בתוך העולם המלא בשנאה חולנית נגד ישראל יש גם גילויי אהבה. מסתבר שלא חייבים לשנוא יהודים, ואפילו לא ישראלים. אנחנו בתוך מערכה צבאית, שהיא החשובה, אבל בשוליים יש גם מערכה על דעת הקהל בעולם. ארצות הברית היא אחד המקומות שבהם חשוב לנו ביותר לשמור על אהדה לטוב ולישראל ועל התנגדות לרשע. זו המדינה החזקה ביותר בעולם, השלישית במספר התושבים, כלכלת ענק וצבא עצום. עכשיו היא לצדנו, וזה חשוב למערכה להכנעת הרוע.

יש בארצות הברית כמה מוקדים של תמיכה בישראל. אחד מהם, מרכזי ורב־עוצמה, הוא האוונגליסטים. יש כ־70 מיליון אוונגליסטים בארצות הברית ורובם תומכי ישראל. כל ישראלי צריך לשאול את עצמו, האם אנחנו יודעים להעריך את האמריקאים האוונגליסטים שישראל, והצדק, חשובים להם? אני לא בטוח. לכן אני מנסה לדאוג, כמעט יחיד בעיתונות הישראלית, לפחות להעביר מידע עליהם.

הנה מה שקרה אחרי התקפת חמאס: כ־100 ארגונים אוונגליסטיים אמריקאיים, המייצגים עשרות מיליוני נוצרים אמריקאים, פנו במשותף למזכ”ל האו”ם בדרישה לתמוך במלחמת ההגנה של ישראל. הארגונים פנו גם לנשיא ביידן בקריאה לפעול לשחרור החטופים הישראלים, ולהפסיק את ההסתה האנטישמית באוניברסיטאות.

במכתב מחאה למזכ”ל האו”ם, אנטוניו גוטרש, הם דרשו ממנו להכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול מתקפת חמאס. הם דורשים ממנו לשנות את גישת הארגון לישראל, ולגנות את הטבח שביצע חמאס ואת האידיאולוגיה הקיצונית שהיוותה השראה למעשיו. המנהיגים הנוצרים גם דורשים במכתב לבצע חקירה על חלקה של קטאר בפשעים של חמאס.

ההתארגנות הזו בולטת במיוחד על רקע עמדות עוינות שקיימות בקרב יהודי ארצות הברית כלפי האוונגליסטים ותמיכתם בישראל, כפי שזה בא לידי ביטוי למשל במאמר אנטי־אוונגליסטי המבקר את תמיכת האוונגליסטים בישראל שפרסמה שרה פוזנר באתר רשת הטלוויזיה msnbc, אחרי הטבח. תמיד כשאני קורא דברים כאלה ורואה מתקפות מכוערות כאלה לבי נחמץ ואני תוהה מה חושבים האוונגליסטים כאשר אהבתם לישראל נתקלת בהתקפות כאלה, ודווקא מצד יהודים?

באותו מכתב אל מזכ”ל האו”ם של קואליציית הארגונים הנוצריים, בהובלת סניף “השגרירות הנוצרית הבינלאומית” בארצות הברית, נכתב כי ”הזוועות שביצע חמאס נגד אזרחים ישראלים היו הטבח הגרוע ביותר בעם היהודי מאז השואה. הסכסוך בין חמאס לישראל בעזה הוא האתגר הגדול ביותר למדינה ולעם היהודי. איראן ומיליציות הטרור הרבות של עזה מאיימות להמטיר טילים על ישראל וקוראות לטבח יהודים נוספים ברחבי העולם. שאיפותיה של איראן להגמוניה אזורית מהוות איום אמיתי על כל המדינות באזור ומחוצה לו. אנו קוראים לך להוביל את האו”ם ואת הארגונים המשויכים אליו במטרה לגנות את הזוועות ואת האחראים להן, ממשלות או ארגוני טרור, ולהפעיל את מלוא המשקל של האו”ם כדי להרתיע כל פעולות תוקפנות נוספות על ידי ישויות אלימות ומרושעות אלו”.

המנהיגים הנוצרים גם דרשו מגוטרש: “עליך להימנע מקריאות בלתי הולמות לריסונה של ישראל מול הטבח וההתעללות שביצע חמאס ביהודים”. בנוסף, הם דרשו מהאו”ם לפעול להחזרת החטופים מעזה, ולהפעיל סנקציות נגד איראן ונגד ניסיונותיה להשיג נשק גרעיני ולערער את יציבות המזרח התיכון.

במכתב נוסף, חשוב לא פחות, שנשלח לנשיא ביידן, הודו לו ראשי הארגונים הנוצריים על עמידתו לצד ישראל. עם זאת, המנהיגים הנוצרים ביקשו מביידן להמשיך ולפעול לשחרור החטופים מעזה, ללא קשר לאזרחותם. בנוסף, הם ביקשו ממנו לפעול נגד ההסתה האנטי־ישראלית והאנטישמית בקמפוסים בארצות הברית. נקודה זו, שבה הארגונים הנוצריים דורשים לפעול נגד ההסתה האנטישמית באוניברסיטאות היא חשובה ואמיצה ביותר, בעיניי. ככה הם כותבים לביידן: “אוניברסיטאות ומכללות ברחבי ארצות הברית הנתמכות במידה מסוימת על ידי כספי ממשלה, מבטאות שנאה אנטישמית קיצונית, ורגשות אנטי־ישראליים, ואף מתקיפות סטודנטים יהודים, וזאת תוך כדי המעשה המחריד הזה של טרוריזם נגד ישראל. אנו דורשים מהממשל שלך להתערב ולהטיל סנקציות תקציביות ואמצעים אחרים כדי לשים קץ מהיר ודחוף להתנהגות הנוראית הזו”.

מדובר בקואליציה בשם ACLI (מנהיגים נוצרים אמריקאים למען ישראל) הכוללת קרוב ל־100 ארגונים אוונגליסטיים אשר מייצגים עשרות מיליוני אמריקאים, מנהיגים ואנשי רוח נוצרים בולטים. אומר נשיא “השגרירות הנוצרית בירושלים”, ד”ר יורגן בוהלר: “אנחנו קוראים לנוצרים בכל העולם לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס, ולהביא לשחרורם של יותר מ־200 החטופים הישראלים מעזה, וקוראים לשחרר את תושבי עזה משלטון חמאס הברוטלי”.