אף שישראל שומרת על שתיקה, ונכון לכתיבת שורות אלה, אף גורם רשמי בישראל לא הודה שחיסולו של הגנרל האיראני מוחמד רזא זאהדי על אדמת סוריה היה מעשה ידיה של ישראל, המהלומה הקשה הזו על "ראש הנחש האיראני" היא צעד חשוב ומשמעותי מאוד במאבק מול איראן, שיש בו לקרב אותנו לסיום המלחמה.

"תודה לך ישראל": מסר מפתיע מסוריה לאחר החיסול הדרמטי
שהה במנהרות: כך נראו ימיו האחרונים של הבכיר האיראני שחוסל בסוריה

ברור וידוע שהמלחמה הזו, שמדינת ישראל מנהלת בחצי השנה האחרונה מול החמאס והג'יהאד האסאלמי ברצועת עזה, מול החיזבאללה וגרורותיה בצפון, מול טרור מכוון ויזום של איראן ביהודה ושומרון ומול שיגורי הכטב"מים של החותים מתימן והמיליציות הפרו־איראניות בעיראק - היא פרי בית היוצר של הרוע האיראני. הוא פועל זה זמן בכל דרך אפשרית לפגוע במדינת ישראל בהשקעה של מאות מיליארדי דולרים, כולל תעשיית גרעין מפותחת, שבעיקרה נועדה לאיים על קיומה של מדינת ישראל.

לא אחת אותו משטר אייתולות טען במפורש, שמגמתו העיקרית היא חיסול הישות הציונית מעל פני האדמה. איראן, שאינה מעוניינת ובעיקר פוחדת להיגרר למלחמה חזיתית מול ישראל, פועלת באמצעות הזרועות המוכרות שפרשה סביב מדינת ישראל, ושבשיאן הביאו אותנו לאסון ב־7 באוקטובר. 

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

בישראל מבינים שרק מהלומות כואבות על איראן, בעיקר מתחת לחגורה, יביאו לסיום המלחמה. אם הפרסומים נכונים, ייתכן וחיסולו של זאהדי הוא צעד נכון בכיוון הזה שמציב את האיראנים בפני דילמות קשות. הראשונה, האם להיגרר לעימות ישיר עם ישראל או שוב לאיים ולהטיל את משימת התגובה על אחת מזרועותיה? דילמה נוספת היא אם להכיר בעליונות הצבאית של ישראל, ולא לאחד מולה את הגוש הערבי הסוני בתמיכת האמריקאים, עובדה שתפגע קשות במעמדה באזור. 

את התשובות לדילמות רק ישראל יכולה לספק, במהלומות נוספות מהסוג הזה, שיגרמו לאיראנים להבין שמשחקי המלחמה שלהם מול ישראל מתחילים להיות מסוכנים עבורם, ומעתה יהיה קשה להם יותר להסתתר.

אלה הן השעות החשובות והקריטיות ביותר של אמ"ן, המוסד וחיל האוויר, שבהן ישראל צריכה לנצל את ההלם האיראני אחרי חיסול זאהדי ולהמשיך ולפעול מול בנק המטרות הרגישות של איראן בכל העוצמה. בכך תוכל ישראל להביא את האיראנים לעצור את חיזבאללה, את החות'ים ואת המיליציות בעיראק ולצמצם את הפעילות שלהן ביהודה ושומרון. בקיצור, לגרום להם להבין שהמשך המלחמה רק יסבך אותם, כפי שחמאס ועזה הסתבכו עם ישראל אחרי 7 באוקטובר.