"הרוחות סערו" הוא הביטוי התקשורתי המקובל לנהמה של חוסר שביעות הרצון שעלתה בתקשורת וברשת למקרא ציטוטי ראש המוסד יוסי כהן בשבועון "משפחה". ראש מוסד שמקשקש את עצמו לדעת הוא סחורה חמה בשוק התקשורת הישראלי, וכהן, שבתוך שנה בערך מסיים קדנציה, מהוון בינתיים נכסים זמינים במשחק של שלח לחמך. "אנשים אומרים לי שאני יכול להיכנס לנעלי נתניהו", מצוטט כהן. "אני בהחלט רואה את עצמי בהנהגה הישראלית גם בעתיד".



כהן אומנם התנער לאחר מכן מהראיון, אך נדמה שכמי שכבר החל את הקמפיין הפוליטי שלו, הוא יודע שאין דבר שמחמם יותר את לב היהודי הציוני הגאה והמבוהל מאשר חיסולים. נסראללה? "הוא יודע שיש לנו את האפשרות לחסל אותו". קאסם סולימאני? “הוא עוד לא בהכרח עשה את הטעות שתכניס אותו למועדון היוקרתי של רשימת המחוסלים הפוטנציאליים של המוסד", אמר כהן. "הוא יודע מצוין שחיסול שלו הוא לא דבר בלתי אפשרי". חמאסניקים? "אם יש מישהו שמחסלים בלי חשבון – אלה אנשי חמאס בחו"ל". מילא שזה נשמע כמו סידור עבודה בארגון פשע מאורגן, הבעיה היא שהמודוס אופרנדי של חיסולים הוא יותר עניין של יחסי ציבור מאשר של תועלת מטרות הלחימה המדינתיות.



אחרי עשרות שנות חיסולים ניתן לומר בביטחון ששום חיסול לא השיג את מטרתו, בין אם הכוונה הייתה למגר את אש"ף, למוטט את חמאס או למנוע פצצה איראנית. ושום תיאוריה של "כיסוח דשא" (חיסולים ולחץ כדי למנוע צמיחה פראית יותר) לא מנעה את פעילות הטרור או את מדיניות איראן במזרח התיכון.



"לצערי", מצוטט כהן, "יש כאלה שמדברים על כך שהוצנחתי לתפקיד, זה בדיוק הפוך. עשיתי את כל המסלול מההתחלה ועד הסוף. יתרה מזו, לא הכרתי את ראש הממשלה ורעייתו היכרות אישית עד שמוניתי לראש המל"ל... הקשר היה מקצועי נטו. הכנתי את בני הזוג לפגישות שונות, וגם אם נוצרה כימיה – לא ידוע לי שזו עבירה גדולה". צודק. לא "גדולה" אבל מועילה, בייחוד כאשר השמועות מספרות שלגברת נתניהו יש יד ורגל במינויים. אני ממש לא בטוח שכהן כראש ממשלה ישתף את אשתו בתדריכים מדיניים ביטחוניים.



אגב, רצונו של כהן להיות ראש ממשלה הוא לגמרי לגיטימי. התאמתו לתפקיד פתוחה לדיון. כבר עכשיו הוא מדבר על חיסולים כמו ראש ממשלה שמתכתב עם הבייס שלו כדי לצבור נקודות. לכן ברור שהוא אינו ראוי להיות ראש מוסד. לא בגלל מה שנכתב למעלה, אלה הם דברים בטלים ורכילויות. גם של הכותב, אני, וגם של המכותב כהן. הוא אינו ראוי משום שמדבריו עולה כי הוא רתם את המוסד לביצוע מדיניות שתכליתה מילוט ראש ממשלה מדין.



מעשית, בעניין הצטרפות כהן למרוץ על ראשות הממשלה: הצחקתם את כץ וסער, את גנץ ובוגי ואשכנזי, וגם את ארנון מילצ'ן וראטן טאטא, מנכ"ל חברה הודית.