"לוגוריאה" הוא מושג שפירושו "שטף מילים". זרימה בלתי פוסקת של מלל, בקצב מהיר וללא הפסקות, משל היה הפה מכונת ירייה, בלי לאפשר לבן השיח להשחיל מילה, או אם מדובר בראיון ברדיו - בלי לתת למראיין הזדמנות להשחיל שאלה.

בעולם לוטשים עיניים: שנאת הזרים בישראל נראית למרחקים
אנחנו מוקפים בפסיכופתים: כך תוכלו לזהות אותם | קרסו

ישנם כמה חברי כנסת הסובלים מהפרעה זו, ויורים מפיהם מלל שרובו מוכן מראש. המאזינים צפויים לשמוע את אותו רצף מילים גם בראיונות אחרים, ואם כי אינו נוזלי הוא, במחילה, לעתים מסריח. מסריח בסגנון הדיבור, מסריח בהתנשאות, מסריח בהתבטאות כלפי מתחריהם הפוליטיים.

שמעתי בתחילת השבוע ראיון רדיופוני עם חברת כנסת. המראיין הצליח אך בקושי לחדור מבעד לשצף קצף הדיבור ולהשחיל שאלה, וגם כאשר נשמע האות המציין את סוף התוכנית - עדיין לא הופסק שטף הדיבור. לבסוף נאלץ המראיין להגיד תודה ולנתק את השיחה, תוך הלוגוריאה הזורמת.

אני תוהה: האם זה חלק מאישיות מאנית או היפו־מאנית או האם עומד לרשות הח"כים קורס לטובת המעוניינים להיטיב לדבר בצורה זו. ואולי, בעצם, יש שאנשים נוטים ללקות בשלשול הדיבור כאשר יש להם עצירות המחשבה?

כאשר אדם נוסע לחו"ל, הוא עושה בדרך כלל ביטוח רפואי, ביטוח אובדן ציוד וביטוח חילוץ במידת הצורך. מחיר מיוחד נדרש לצורך ביטוח פעילות אקסטרים, מאחר שיש בה סיכון מיוחד. ואם הזכרתי סיכון מיוחד - מדוע אנשים נוסעים עדיין לטורקיה? מבחינתי, נסיעה לטורקיה מהווה סיכון לנוסע. הטורקים (וסליחה על ההכללה) לא ממש אוהבים אותנו, וזה בלשון המעטה, אבל את הכסף שאנחנו מוציאים, שלא לומר מבזבזים, אותו הם אוהבים מאוד. הוא חשוב לכלכלה שלהם.

חוסר אהבתם אותנו נובע מקרבתם לפלסטינים וההזדהות שלהם עם העם הזה, והם מנצלים לעתים הזדמנות שנקרית לפניהם כדי להכניס את אנשינו למעצר ומתרצים את המעצרים בסיבות שונות ומשונות שההיגיון אינו נר לרגליהן.

אדם קנה פעמון בחנות בשוק. יש לו חשבונית של הקנייה. צילומים בזמן שהותו בחנות שצולמו על ידי בני משפחתו מוכיחים כי החנות מלאה בפעמונים זהים במראם לזה שרכש הישראלי, אבל בשדה התעופה, בדרכו חזרה ארצה, הוא נעצר על ידי אנשי הביטחון הטורקים בטענה שגנב פעמון עתיק ממוזיאון. האיש בן ה־60 עדיין עצור בטורקיה.

זוג תיירים צילם מרחוק את ארמון הנשיא - ונעצר. כל המדינה עקבה אחרי הסאגה הזו, עד שהשניים שוחררו מהמעצר. שני כדורגלנים ישראלים נעצרו בטורקיה בטענה כי לגלגו על אטאטורק, מייסד הרפובליקה הטורקית, בעוד כל חטאם היה כי צילמו אדם שהשליך ארצה כסף של משחק ה"מונופול".

אז למה אנשים נוסעים עדיין לטורקיה?