צה”ל מתקדם ברצועה עקב בצד אגודל. זה כנראה נכון ומחויב המציאות. מה שלא ברור בכלל הוא לאן הוא מניע את הגייסות בתקווה שאף אחד לא קונה את השטות הזו של “ייקח שנה עד שננקה את דרום הרצועה”.

אחרי אוסלו, אחרי הנסיגה מלבנון, אחרי ההתנתקות, הגיע הזמן להפנים: הניסוי נכשל

לכן עין אחת מכוונת לחמאס ושנייה פקוחה על הלחץ הבינלאומי. וככה, בשקט יחסי, כולם מחפשים נתיב יציאה דרך מילוט אתחלתא דגאולה, וזה בסדר גמור בהתחשב במצב הביש שממשלת ימין על מלא מטומטמים, זחוחים וחסרי אחריות תקעה אותנו.

אז קבלו מן המוכן (מזה כמה וכמה שנים) לו”ז אלטרנטיבי למבצע צה”ל ברצועה, שבועיים עד חודש גג (חודשים? שנה? השתגעתם?) עד לתמונת ניצחון: מעכשיו ועד הדד ליין יבצע צה”ל השתלטות הומנית על שיפא וסיוע להמשך תפקודו כבית חולים (תמונת ניצחון ראשונה).

אם אכן נחבא תחתיו מרכז שליטה של חמאס ניתן בזהירות המתבקשת לחשוף ולהציג תמונת ניצחון שנייה. במקביל, המשך כתישה של עזה צפון לצורך אבטחת מסדרונות השליטה (תמונת ניצחון שלישית). בתום הדד ליין - גמביט: הצעה שלנו להפסקת אש לצורך “החזרת כולם תמורת כולם” (חטופים שלנו ואסירים שלהם) שהיא תמונת ניצחון משותפת לנו ולהנהגת חמאס.  

חוק יסוד של לחימת גרילה (טרוצקי) אומר "תיסוג אחור כשיש מולך אויב עדיף", כך שניתן להניח שסינוואר ושות’ ירדו דרומה וחיל האוויר ויחידות מיוחדות פוגעים באתרים נבחרים ואלה תמונות ניצחון נוספות עד הדד ליין שבו העולם כולו יהיה מעורב בסוג של הפסקת אש, שבמהלכה עדיין סינוואר ושות’ יישארו על הכוונת וימתינו לתורם להיכחד מעל פני האדמה.

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)


במקביל תבוצע הסתערות מדינית חזיתית בשאר נושאי המחלוקת: שיחות להסדר מול הרשות הפלסטינית, שדרכה יוזרמו כספים לשיקום הרצועה (היעד של חזרה לגוש קטיף, הסביר נתניהו ברצינות תהומית, הוא לא מציאותי). במקביל להסלמה בצפון, ניהול מגעים להפסקת אש פורמלית ישירות מול לבנון־חיזבאללה וסוריה־איראן.

הרציונל: פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים מעקרת את ליבת הנפץ של מעורבות חיזבאללה ואיראן בסכסוך. התוצאה המקווה היא החזרת המפונים שלנו (בעוטף, דרום וצפון) ושלהם מעזה דרום לעזה צפון.

חמאס, כאמור, יטופל בהתאם להסדר המתגבש תוך שמירה על הצהרת עקרונות קשוחה שעומדת על מיטוט תשתיות וחיסול הנהגה. למעט כנופיות הציונות הלאומנית משיחית זו תמונת הניצחון המקובלת על העולם כולו שאמור להיות המארח התומך והמאיים לטובת ביצוע כלל ההסדרים. נראה לכם שהנפולת של נמושה ומלכוד 64 יאפשרו? נכון. 

הרעיון הבסיסי של מגבלת הלו”ז נועד לחסוך בהבטחות תוקפניות ותשלום במזומן בקברים תוך התאכזרות בתמונות ניצחון על מנת להקדים את הלחץ שיחזיר אותנו למשבצת שלפני הטבח בעוטף והקרבות בצפון. חמאס? בהנחה שאירועי חילופי שבויים מלווים בהפסקת אש מוסכמת אזי בהמשך יימשך המצוד אחר ההנהגה. ישגרו טילים רקטות או פגזים? התגובה תהיה כמו בעזה צפון. אלא אם כאמור: הלו”ז האלטרנטיבי.