהוא רחוק מישראל מסבירה היטב מדוע בכיר הגא״פ מבקשים להסיר את האיום הזה מעל השולחן ומדוע ישראל מתנגדת לכך נחרצות.