הממשלה הזו כבר לא מנסה להסוות את פעולותיה, להסתיר את כוונותיה או לטשטש את מזימותיה. הכל נעשה בקול גדול, בריש גלי, קבל עם ועולם ומהמקפצה. "ועדת החקירה לעניין הרוגלות" זה שם מכובס לסיפור האמיתי: ממשלה מתערבת בתיק שחיתות פעיל בבית המשפט.

לאחר שהסתייגה לחלקים בועדת פגסוס: הממשלה נוקמת ביועמש"ית?
ההתנגדות היועמ"שית לסמכויות ועדת פגסוס: "רוצה להגן על הפרקליטות"

פוליטיקאים מזהמים הליך משפטי פלילי, ברגל גסה. לא זו, אף זו: ההליך הזה מתנהל נגד העומד בראש הממשלה, שיצא אתמול ולא השתתף בהצבעה כסוג של אנתחתה גרוטסקית או דקת דומייה למה שהיה כאן פעם: מדינת חוק. ההתנגשות החוקתית כבר כאן, ומזמן. ברית הבריונים בין בנימין נתניהו ליריב לוין כבר לא מנסה להסוות את עצמה. החלק של נתניהו ברור: הוא רואה לאן לקחה ההפיכה המשטרית של יריב לוין את המדינה.

הוא רואה את ההרס בכל מקום: בכלכלה, בצבא, בחברה, ביחסים הבי"ל, בביטחון. מה שראש ממשלה סביר היה עושה מזמן, זה מגלגל את לוין ורוטמן מכל המדרגות ומחשב מסלול מחדש. נתניהו לא עושה את זה. הוא עושה הפוך. הוא ממשיך את הסיוט, מחזיק את התבשיל על אש קטנה ונותן למדינה שלמה ללכת לעזאזל. למה?

כי אתמול יריב לוין הקים ועדת חקירה ממשלתית שיש לה משימה אחת: לנסות לשבש, לעכב או אולי אפילו לטרפד את תיקי נתניהו. הליך שאינו חוקי מלכתחילה, שהרי עצמאותה של המערכת המשפטית גוברת על כל ועדות החקירה הפוליטיות, אבל הממשלה הזו כבר מזמן לא מתעניינת במה חוקי ומה לא. היא בועטת ברגל גסה בכל מי שמנסה לעמוד בדרכה. ההפיכה נמשכת כל הזמן, בקצב טורבו. ועדת החקירה שהוקמה אתמול על ידי חבורה של פוליטיקאים נטולי רסן וחסרי בושה היא בעיטה בראשה של הדמוקרטיה והמשך חיסולו הזוחל של שלטון החוק. 

קודם כל, קצת עובדות: בניגוד לקשקושיה של "שרת התעמולה" דיסטל אטבריאן אתמול בכניסה או ביציאה לישיבת הממשלה, לא היו אלף אנשים שנפגעו מהרוגלות המשטרתיות. בניגוד ללרלוריה של "השרה לקידום מעמד האשה" מאי גולן, אף שופטת לא קבעה שראש הממשלה הוקלט באמצעות רוגלה. וברצינות: בתיקי נתניהו כמעט לא נעשה שימוש ברוגלות המדוברות.

אין ראיה אחת בתיקי תניהו שהגיעה כתוצאה משימוש ברוגלות. הן כלל לא היו בשימוש בתיקי 1000 ו־2000 ובתיק 4000 היה שימוש אחד, נקודתי, בהאזנה לשלמה פילבר, שהייתה תחת צו (שהוצא עוד ע"י הרשות לניירות ערך, לפני שהחקירה הפכה לתיק 4000), אלא שהייתה בה חריגה זמנית (שנמשכה יממה).

החומר "העודף" כלל לא הגיע ליחידה החוקרת. כל זה ידוע לחבורת השרלטנית שמכהנת כממשלת ישראל. כל זה נבדק ונסרק על ידי ועדה מיוחדת, שבה ישבו מומחי שב"כ, מוסד וסייבר. רוגלת ה"סייפן" (גלגול פחות מתוחכם של "פגסוס"), שבה נעשה שימוש, אינה ניתנת למניפולציה.

הלוגים שלה מאפשרים לדעת בדיוק מתי הופעלה, נגד מי, באיזה זמן, ומה הניבה ההפעלה. כל זה, כאמור, נבדק ונסרק, בנוכחות נציג של NSO, שאישרה את הממצאים. כל זה הובא לידיעתם של שופטי נתניהו, שדנו ארוכות בממצאים והחליטו להמשיך לשמוע את התיק. שופטי נתניהו לא חשודים באהדה יתרה לפרקליטות.

אבל כל זה לא מעניין את הממשלה המטורללת שלנו, כי זה לא משרת את המשימה העליונה: מילוט ראש הממשלה מאימת הדין. אז הקימו ועדה. עוד משהו: מבקר המדינה, מינוי של נתניהו, מנהל בדיקה משלו בנושא הרוגלות כבר שנתיים. גם זה, כאמור, לא מטריד את יריב לוין. הוא צריך לספק לנתניהו את הסחורה, כדי שיקבל ממנו את התגמול. אז הוא סיפק אותה אתמול. המשטרה, בינתיים, לא יכולה להשתמש ברוגלות.

