ל"גורם בלשכת ראש הממשלה" שמפזר רעל בין נתניהו לשר הבטחון גלנט, שלא מעביר שיחות של שר הבטחון לראש הממשלה, שלא מזמין את שר הבטחון לדיונים חשובים בהם הוא צריך להיות, יש שם. השם הוא צחי ברוורמן. מי שממנה עסקן ירוד, נטול כישורים, נטול עמוד שידרה ותככן לתפקיד ראש הסגל, משלם אחר-כך את המחיר. ברוורמן משרת בלשכה אינטרסים חיצוניים, כלומר פנימיים. גם הוא, כמו יוסי שלי, כמו חבורה שלמה של אנשים נטולי כישור כלשהו (חוץ מחנופה), צריך לקחת את הדברים שלו וללכת הביתה. כי אנחנו במלחמה.

דיבר איתי עכשיו אחד האנשים הקרובים ביותר לנתניהו. הוא כמעט בכה, ואני לא מגזים. לא שתלנו משפחת חטופים בפגישה, הוא נשבע, לא היה דבר כזה, לא עושים דבר כזה, לא עשינו דבר כזה.

אז מי כן? זו פגישה עם ראש ממשלת ישראל. האישיות המאובטחת ביותר בעולם, נכון לרגע זה. מישהו בדק מי הם האנשים שהגיעו פתאום, אאוט אוף דה בלו, לגישה סגורה? האם הם באמת מייצגים ארגון כלשהו? מישהו עשה עבודת מטה לפני שהם שוגרו, בהולים, לתוך פגישה בעיצומה?

דעתי על ראש הממשלה הנוכחי ידועה. כבר מזמן אני יודע שהוא לא כשיר. ובכל זאת, באירוע הזה, אני משקיע מאמץ רב כדי לא להאמין שזה נכון. הייתי הראשון שדיווח על זה, ועשיתי זאת בעדינות וברגישות המתבקשת (תציצו כאן, למטה). ועדיין: או שהמשפחה הזו נשתלה בחפזון בפגישה על ידי מי מאנשיו של ראש הממשלה. או שהוא עצמו, או מי ממקורביו או משפחתו, עשו את זה בלי לשתף את הלשכה. או, וזה לא פחות גרוע, שאירוע כזה מתרחש מבלי שאף אחד יודע.

ראש ממשלה שממנה את יוסי שלי למנכ״ל משרד ראש הממשלה למרות שאין לו כישורים להיות במשמרת לילה בפיצוציה נידחת, ראש ממשלה שהיועץ הבכיר שלו הוא יעקב ברדוגו. בזמן מלחמה. האיש שכינה את הטייסים שתוקפים עכשיו בעזה ״מוגלה״. ראש ממשלה שיועציו הפוליטיים משתלטים על מערכת ההסברה בזמן מלחמה, ראש ממשלה שמניח לשריו המופרעים להמשיך חקיקה מטורללת בזמן מלחמה, ראש ממשלה שאשתו היא הקובעת באשר לאיוש קבינט המלחמה. אפשר להמשיך את הפוסט הזה עד בוא המשיח. אבל: 1. הוא לא יבוא. 2. בסוף ננצח. כי אנחנו חייבים.