הספין התורן של מערך השופרות והרעל מתבסס על דברים שאמר ביום רביעי מפכ״ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך. הטענה היא כאילו מדבריו אפשר היה ללמוד על הלך הרוח במערכת האכיפה, שהייתה לכאורה משוכנעת שנתניהו יתפטר תחת כתבי האישום. המסקנה האוטומטית של מכונת הרעל הייתה, כרגיל, מגוחכת לעייפה: נמצא האקדח המעשן! כנופיית אלשיך, מנדלבליט וחבריהם תפרו תיק לנתניהו פשוט כדי לסלק אותו מהשלטון.

אלשיך מודה: "לא האמנו שנתניהו לא יתפטר, לקחנו בחשבון את התקדים עם אולמרט"
ניר חפץ תוקף: "אני מתכוון לחקור את רוני אלשיך" | בלעדי

תזכורת: גם מני מזוז, משה לדור וצמרת המשטרה בעת ההיא העריכו שאהוד אולמרט לא יישאר בתפקידו אם אכן יוגש נגדו כתב אישום. הם צדקו, כי אולמרט נהג כפי שפטריוט ישראלי צריך לנהוג ושחרר את המדינה עוד בטרם הוגש נגדו כתב אישום. הוא שעה, בין היתר, לעצתו של אחד, בנימין נתניהו, שאמר לו אז את זה: לראש ממשלה השקוע בחקירות עד צוואר אין מנדט להכריע בהחלטות חשובות.

יאיר לפיד תוקף את נתניהו (צילום: לשכת ח"כ)

״קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא על פי האינטרס הלאומי״, הוסיף נתניהו. גם יצחק רבין פרש, שנים רבות קודם, בטרם הוגש נגדו כתב אישום. ליתר דיוק, בטרם הוגש נגד רעייתו כתב אישום, בגין עבירה טכנית שולית. לרבין זה הספיק.

רוני אלשיך אמר את המובן מאליו. הוא עשה את זה באלשיכית והרים לשופרות הרעל להנחתה, אבל לא היה כל חידוש בדברים. אפילו חברי עמית סגל אמר ב־4 באוגוסט 2017 את המובן מאליו: ״אפשר להגיד בוודאות כי תיאור המצב בו נתניהו ימשיך עם כתב אישום להיות ראש ממשלה, נראה בדיוני״. סגל לא היה היחיד.

אבי דיכטר אמר את זה און קמרה. דודי אמסלם הודיע שלא יהיה מצב שבו ראש ממשלה יכהן עם כתב אישום. אנשים חשבו אז בהיגיון. אף אחד לא האמין שיהיה אי־פעם נאשם שיחליט להוריד את המדינה ביגון שאולה יחד איתו, במקום לפרוש, להילחם על חפותו ואם יזוכה, לחזור.

היחיד שהאמין כבר אז שנתניהו יבעיר את המדינה כולה ויגרור אותה איתו למעמקי התהום היה נשיא המדינה ראובן ריבלין. הוא אמר באותם ימים, למי שאמר, שנתניהו לא הולך לשום מקום. הוא ישרוף את המדינה על יושביה. הנבואה הזו מתגשמת עכשיו. נתניהו בחיים לא היה מקים ממשלה עם בן גביר, סמוטריץ׳ והחנמאלים למיניהם.

נתניהו בחיים לא היה יוצא לפירוק מערכת המשפט והחוק הישראלית, שעליה הגן בגופו כל חייו, מערכת שמאפשרת לנו להמשיך להחזיק את הקונסטרוקציה המשפטית המסובכת ביהודה ושומרון ולשמור איכשהו על הלגיטימציה שלנו. מאיפה אני יודע את כל זה? כי נתניהו אמר את כל זה בקולו לאורך כל הקריירה שלו. אמר, ועשה.

פעם חשבתי שאנחנו פטורים מתיאוריית הקונספירציה על ״הפלת ראש ממשלה״, בזכות העובדה שכל העוסקים במלאכה הם אנשים שראש הממשלה מינה, מקורבים שלו, מאמינים בדרכו, חלקם אפילו מעריציו. חשבתי שאף אחד לא יעז לחשוד שאלוף במילואים אביחי מנדלבליט, איש בית״ר, רוויזיוניסט, חוזר בתשובה, מזכיר הממשלה של נתניהו, האיש שהיה חלק מחבורת האקווריום, האיש שעזר לאנשי נתניהו לבנות את תזת ההגנה מול דוח מבקר המדינה על מעונות ראש הממשלה, הוא זה שקשר קשר נגדו.

אחר כך הגיע גם רוני אלשיך: איש ימין אידיאולוגי קשה, מתנחל, כיפה גדולה, מקורב לנתניהו, ששכנע אותו לבוא למשטרה כדי להיות אחר כך ראש השב״כ. חשבתי שאף אחד לא מאמין ששני אלה קשרו קשר ותפרו תיק. חשבתי שאיש לא יערער על תיקים שבהם נצברו שלושה עדי מדינה, שלושתם מקורבי המקורבים של נתניהו. אז חשבתי.

מה גם שאלשיך כלל לא קשור לתיקי האלפים. חקירה נגד ראש ממשלה מכהן נפתחת ביוזמה של ראש אגף חקירות ומודיעין ואישור של יועץ משפטי לממשלה. המפכ״ל מקבל עדכונים תקופתיים ובזה מסתיים תפקידו. אל תשכחו שאלשיך החל את הקדנציה כמינוי אישי של נתניהו ואף הצדיק את זה כשהודיע שאין צורך לפרסם המלצת משטרה בסיום חקירה, בדיוק כשהסתיימה חקירת תיק המעונות נגד הגב׳ נתניהו. בתיקי האלפים הוא היה סקפטי, עד שהחל לראות בחומר את הראיות המצטברות, העדים והעובדות.

באותו רגע הוא החליט, כאיש המערכת, לתת גיבוי לחוקריו. ומי שמכיר את חוקריו ואת הקצינים הבכירים שעסקו בתיקי האלפים יודע שלא מדובר בשמאלנים. הפוך. רובם העריצו את ביבי בטרם נחשפו להררי החומר. אלא שמכונת הרעל הצליחה לבנות תיאוריות קונספירציה ולגבב הררי שקרים וספינים חלולים שלפיהם מישהו כאן ביצע הפיכה נגד ראש ממשלה מכהן. עכשיו, כדי לעגן את כל זה, הם מבצעים הפיכה נגד הדמוקרטיה.

[email protected]