היא נאבקת בפשע גואה, בגל רציחות חסר תקדים במגזר הערבי ובטרור, כשהיא עיוורת וחירשת. אבל היי, הקמנו ועדת חקירה. ישראל במקום הראשון ב־OECD במדד יוקר המחיה? ועדת הרוגלות תפתור את זה. כדי להבין באיזו תרבות שקר התרגלנו לחיות, תשמעו סיפור: ח"כ אריאל קלנר, השרת זריז הרגליים של משפחת נתניהו. קלנר עלה אתמול לשידור וסיפר לאריה אלדד ולי, שזה לא נכון שראשי זרועות הביטחון מתנגדים לוועדת החקירה.

יחידת הסייבר של המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
יחידת הסייבר של המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

שר המשפטים לוין, סיפר קלנר, נועד עם ראש השב"כ ועם ראש המל"ל, שמע את הערותיהם ותיקן את נוסח ההצעה להקמת ועדת החקירה לפיהן. קלנר החסיר מאיתנו ומהמאזינים רק פרט אחד: לוין אומנם פגש את ראש השב"כ וראש המל"ל והוסיף לבקשתם כי דיוני הוועדהייערכו בדלתיים סגורות, אבל זה לא שינה את דעתם של השניים ואת הודעתם הפסקנית שהם מתנגדים להקמת הוועדה. לוין עצמו דיווח על כך בישיבת הממשלה.

קלנר הפך את הדיווח הזה בראיון לתקשורת. ממשלת השקר. בישיבת הממשלה עצמה, נמצא לעדת השרים המתלהמים קורבן תורן: המשנה ליועמ"ש, ד"ר גיל לימון. "ישבתי עם ראש השב"כ וראש המל"ל", אמר שר המשפטים ללימון, "שמעתי את הטענות שלהם והכנסתי את סעיף הסודיות. צריך להוסיף שהם עדיין מתנגדים". לימון: "אז למה לא שומעים אותם? למה לא מזמינים אותם לישיבה להשמיע את ההתנגדות?"

לוין: הזמינו אותם לבוא, כנראה שזה לא מספיק חשוב להם". לימון: "ראש המל"ל נמצא פה לידנו, בקומה מתחת, אולי אפשר פשוט לקרוא לו שיסביר למה הוא מתנגד?" בקשתו של לימון לא נענתה, כמובן. אחת המסתערות היותר כוחניות על ד"ר לימון הייתה השרה "למשימות לאומיות", אורית סטרוק. היא אף טענה שהיועצת המשפטית לממשלה היא המאשרת את השימוש בהאזנות באמצעות הרוגלות.

"זה לא נכון", ענה ד"ר לימון, "המשטרה מבקשת, בית המשפט מאשר". סטרוק לא התרצתה. "קראת את דוח מררי?", שאל אותה לימון, "לא, לא קראתי", ענתה סטרוק. אתם מבינים את זה? שרי הממשלה כלל לא קראו את הדוח המפורט והארוך שכתבה ועדת מררי, שבדקה את סיפור הרוגלות. למה שיקראו? את מי זה מעניין? יש להם משימה, הם דבקים בה. או כפי שאמרה השרה סטרוק עצמה לד"ר לימון: "אתם לא מבינים את האירוע, אתם החשודים כאן".

כן, בדיוק כפי שנתניהו איים בזמנו, כשהוגש נגדו כתב האישום: הם יחקרו את החוקרים וישפטו את השופטים. הם ירתיעו את השוטרים ויפזרו את שומרי הסף. זוהי ממשלה שמקימה כאן דיקטטורה כל יום, כל היום, מול ציבור נדהם. הרי אפשר היה לתת לוועדה סמכויות לבדוק עשרות או מאות

תיקי חקירה שכבר נסגרו או הסתיימו, שבהם בוצע שימוש ברוגלות. בדרך זו, אפשר היה לבדוק את הפרקטיקה של השימוש ברוגלות, בלי לשבש או לזהם הליך משפטי פעיל. אפס, זה לא מתאים. הם רוצים לבדוק את התיקים המתנהלים. הם רוצים דריסת רגל בהליך משפטי, שאמור להיות עצמאי, מבודד ומקודש. וכשהם רוצים, הם לוקחים.

כדי להשלים את התמונה, הם מינו את "השופט" משה דרורי לעמוד בראש הוועדה. הם אפילו לא מנסים לייצר מראית עין של רצינות. השופט הנ"ל, שפרש ב־2019 הוא ביביסט מוצהר ,שהתראיין ארוכות בנושא תיקי נתניהו והביע את דעתו המלומדת על הפרקליטות והתביעה. אתמול, בשיחה עם אביעד גליקמן מחדשות ,13 הוא אף כינה את ערוצי הטלוויזיה המיינסטרימית בישראל "ערוצי התבהלה", כאילו הוא מקריא את דף המסרים הרשמי של המשפחה.

בקצב שבו המדינה הזו מתדרדרת, אנחנו צריכים להודות להם על המינוי. יכול להיות שבראש ועדת החקירה הבאה, שתבדוק, אני מניח, את מה שנותר מהתקשורת, יעמוד ינון מגל. טוב, זה לפחות יהיה מצחיק