סבב מינויים מעניין, מדויק (למעט חריג אחד) וחשוב של הרמטכ״ל הלוי. מתגמל את מצטייני התמרון והחותרים למגע. סותם את הפה באופן סופי ומוחלט לכל בכייני ״למה אין קצינים דתיים במטכ״ל״.

כבר היום נמצאים במטכ״ל אלוף אליעזר טולדנו, אלוף יניב עשור, אלוף דוד זיני ותא״ל וולנסקי. דתיים. עכשיו מתווספים אליהם אלוף אבי בלוט, אלוף דדו בר כליפא ואלוף אביעד דגן. מעניין על מה יקשקש שמעון ריקלין עכשיו.

גם קידומו של תא״ל דן גולדפוס לדרגת אלוף הוא צעד מעולה. למרות שפתח את הפה על הדרג המדיני, אין היום במטכ״ל קצין לוחמני ממנו. מינויו של גולדפוס לתפקיד מפקד הגיס הצפוני והתמרון הקרקעי, הוא איתות לחיזבאללה. דדו בר-כליפא, עוד אוגדונר מהתמרון שקיבל אף הוא אלוף, ובצדק.

ההסתייגות היחידה היא מינויו של שלומי בינדר לראש אמ״ן. הנ״ל היה ראש חטיבת המבצעים ב-7 באוקטובר. הכשלון שלו גדול כמעט כמו הכשלון של אהרון חליוה. בצה״ל אומרים שלא היו אופציות טובות יותר, שבינדר תיפקד מעולה החל מה-8 באוקטובר, שהתחקיר על ה-7 באוקטובר לא הושלם עדיין ושצריך להביא מישהו מבחוץ לשיקום מהיר של אמ״ן. שיהיה בהצלחה.

ועוד משהו: הרמטכ״ל מאותת שהוא, כרגע, לא הולך לשום מקום. מתברר שאם הדרג המדיני מתנהג כאילו ה-7 באוקטובר לא קשור אליו, אז הדרג הצבאי מתיישר לדוגמה האישית הזו.