השר בני גנץ לא מעריך את ראש הממשלה, ובנימין נתניהו חושש ממה שמנבאים הסקרים לגנץ. החלטתו של גנץ להצטרף לממשלה עושה לו טוב. הוא זוכה לאהדה כפי שלא זכה לה מעולם ומטפס בסקרים לשיאים שלא ידע. לפני קצת יותר משנה, כשהציבור נשאל מי ראוי להיות ראש הממשלה, זכה גנץ באחוזים בודדים. עכשיו הוא עולה על נתניהו בהתאמה לתפקיד ראש הממשלה. בממשלה שבה שותפים בן גביר וסמוטריץ’, והשרה רגב מודיעה שהיא לא חילקה פופקורן בישיבת הממשלה, גנץ ואיזנקוט הם קרן אור.

השבוע מלאו 100 ימים למלחמה, ובסוף השבוע נרשם שיא במתיחות בצמרת, כאשר שר הביטחון גלנט נטש את ישיבת הקבינט לאחר שלא ניתן לראש המטה שלו להיכנס לדיון. נתניהו מעריך, כנראה בצדק, שבהזדמנות הראשונה גלנט יחבור לגנץ. ייתכן שזאת הסיבה שעוזריו הקרובים מנסים להערים קשיים על שר הביטחון. בחדר שבו התכנס הקבינט היו חמישה מעוזריו של ראש הממשלה, מה שלא מנע את כניסת עוזרו של גלנט לישיבה. גלנט חש, כנראה בצדק, שיש מי שמנסה למשוך את השטיח מתחת לרגליו. אם היה לו ספק בכך, הוא גילה שנתניהו אסר על ראשי המוסד והשב”כ להיפגש איתו ללא נוכחותו. ההתרשמות היא שבסביבת ראש הממשלה יש מי שעושים הכל כדי להציג את גלנט ככלי ריק.

נתניהו חושש מגנץ שממשיך לטפס בסקרים, אלא שהוא לא יכול להיפרע ממנו ציבורית באמצע המלחמה, והוא ממתין לשעת כושר כדי לעשות זאת אם גלנט לא יתפטר בעיתוי הנכון מהממשלה. נתניהו עסוק לאחרונה בניסיון לחזק את הקואליציה ובמאבקים פנים־מפלגתיים. מתנגדיו בליכוד טוענים שההחלטות שהוא מקבל נגועות בעניינים פוליטיים. כך למשל הוא חושש להתעמת עם שרים בממשלה ונמנע מלעסוק בסגירת משרדי ממשלה מיותרים, למרות שגם לו ברור שסביב שולחן הממשלה יושבים לא מעט שרים מיותרים. התפטרותו של השר עמיחי שיקלי מתיק השוויון החברתי מעידה על כך ששוויון חברתי הוא לא בראש מעייניה של הממשלה הנוכחית. מבלי לזלזל בקשר עם התפוצות, תפקיד שר התפוצות אטרקטיבי הרבה יותר משום שהוא מאפשר למחזיק בו לטייל בעולם כמעט ללא הגבלה.

ראש הממשלה צבר לא מעט יריבים פוליטיים, אך לגבי אחד מהם הוא יכול להיות רגוע. השר ישראל כ”ץ נכנס לתפקיד כשר החוץ ואין לו סיבה לפתח בשלב זה עימות עם ראש הממשלה. לא כך גלנט, אדלשטיין, ברקת ודנון. לגבי גלנט אפשר להמר שהוא לא יבליג על הזובור הפומבי שעשה לו נתניהו כשהדיח אותו מתפקיד שר הביטחון. אדלשטיין לא הסתיר את רצונו לחזור לתפקיד יו"ר הכנסת, אבל נתניהו העדיף את ח”כ אמיר אוחנה. ברקת מעולם לא קיבל את מנהיגותו של נתניהו והוא מאמין שהוא בעל כישורים לא פחותים ממנו. דנון, שנתניהו מעדיף לראותו רחוק ממנו, מטפח מחנה ובבוא היום עלול להוכיח לנתניהו שמאחוריו עומדים רבים מחברי מרכז הליכוד שאוהבים את העמדה העצמאית שאותה הוא מגלה. התמשכות המלחמה משרתת את נתניהו ומכניסה את מתנגדיו להקפאה שלא ברור כמה זמן היא תימשך.