שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן נאם אמש בדיון מיוחד בעצרת הכללית של האו״ם על ההחלטה שהתקבלה הקוראת להפסקת אש הומניטארית בעזה.  

מזכ"ל האו"ם דרש הפסקת אש; בישראל תקפו: "הגיע לשפל מוסרי חדש"

השגריר ארדן הדגיש כי החלטת העצרת היא חרפה לא מוסרית וכי השם האמיתי של ״הפסקת אש הומניטרית״ צריך להיות ״הפסקת אש להצלת מחבלי חמאס״.

ארדן תיאר עדויות על העינויים שעברו החטופים שהוחזקו בשבי חמאס. בכלל זאת תיאר את סיפורם של איתי ומאיה רגב, איתן יהלומי, ואמילי הנד, שעד היום לא מסוגלת לדבר אלא רק ללחוש. 

השגריר ארדן תיאר על בימת האו״ם כיצד מחבלי החמאס הכריחו ילדים לצפות בבני משפחתם וחבריהם נרצחים והדגיש כי ״נשים, ילדים, ומבוגרים סובלים כעת בשבי חמאס מהגרוע מכל ואתם קוראים להפסקת אש במקום לפעול להשבתם. זה הדבר הכי לא מוסרי שניתן להעלות על הדעת".

ארדן הדגיש: ״אם האו״ם מעוניין בהפסקת אש, עליו לפעול להשבת החטופים עכשיו. לא להסתפק במילים ריקות!״

השגריר ארדן הקרין על דוכן העצרת הכללית את יירוט רקטת חמאס שנורתה לעבר הר הבית ומסגד אל-אקצא ואמר: ״איני יודע כיצד ייתכן שהאסלאם אפשר לחמאס לאנוס ולהתעלל מינית בנשים ונערות, אולי זה משום שהחמאס לא רואה ישראלים כבני אדם. מאז 7.10 חמאס ירה מעל ל-11,000 טילים על ישראל והיום החמאס הוכיח כי רצח ישראלים יותר חשוב לו משמירה על אתרים קדושים לאסלאם".

לדבריו, ״היום קיבלנו הוכחה מוחצת שחמאס הוא דאעש: כפי שדאעש הרס מסגדים כך חמאס מוכן להפציץ את אל-אקצא, ורבים מכם מוכנים להגן עליו. בושה".

השגריר ארדן הבהיר: ״זו הסיבה שלא משנה כמה החלטות הרסניות יתקבלו כאן באו״ם, מדינת ישראל לא תעצור עד שחמאס יוכרע וכל החטופים יחזרו הביתה".