כזו אופוזיציה שוצפת למנהיגות חרוצה שמביאה הישגים? איך קורה שכל כך הרבה ישראלים מצביעים רק לא ביבי־כחול לבן־העבודה, לאחר הישגים כה ברורים של השנים האחרונות בכלל והשבוע האחרון בפרט? איך יש כל כך הרבה מנדטים שכל תכליתם היא הפלת ההנהגה? 

לא ייאמן, לא טבעי, וגורם למועקה כי אין שום ערך לאמת. את מה שאמר טראמפ בבית הלבן יד ביד עם בנימין נתניהו שמע כל העולם. רשתות טלוויזיה בינלאומיות שידרו את המעמד בשידור ישיר מרתק. טראמפ אמר דברים שחדרו ללבבות על הקשר בין העם היהודי למולדתו, על ההתקפות האלימות נגד המדינה היהודית ועל האסון שמביאה על הפלסטינים ההנהגה האטומה שלהם. נשיא ארצות הברית ביקש מישראל לספח חלקי מולדת גדולים. את המפה של ישראל החדשה הוא עצמו הפיץ, בשמו, באינסטגרם שלו, ובשאר דרכים. 

נכון, יש דברים מדאיגים, מדינה פלסטינית, מנהרה המחברת את שני חלקיה, הנגיסות בנגב, היישובים הערביים הישראליים ועוד. עם זאת, מעולם לא נעשתה הסברה לצדקת ישראל בקנה מידה כזה. הדברים נשמעו באלפי מיליוני בתים בעולם, גם בעולם הערבי. נער ערבי שמע על הקשר של העם היהודי לארץ ישראל. הוא ממילא ידע זאת קודם לכן, אבל זה תמיד הודחק. אני מאמין בנער הערבי הזה, ומצפה שיגיע היום שבו הוא יהפוך משונא ישראל לאוהב ישראל.

מול כל זה, נראה שגנץ מבועת כל הזמן מליפול למלכודת שנתניהו וטראמפ טומנים לו. הוא ותומכיו כלל לא רואים מלכודות שהפלסטינים טומנים לכולנו.אם ייתם עידן נתניהו, הקטנוניות והמחשבה הבינונית ינצחו. אחד הדברים המדאיגים כרגע הוא שהדור הצעיר בישראל לומד שהקטנוניות מתגמלת. מי שיותר קטנוני מגיע יותר רחוק. 

לנאום הנשיא האמריקאי הקשיבו גם מאות מיליוני אוהבי ישראל האוונגליסטים בעולם. אנחנו תמיד רצים לשמוע מה אומרים שונאי ישראל. חבל שאנחנו לא מקבלים מידע על מה חושבים מאות מיליוני ידידינו בכל כך הרבה מדינות בעולם. משהו מזה אפשר להבין מתוך דברי ראשי הגוף ששמו השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, המאחד רבות מהקהילות הנוצריות־ציוניות. אחשוף בפניכם את המידע הכמעט סודי הזה: הם מברכים על מאמציו של טראמפ, אבל מזהירים מפני חלוקת הארץ. הם דואגים לנו.

“הנשיא טראמפ היה תמיד ידיד גדול של ישראל וכבר שינה באופן דרמטי את הדינמיקה של תהליך השלום הכושל במזרח התיכון, בהחלטותיו המפורסמות בנושא ירושלים והגולן”, אמר ד”ר יורגן בוהלר, נשיא השגרירות הנוצרית, והוסיף: “ זו עדיין תוכנית לחלוקה קבועה של הארץ שהבטיח אלוהים לאברהם, יצחק ויעקב וצאצאיהם”.

דייוויד פארסונס, סגן נשיא השגרירות, סיפר לי שבישראל נמצאים עכשיו כ־100 פאסטורים (כמרים) אוונגליסטים מכל העולם. “תוכנית טראמפ ארוכה, 180 עמודים, ואנחנו לומדים אותה. ככל שאנחנו לומדים יותר כך אנחנו רואים שהיא לטובת ישראל”, הוא אמר. אותם 100 מנהיגים נוצרים יחזרו לקהילות שלהם וימשיכו לפעול לטובת ישראל.

טובת ישראל? מה זה משנה לישראלים? יש יותר מדי אנשים בישראל שאם ישאלו אותם “האם אתם יותר שונאים את ביבי או יותר אוהבים את המדינה?” הם לא ידעו מה לענות. יש סיכוי שהם יתפרצו בזעם נשגב: “לשנוא את ביבי זה לאהוב את המדינה”. ואם נשאל בצורה ברורה יותר: “אם ביבי מביא הישג למדינה, האם אתה שמח? או שמא זה מרתיח את דמך כי אתה לא יכול לסבול שביבי מביא הישג למדינה, ולכן תוותר עליו?". יותר מדי אנשים לא יהיו מסוגלים לענות. התשובה תגלה להם משהו על נפשם שהם לא רוצים להודות בו.