אפוקליפסה עכשיו: שותפי הסוד מכנים את השיחה הזו "הזויה". רוב פרטיה לא דלפו עדיין. על פי הידיעה ב"הארץ" הגיע ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לפגישה עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ביום רביעי שלפני הבחירות. "תתחיל להיערך לאפשרות שהבחירות יידחו", אמר בן שבת. מלצר לא זרם. "השתבשה עליך דעתך?", שאל את בן שבת, "מה נראה לך, שאפשר ככה כמה ימים לפני המועד לבוא ולדחות בחירות? אנחנו מדינת חוק, ועדת הבחירות ערוכה לכל מתווה, גם לקיים את הבחירות תוך כדי הסלמה בטחונית". 
אלא שבן שבת לא ויתר והציג בפני מלצר סדרת תרחישי אימים. על פי גורמים שנחשפו לפרטי השיחה, היא הגיעה למחוזות הזיה שכף רגלו של אדם לבן טרם דרכה בהם. בן שבת שרטט תרחישים אסוניים, שכללו נפילת מאות ואלפי טילים ורקטות על העורף, אבידות כבדות וכאוס ביטחוני. אפוקליפסה עכשיו ממש. מלצר יצא מהשיחה הזו מזועזע.
לא רק מלצר מזועזע. בצמרת הביטחונית הישראלית מתרחשת טלטלה. התחושה היא שראש הממשלה איבד את זה. לזכותו של נתניהו ייאמר שלמרות כל מה שנאמר עליו לאורך השנים, הוא מעולם לא הוריד שתי ידיים יציבות מההגה הביטחוני. במקרים הגרועים ביותר, השאיר לפחות יד אחת. למעט כמה שגיאות של טירון בקדנציה הראשונה (ניסיון חיסול חאלד משעל, פתיחת מנהרת הכותל וכו'), בכל הקשור לביטחון נתניהו היה תמיד שקול, אחראי, מדוד. נתניהו התרחק מהרפתקאות. הכאוס שבתוכו הוא חי ומתפקד לא הקרין על קודש הקודשים (אם נתעלם התעלמות אלגנטית מפרשת הצוללות). ובכן, בשבועות האחרונים היד האחת שנותרה על ההגה אינה יציבה. לא כולם בטוחים שהיא היד של בנימין נתניהו.

בשבוע שלפני הבחירות נחשפו ב"מעריב" וב"הארץ" כמה אירועים מטרידים: העובדה שלא עדכן את הצמרת הביטחונית לפני ההודעה הגרוטסקית על "כוונתי לספח את הבקעה אחרי הבחירות" ו"שיחת הצעקות" הטלפונית שנוהלה בינו לבין ראשי זרועות הביטחון חמש דקות לפני שההודעה הזו הוכרזה. העובדה שניסה לגרור את ישראל למלחמה בעזה מאחורי גבה של מערכת הביטחון, בלי לכנס קבינט, בלי לעדכן את השרים, בניגוד לחוק ולהמלצות. העובדה שלאחד שנדרש, כינס קבינט טלפוני לילי הזוי, נטול סקירות ביטחוניות או נוכחות ביטחונית כלשהי, כדי לקבל חותמת גומי על ההרפתקה הצבאית שתכנן כדי למלט את עצמו מהפסד בבחירות.
בן שבת שוגר לשופט מלצר בהוראתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. הנושא הובא לפתחו על ידי הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק. מנדלבליט הודיע לנתניהו שהוא לא יכול להורות לצבא לבצע מהלך שפירושו הכמעט ודאי הוא מלחמה, מבלי לכנס קבינט אמיתי. עם סקירות ביטחוניות, כמקובל בנוהלי הפעלת קבינט. במקביל, הנחה את בן שבת לעדכן את מלצר. הבעיה הייתה לא רק בעצם קיומה של השיחה, אלא גם בתכנים שנאמרו בה. "מדובר במצב חדש", אומר אחד האנשים הקרובים ביותר לנתניהו בעשור האחרון, "הוא כבר לא נלחם על השלטון או על הפוליטיקה, הוא נלחם על החיים ועל החירות, ובמצב כזה אין לדעת למה הוא מסוגל".
אולי אין לדעת, אבל אפשר להעריך. זאת, ועוד: על פי כמה מקורות המעודכנים בהתפתחויות הביטחוניות, בסוף השבוע האחרון שוב עמדה ישראל על סף הרפתקה ביטחונית נוספת, בעלת פוטנציאל נפיץ במיוחד. גם הפעם, היה מדובר במהלך מעורר מחלוקת שלא עבר את מסכת הבדיקות, הדיונים והאישורים הנדרשת. גם הפעם, הוא נבלם ברגע האחרון.
מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "דוחים את הטענות על מל"ל והעומד בראשו. בן שבת פועל לפי חוק המל"ל ובשיתוף פעולה מוחלט עם כל ראשי מערכת הביטחון וזוכה מהם להערכה רבה. בפגישתו עם השופט מלצר הוצגה באופן תמציתי ומדויק הערכת המצב כפי שגובשה בידי מערכת הביטחון. בניגוד גמור לנטען לא הוצג שום תרחיש אימה ולא עלתה כל בקשה". בנוסף, העבירה לשכת רה"מ דברים שאמר אתמול הרמטכ"ל על בן שבת בטקס הרמת כוסית לראש השנה: "אני קצת חורג מהפרוטוקול ורוצה להביע הערכה למל"ל, כיוון שראש המל"ל נמצא פה, ולהביע הרבה מאוד הערכה ותודה על שיתוף הפעולה, יש פה תחושת שותפות מאוד טובה, גם עם מאיר באופן אישי וגם עם האנשים שלו".
הטור המלא היום ב"מעריב סופהשבוע"