את דונלד טראמפ אי אפשר יהיה להביס בבחירות 2020 אם מתנהגים כמוהו. זה פשוט לא ילך. אבסורד לצפות ולקוות לסלק את הנשיא מהבית הלבן בשיטות שהוא, טראמפ, כל כך טוב, יעיל ומצטיין בביצוען. זה הלקח שעל הדמוקרטים ללמוד, לשנן ולזכור מהשימוע של רוברט מולר, שקיימה ועדת המודיעין של הקונגרס.
השאלות שהחברים הדמוקרטים בוועדת המודיעין שאלו את מולר, בטענות ובחשדות שהטיחו בו, בהצהרות המתלהמות נגד טראמפ וממשלו ששיווקו בעת השימוע - כל זה הוכיח שהדמוקרטים אכן שואפים ומשתוקקים לנצח בבחירות 2020 ולשים קץ לעידן טראמפ. זה לא חדש וזה יעד מוצדק, ראוי ורצוי בקרב אמריקאים רבים, שלפי סקרים אחרונים גם בקרב אלה שרשומים כמצביעים עצמאיים.  
אבל הדמוקרטים שוגים בגדול. הם כל כך מקווים וחולמים לנצח בבחירות 2020 שהם מתעלמים או מסרבים להכיר בשגיאה האסטרטגית שהם עושים במאמציהם להביס את טראמפ בבחירות הבאות לנשיאות. אי אפשר להיות טראמפיסטי במאבק נגדו.

        
עדותו של רוברט מולר לא חידשה הרבה, אם בכלל. בעדותו אישר מולר את מעורבותה של רוסיה בבחירות 2016 אבל נמנע מלהטיל על טראמפ את האחריות שידע על מעורבות זאת והבהיר מחדש מה שכתב בדוח שלו שאין ראיות המצדיקות אשמה פלילית נגד טראמפ. 

צילום: רויטרס
ההישג היחידי שהדמוקרטים סחטו ממולר בשימוע היה, שהוא אישר שטראמפ ניסה להשפיע ולשבש את החקירה שקיים. מולר הוסיף כי, על סמך מסקנה מרשיעה זאת אפשר וניתן להעמיד לדין את טראמפ אחרי שיסיים את כהונתו כנשיא. אבל בסך הכלף, רוברט מולר לא הרשים בעדותו. בכמה משלבי השימוע ובתשובותיו לשאלות הדמוקרטים, מולר נראה כמי שלא ידוע בעצם מה רוצים ממנו. "חיברתי וכתבתי דוח בן 448 עמודים. אמרתי כל מה שרציתי לומר. מה אתם רוצים ממני עכשיו? שאעשה את מלאכתכם ואסלק את טראמפ?"... נכון שמתשובות רוברט מולר בשימוע טראמפ נראה לא טוב, בלשון המעטה. אבל זה לא חדש. לא היה צורך ברוברט מולר כדי לאשר ולאושש את התנהלותו הפרועה של טראמפ, את זלזולו בנוהלים מקובלים, את הנוהג שלו לעקוף גורמים בממשל.  אבל כל זה לא יקרב כמלוא הנימה את שאיפתם של הדמוקרטים להביס את טראמפ.  
קמפיין בחירות שיתמקד במאמץ להבהיר, להבליט ולהזכיר עד כמה טראמפ הוא נשיא רע - לא יניב את התוצאה, התקווה והתוחלת שהדמוקרטים מקווים להגשים בבחירות 2020. הדמוקרטים חייבים לתכנן ולקיים קמפיין בחירות חיובי, פוזיטיבי, תוחלתי. קמפיין שיציג, יסביר, ישכנע איזו אמריקה הם רוצים לבנות, איזו אמריקה הם שואפים להעניק לאלה שיצביעו עבורם ב-2020.