כדי שנבין איזה רפובליקת בננות הקמנו כאן, תשמעו סיפור: היום לא התקיימה ישיבת ממשלה. מה שכן היה, זה משאל טלפוני לאישור העברת כספים של משרד הפנים לרשויות שפינו את תושביהן, ולרשויות שקלטו מפונים.

לתגבר אוטובוסים ציבוריים לטובת חתונה פרטית: הבקשה חריגה של גולדקנופף
הנשיא ביידן תקף את נתניהו, רה"מ השיב: "הוא טועה"

85 מיליון ש״ח בסה״כ, שמיועדים לאפשר המשך תפקוד של המפונים והקולטים. יש מפתח מסודר. סכום לפי ראש. ויש רשימה מסודרת של הרשויות. ״שרי הליכוד״ איימו להתנגד. הם דרשו להעביר סכום גדול גם לעיריית נתיבות. נתיבות? למה נתיבות? היא לא מפונה, אין לה פליטים, היא נפגעה ב-7 באוקטובר פגיעה זניחה (3 הרוגים מרקטה). היא לא זכאית לכספים ולא נמצאת ברשימה.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ספוילר: ההחלטה עברה בלי נתיבות. נדמה לי שבמשרד הפנים היו מי שהבינו שזה לא חוקי וטירפדו את העניין המצחין הזה, שמריח למרחוק. ובכל זאת, מה ההתעקשות של שרי הליכוד על נתיבות? אומרים לי שזו אינה הפעם הראשונה שמנסים להעביר לשם כסף ככה ״על הדרך״, מאז ה-7 באוקטובר. שתי סיבות מצטברות אפשריות: מספר מתפקדי הליכוד הגדול (מאוד) בנתיבות, ויחיאל זוהר, ראש העיר.

אחרי ה-7 באוקטובר זוהר היה מהמבקרים הגדולים ביותר של הממשלה והעומד בראשה. אנשים שדיברו איתו דיווחו על אש וגופרית. טקסטים שלא נשמעו מפיו של האיש, ליכודניק ותיק ומקושר, אף פעם. יכול להיות שמדובר בנסיון ״לפצות״ או להרגיע אותו? לא יודע. הדבר היחיד שאני יודע הוא שהיום נהדף נסיון נוסף, לא ראשון, של שרי הליכוד להיטיב עם נתיבות (עיר מדהימה, אגב) בכסף ממשלתי, לפנים משורת הדין. זה טורפד. בינתיים. המשך (אני מתאר לעצמי) יבוא.