השבוע שחלף היה קשה במיוחד עבור הפרקליטות, רצוף בפרסומים מביכים. הוא הסתיים בחדשות המרעישות בתיק רצח תאיר ראדה, בעת שביום חמישי הודיע המכון לרפואה משפטית לעורכי דינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח, כי נמצאה התאמה אפשרית בין שערה מזירת הפשע לבין א"ח, שהפרקליטות ידעה כבר בשנת 2012 שייתכן שיש לו קשר לרצח. א"ח נחקר לאחר שמסר למשטרה שחברתו לשעבר, א"ק, התוודתה בפניו שהיא ביצעה את הרצח. אולם למרות שהשערות מהזירה היו בידי הפרקליטות, לא חשבו שם לבדוק אם יש התאמה בינן לבין השניים. וכך חלפו להן שש שנים נוספות.


בתחילת השבוע, עוד לפני פרסום הממצאים של המכון הפתולוגי, ספגה הפרקליטות ביקורת לאחר שבכאן חדשות פורסם שהחליטה לערער על זיכויה של אם חד־הורית, שהואשמה בגניבת כרטיס אשראי כדי לרכוש מצרכי מזון לילדיה. בית משפט השלום בבאר שבע, שזיכה את האם, קבע כי מדובר ב"זוטי דברים" ומתח ביקורת על המשטרה כשפסק כי מעשי האם היו "עוני ומסכנות יותר מאשר עבריינות שמאחוריה מסתתרים מניעים פליליים". למרות הדברים הנחרצים, בצעד מפתיע, הגישה הפרקליטות ערעור על ההחלטה, אולם בהמשך השבוע חזרה בה, ככל הנראה בעקבות הביקורת הציבורית. 

בכך לא תמו תלאות הפרקליטות באותו שבוע. ביום רביעי פרסם נציב תלונות הציבור על הפרקליטים, השופט לשעבר דוד רוזן, את הדוח החמור והנוקב ביותר שלו. על פי הדוח, התובעות בתיק רצח רים מוסלמי ביפו שיקרו והסתירו מידע מסנגורי הנאשמת. באותו יום "גלובס" פרסם מקרה המעורר אי־נוחות קשה, על ילד בן 12 שהואשם בהצתה לאחר שנחקר ללא מתורגמן, אף שאינו דובר עברית, ולא ברור אם יתר זכויותיו מומשו. ב"גלובס" פרסמו התכתבות שערורייתית בין פרקליטים, שהובילה לביטול כתב האישום. 


במידה רבה, השבוע הקרוב יהיה שבוע מבחן עבור הארגון. באמצע השבוע צפוי המכון הפתולוגי לפרסם את הדוח המלא בנושא הממצאים בתיק ראדה. סביר להניח שזדורוב יגיש מיד לאחר מכן בקשה למשפט חוזר. הפרקליטות והעומד בראשה, שי ניצן, יוכלו להגיש את התנגדותם למהלך, או שיוכלו להרכין את הראש, לקבל את האפשרות שגם אנשיהם יכולים לטעות, ולהסכים לפתוח את התיק שאינו נותן מנוח לבני משפחתה של הנרצחת ולמדינה שלמה, ולנסות להשיב, ולו במעט, את אמון הציבור, שנפגע בעקבות האירועים האחרונים.