החדשות הטובות הן שלפתע מתקיים מפגש אינטרסים הדוק בין אג'נדת שמאל לבין אג'נדת ימין. החדשות הרעות הן שמפגש האינטרסים הזה הוא סביב הכפשה סיסטמטית של מערכת המשפט הישראלית.
 
לצד קמפיין "הוא זכאי" שמתנהל כבר למעלה משנתיים על ידי הליכוד נגד המשטרה, היועץ המשפטי, הפרקליטות וכמובן בג"ץ, השבוע הגיעה תמיכה לתזת מערכת המשפט הקלוקלת מכיוון ישן־נושן. עקיבא ביגמן ("ישראל היום") פרסם  ש"בצלם" עומדים מאחורי דוחות שמומנו על ידי ממשלת הולנד, ואומצו על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג. מתברר שהזויי "בצלם" ומפלגת הליכוד הגיעו למסקנה משותפת, והיא שאי אפשר לתת אמון במערכת המשפט של ישראל.

כל אחד מסיבותיו, כמובן, אבל בשורה התחתונה, המסקנה משרתת את הצרכים הפוליטיים הקדושים של שני הגופים. התובעת מבית הדין בהאג תשתמש בה כדי לתבוע קציני צבא ישראלים על פשעי מלחמה, והליכוד ישתמש בה כדי לשכנע את הציבור ששלושה כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים הם לא היה כלום כי אין כלום, כי מערכת המשפט שלנו אינה אמינה.
 
במסגרת המלחמה על קדושת הדמוקרטיה, נראה שחמומי האג'נדה הפוליטית, ולא משנה מאיזה צד, עמלים על פגיעה במוסדותיה במקום לכבד אותה. התירוץ הרשמי הוא "באנו לתקן". אבל בפועל, מערכת המשפט הישראלית סופגת חבטות מכל הצדדים. זה לא שאין שם בעיות, ברור שיש. פשוט אלה וגם אלה לא באמת רוצים לתקן את בעיות המערכת, אלא לחשוף אותן בברוטליות ואז להעצים, כדי למוסס את אמינות המערכת לצורכיהם הפוליטיים.
 

על פי "בצלם", מערכת המשפט של ישראל היא אחד ממנגנוני "הכיבוש" ולכן אינה ממלאת את תפקידה בשירות הצדק וההגנה על זכויות האדם. ומה צייץ בצלאל סמוטריץ'? "מקווה מאוד שמערכת המשפט תמשיך בהתאבדות הקולקטיבית שלה, שהיועץ יקבע שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, שבג"ץ יקבל את העמדה, ואז הימין מנצח את הבחירות האלה בהליכה". במסגרת הססמאות שמשרתות אג'נדה דומה כל כך, נסו לנחש של מי ההיתממות הבאה לגבי פעילותו נגד מערכת המשפט: "המאמצים שלנו אינם לתקוף, אלא לחשוף את האמת". של הליכוד או של "בצלם"? נראה שהקיצוניים משני הצדדים בשלים לגמרי לשתף פעולה.
 
אפשר להתנחם בכך שהזויי השמאל חטפו בומרנג אלקטורלי מהתעקשותם לנהוג כך לאורך שנים: האג'נדה מהזן הזה התכווצה כל כך עם הזמן, עד שאיבדה כבוד בקרב הציבור וכבר כמעט אין לה ייצוג. האם בימין יבינו בזמן שזה מה שקורה למי שחובט ללא הכרה, ומאבד מתישהו את היושרה ואת הבלמים? 
 
הרווח מהתנהלות כזו אינו באמת קיים. ב"בצלם" עמלים כבר עשרות שנים כדי לסיים את הכיבוש, להביא שלום. קשה לומר שהם הצליחו אפילו בפסיק להשיג את מטרתם. ומה לגבי הליכוד? עם כל הכבוד לקמפיינים הבלתי נגמרים שרק הופכים חריפים יותר, הם לא בדיוק הוכיחו את עצמם בניצחון בבחירות. גרוע מכך – איך בדיוק מתכוון הליכוד להגן על ישראל מפני גופים בינלאומיים אם הוא בעצמו אומר שאין להאמין למערכת המשפט שלנו?
 
התוצאה של החבטות הנמרצות האלה היא הרסנית. "בצלם" השיגו בעזרתה תמיכה של תנועה אנטי־ישראלית שמהווה את האנטישמיות החדשה. במקביל, הם הסיטו את תשומת הלב מהסבל הכבד של אזרחים במדינות נחשלות, דוגמת גמביה, שם שימשה התובעת נגדנו בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, התובעת הכללית של הדיקטטור האכזרי ג'אמה.
 
ומה השיגו בליכוד? אובדן אמון במוסדות המדינה והשלטון, חשדנות כללית וקרקע פורייה לתיאוריות קונספירציה, ובעיקר פגיעה בחוסן הפנימי. בדיוק כפי שהזויי השמאל לא קידמו ככה שלום, כך הזויי הליכוד אינם מעודדים באופן הזה משהו מתוקן או תקין.