תגיד, בנימין נתניהו, אתה מאמין לעצמך? רודפים אותך? מי רודף אותך? הרי כל המעורבים בחקירות הם אנשיך, דמך ובשרך. עדי המדינה הם בעלי בריתך שנות דור. רודף אותך ארי הרו חובש הכיפה, איש הימין שמעריץ את האדמה שעליה דרכת? רודף אחריך שלמה פילבר, שמלווה אותך עשרות שנים ונשבע בשמך? או אולי ניר חפץ, האיש שיצק מים על ידיך וידי רעייתך, הוא זה שנשבע לחסל אותך? 



בוא נעבור הלאה: רוני אלשיך, סגן ראש השב"כ, מתנחל דתי ימני ממלכתי מאין כמוהו, שקיבל ממך הבטחה לקבל את ראשות השב"כ אחרי המפכ"לות, הוא זה שהחליט "לרדוף אותך"? האלוף במילואים, ד"ר אביחי מנדלבליט, בית"רי בן בית"רי, שמינית לתפקיד מזכיר הממשלה ודחפת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, גם הוא רודף אותך? תנ"צ כורש ברנור, ראש יאח"ה, החוקר הקפדן שניהל את החקירה הזו, שתול של הקרן החדשה? פקודיו, חוקרי משטרה חרוצים ומקצועיים, שחשפו את תעשיית השחיתות שניהלת טפח אחר טפח, קילפו את בצל החזירות שגידלת בחצרך שכבה אחר שכבה, קשרו קשר עם גורמים עוינים "להדיח ראש ממשלה מכהן"? 
 
באמת, מר נתניהו, הצלחת למכור לעצמך את הסיפור הזה ולהאמין בו? אתה לא מבין שבהפיכתם של אנשי שלטון החוק וראשי מערכת האכיפה למשרתי אינטרסים זרים, אתה שורף את המועדון? אתה מנסר את הענף שעליו כולנו יושבים? אין בסביבתך מי שיסביר לך את זה? אה, נזכרתי. אין.
 

אדוני ראש הממשלה, הגיע הזמן שתפנים: מי שרודף את בנימין נתניהו הוא ביבי. או להפך. האיש שאיבד רסן, שנפל קורבן לנהנתנותו החזירית, קמצנותו החולנית, שאיפתו האינסופית לעוד כוח, עוד עוצמה, עוד משלט דמוקרטי שיירמס, עוד קו אדום שייחצה, עוד עיתונאי שיוכרע. האיש הזה גבר על נתניהו השני, המנהיג המוכשר, הידען, הכריזמטי, האחראי. במלחמה בין שתי הדמויות האלה שמתרוצצות בתוכך, גברה הדמות האפלה. מי שאשם באסונך, מר נתניהו, הוא אתה. הצץ במראה ושאל את עצמך איך הגעת למצב הזה. איך התעלמת מכל האזהרות. איך נחקרת בעבר בפרשות דומות, נחלצת בעור שיניך, אבל לא תיקנת אלא להפך: הבנת שמותר. שהכל עובר. שאין גבול לתעלול. אז טעית.

הטור המלא פורסם היום ב"מעריב סופהשבוע"