כלי התקשורת הסתערו על הודעת לשכת ראש הממשלה לפיה הערב יתפרסם הדו"ח הרפואי של נתניהו. אלא שעיון בו, מגלה שמדובר רק במסמך סיכום קרדיולוגי, שאינו סוקר כלל את מצבו הרפואי המלא, מתעלם מההיסטוריה הרפואית שלו, ואינו כולל פרטים נוספים המקובלים בדו"חות מנהיגי העולם המערבי.
 
הדו"ח הרפואי של נתניהו כולל שני עמודים. הראשון בהם, עליו חתום ד"ר צביקה ברקוביץ, הרופא האישי של ראש הממשלה, והמנתח פרופ' אלון פיקרסקי, מציין כי "ראש הממשלה נמצא במעקב רפואי קפדני ושגרתי. במהלך השנה שעברה עבר בדיקות שגרתיות שנתיות בלא כל ממצא חריג" וכי ראש הממשלה "שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה".
 
העמוד השני, עליו חתום הקרדיולוג הפרופ' רועי בינרט, קובע כי הקוצב שהושתל בגופו עובד באופן תקין, מצבו יציב מבחינה לבבית, והוא אינו זקוק לטיפול נוסף פרט למעקב שגרתי המקובל אצל מושתלי קוצב. כזכור, שבוע לפני השתלת הקוצב דיווחו רופאיו כי הוא סובל מהתייבשות.

הצהרת פרופ׳ רועי בינרט, מנהל המכון להפרעות קצב בשיבא, ופרופ׳ איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בשיבא, על הטיפול שעבר ראש הממשלה. צילום: בית חולים שיבא
לשכת ראש הממשלה לא פרסמה דו"ח על מצבו הבריאותי של נתניהו מאז שנת 2016, על אף הנוהג לעשות כן. לצורך ההשוואה, הבית הלבן מפרסם דו"ח נרחב על בריאותו של הנשיא האמריקני מדי שנה, ובו סקירה על כלל מערכות הגוף.
 
הדו"ח האחרון והמפורט מאוד של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, כולל פירוט על בעיותיו הרפואיות הרבות, הכוללות בין היתר פרפור פרוזדורים, רמות גבוהות של שומנים בדם, רפלוקס אזופגיאלי, אלרגיה, בעיות במעי הגס, בעיות עור, פציעות עבר, דימום תוך מוחי וניתוח נוירוכירורגי שעבר בעקבותיו ואירוע של קריש דם בגינו הושתל לו בווריד מרכזי פילטר המונע מהקריש להגיע ללב.
 
הדו"ח ששחררו רופאיו של נתניהו אינו דו"ח רפואי בשום קנה מידה, ומתעלם מההיסטוריה הבריאותית של נתניהו. כך למשל, רופאיו אינם מתייחסים לכך שנתניהו היה (או שעודנו) מעשן ועל תפקודי הנשימה שלו או מצב ריאותיו, אישפוזים שעבר, ואף אינו מפרט את משקלו וגובהו לחישוב מדד המסה שלו BMI הקובע האם הוא במצב של עודף משקל או השמנת יתר.על פי הידוע נתניהו סובל ממשקל יתר, ורופאיו גם לא כללו המלצה לתזונה בריאה, פעילות גופנית או ירידה במשקל. מכתב הרופאים גם אינו מתייחס לתוצאות בדיקות הדם שעבר.
 
פרט למצבו הפיזי, הדו"ח גם אינו מגלה דבר על כשירותו הנוירולוגית או הנפשית. כך למשל, נהוג לבצע מבדק הערכה קוגניטיבי הבוחן בכלליות את תפקודי המוח וחשד לדמנציה. המבדק הקרוי בשפה הרפואית MoCA בוחן תפקודים מוחיים שונים, יכולת זיכרון לטווח קצר וארוך, תפיסה מרחבית, הפשטה, קשב וריכוז.
 
ומעל לכל – פרסום מכתב קצר, עליו חתומים רופאיו הקובעים כי "מצב בריאותו תקין לחלוטין" לא רק שאינו עונה לקריטריון של דו"ח רפואי, וודאי לא כזה שראוי למנהיג מרכזי, אלא אינו סביר, על בסיס ההיסטוריה הרפואית של נתניהו, שלפחות מהשנה האחרונה מעידה כי מצבו הרפואי אולי אינו מעורר דאגה או מפריע לתפקודו, אבל וודאי שאינו תקין לחלוטין.