סקרנים לדעת על מה מורשעים מי שמופקדים על אכיפת החוק? אתר בית הדין למשמעת של משטרת ישראל מאפשר לכם לדעת את התשובות. אם עד השנים האחרונות לא ידעתם את שמם של השוטרים שסרחו והורשעו בבית הדין המשמעתי, זה היה מפני שהמשטרה בחרה להגן על שמה ומנעה את פרסום שמותיהם של השוטרים, או כפי שהגדיר זאת עו"ד פנחס פישלר, "ניסיון של קולגות לגונן על קולגות".

בזכות מאבקו של עו"ד פישלר הפסיקה המשטרה לצנזר שמות שוטרים שהורשעו בחלק מכתבי האישום ואת העונשים שהושתו עליהם. אלא שהמשטרה אינה מקפידה על ביצוע הנחייתו המפורשת של מבקר המדינה, ומעת לעת ממשיכה לצנזר את שמם של שוטרים שסרחו, מבלי שברור מדוע.

קיום יחסי מין של מפקדים בצבא ובמשטרה עם פקודותיהם הוא עבירה חמורה. לאחרונה הודיע קצין בכיר בצה"ל, ביוזמתו, כי הוא פורש ממערך המודיעין כיוון שקיים יחסי מין אסורים עם קצינה שכפופה לו. קצין משטרה שלא נהג באותה דרך זכה בכך ששמו יצונזר ולא ייחשף לציבור באתר המשטרה. השוטר, קצין סיור בתחנה שגם שמה צונזר, בדק דוחות שכתבה שוטרת במהלך תפקידה והעיר לה הערות שנוגעות לניסוח דוחות משטרתיים. המחלוקת המקצועית נפתרה לאחר שהשניים נפגשו באחת מתחנות הרכבת, שם על פי פסק הדין קיימו יחסי מין. הקצין לא הסתפק בכך, והציע למתלוננת בעת ששימש קצין תורן להגיע למשרדו כדי להצטרף אליו לשנת לילה, ושלח לה תמונה של המזרן. קצין המשטרה המשיך במעשיו וכשהעיר לשוטרת שהופעתה מרושלת נפתרה גם הפעם הבעיה: השניים נפגשו בחדר השירותים בתחנה, ועל פי פסק הדין סייעה השוטרת לקצין הממונה עליה להגיע לפורקן מיני.

כתב האישום שהוגש נגד קצין המשטרה הוא תולדה של הסדר טיעון, משום שהשוטרת התלוננה שנתיים אחרי ביצוע מעשיו של הקצין, ותיק החקירה נסגר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. התיק נפתח מחדש רק לאחר שנבחן במחלקת ערערים בפרקליטות המדינה במשך שנה. הקצין פוטר מהמשטרה בהסכמתו, מבלי שהורד בדרגה, כדי שלא לפגוע בגמלה שלו. הוא נידון לקנס של 4,000 שקלים ולנזיפה חמורה – שאיבדה כל משמעות לאחר פיטוריו.

לא ברור מדוע בחרה המשטרה שלא לפרסם את שמו, אבל בין הנימוקים בגזר הדין נכתב כי "פרסום שם הנאשם יוביל בהכרח לגילוי הצד השני ברומן שהתפתח בין הצדדים". מדובר בנימוק מעורר גיחוך, כיוון ששמם של הקצין ושל המתלוננת הושחרו בגזר הדין ואיש אינו יודע במי המדובר.
במקרה אחר הודה איש משטרה בהתנהגות שאינה הולמת. במקרה זה בחרה המשטרה לנקוב בשמו של האיש, שהתבקש על ידי סיירת תנועה לסייע לה בתיקון תא הכפפות בניידת.

הוא נענה לבקשתה, וכשהמתלוננת רכנה אל תא המטען הוא חבט בישבנה, תפס אותו ואמר לה: "סידרתי את תא הכפפות". בית הדין למשמעת של המשטרה נזף בשוטר והוריד אותו בדרגה למשך עשרה חודשים, כשחלק מהתקופה על תנאי, כל עוד לא יעבור עבירה של התנהגות בעלת אופי מיני כלפי שוטרות תוך שנה מהכרעת הדין. להגנתו טען הנאשם שהמתלוננת ביקרה בעבר בביתו, ואביו, שהיה איש משטרה, הלך לעולמו כשהיה בן 3. הנאשם הציג בפני בית המשפט אישורים על מצבו הבריאותי. עונש כזה לא היה מוטל על אזרח מהשורה שהיה מבצע מעשה דומה. לבית הדין למשמעת של המשטרה יש חוקים משלו והם מעוררים גיחוך.