זאת לא היתה אמירה שגויה ולא מעידה. ההגדרה של מזכ"ל האו"ם אנטוני גוטרש ש"מתקפת חמאס לא התרחשה בוואקום, בחלל ריק" הייתה אמירה מחפירה, שנצרבה ככתם שחור בלתי מחיק בקריירה של גוטרש כראש הארגון העולמי. חמור מזה, המלים האלו, כתיאור רשמי של טבח שביצע ארגון טרור במאות אזרחים, תינוקות, נשים, זקנים  וחולים ועוד מפיו של דמות בינלאומית, הם אישור, אימות וקביעה היסטורית לפשיטת הרגל המוסרית של הגוף היחידי במערך האו"ם שיש לו סמכות לאכוף את החלטותיו גם בכוח צבאי. גוף שעצם קיומו, המעוגן במגילת האו"ם, הוא שמירה על השלום והביטחון בעולם ותפקידו הראשון והעליון הוא מאמץ לשים קץ למלחמות ולסכסוכים אזוריים. ההגדרה הידועה של דוד בן גוריון "או"ם שמום" נשמעת היום כמחמאה. זהו או"ם מחפיר.

"נאום מזעזע": מזכ"ל האו"ם באמירה מקוממת; ארדן קרא להתפטרותו | ישיר
מזכ"ל האו"ם ביקש תשובות מישראל, ארדן: "חרפה, עצמו עיניים"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב באופן הכי קולע, הכי צודק, הכי נוקב. "מזכ"ל האו"ם שמגלה הבנה למסע רצח המוני של ילדים, נשים וקשישים – חייב להתפטר מתפקידו. לא פחות מכך. "אני קורא לו להתפטר מיידית מתפקידו", הצהיר ארדן. "אין הצדקה או טעם להידברות עם מי שמגלה הבנה למעשים הנוראים ביותר שנעשו נגד אזרחי ישראל ועוד על ידי ארגון טרור מוכרז. אין מלים. פשוט אין מלים". 

גם העובדה שהדיון היום צפוי להסתיים בווטו מצד רוסיה שיסכל את הצעת ההחלטה של ארה"ב הכוללת תמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית, גינוי חריף נגד החמאס, תביעה מאיראן לחדול מהסיוע השיא מזרימה לארגוני טרור – הווטו של רוסיה על החלטה טבעית, מובנת, הגיונית נגד טרור ונגד טבח אזרחים, הוא הוכחה נוספת לשפל של חוסר אונים, של עצימת עיניים, של אובדן דרך מצד מועצת הביטחון – תהליך שנמשך מזה שנים אחדות.  

כבר כמעט שנתיים, שרוסיה, מעצמה, שהיא חברה קבועה במועצת הביטחון ובעלת זכות ווטו, מנהלת ומבצעת פשעי מלחמה נגד מדינה עצמאית, מפציצה ומשגרת טילים בכוונה תחילה וביודעים נגד בתי חולים, מרפאות, בתי ספר וקניונים. מועצת הביטחון מתבוננת, מקבלת דיווחים, שומעת וקוראת על אבדות בקרב אזרחים ולא קיבלה עד היום אף לא החלטה, אף לא הצהרה, אף לא הודעה לעיתונות נגד רוסיה.

הסיבה לכך לא רק פשוטה. היא מגוחכת ומגחיכה את המוסד הזה, את מועצת הביטחון. רוסיה, שנשיאה ולדימיר פוטין, הוקע על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג באופן רשמי כפושע מלחמה, מיוצגת במועצת הביטחון, חברה קבועה, בעלת זכות ווטו. היה נסיון לדיון במועצה על המלחמה באוקראינה. שגריר רוסיה הטיל ווטו. שגריר מערבי הגיב, "רוצח מנהל את משפט הרצח שלו".

אין זה לכן פלא שטבח של ארגון טרור כחמאס במאות אזרחים לא עושה רושם, לא מעורר מצפון, לא "מזיז" לגוף כמו מועצת הביטחון. מזכ"ל האו"ם פשוט עיכל, הפנים והשלים את התנהלותו של המוסד המרכזי בארגון שבראשותו. מזכ"ל לשעבר של האו"ם התבטא פעם "שמועצת הביטחון לא נוצרה כדי ליצור גן עדן בעולם. אלא כדי למנוע גיהינום". הוא טעה. בהעדר החלטה נגד חמאס, מועצת הבטחון אישרה קיומו של גיהינום.