מאה ימים לפני הבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ גילה מי היריב האמיתי, המסוכן והמאיים על המשך כהונתו. הוא לא ג'ו ביידן, הוא לא הרוב בסקרים המתנכר לו, הוא לא הרוב של 68 אחוז מהאמריקאים הטוענים שהמדינה שלהם צועדת בכיוון הלא נכון. הוא אפילו לא נגיף הקורונה.

טראמפ גילה לתדהמתו שמי שמערער את סיכוייו לנצח בנובמבר הוא הטראמפיזם. ליריב כזה הנשיא לא היה כל כך מוכן. רק לאחרונה הנשיא נחשף, נראה ונשמע כמי שקלט והפנים שהטראמפיזם הורג אותו, שהחליט להתעמת, להתמודד, להאבק נגד הטראמפיזם. 

פתאום התחיל הנשיא טראמפ להתייחס ברצינות לנגיף הקורונה. עד היום לעג, צחק לעטיית המסכה וסירב בעקשנות מוצהרת ובהתבדחות לעטות מסכה בפומבי. בשבוע שעבר, נראה טראמפ לראשונה וצולם עוטה מסכה. "זה מעשה פטריוטי", הצהיר בארשת פנים רצינית. גם פתיחת בתי ספר, שהיתה סיסמה מרכזית בהופעותיו, כבר לא חשובה לו כל כך. בשבוע שעבר התבטא באופן של תמיכה "בצורך לדחות את פתיחתם של בתי ספר בארה'ב".

המהלך הבולט והגורף של הנשיא נגד טראמפיזם היה החלטתו לבטל את ועידת המפלגה הרפובליקנית הארצית שתוכננה להתקיים בג'קסונוויל, מדינת פלורידה. אחרי שיזם, עודד וקרא בפומבי לקיים כינוסים המוניים תוך התעלמות מתריסה מסכנת הידבקות, החליט טראמפ שהעצרת הרפובליקנית הגדולה, שבה אמור היה לקבל אישור למועמדות המפלגה לתקופה שנייה בבית הלבן, עשויה להיהפך לאירוע מסוכן מבחינת הידבקות בנגיף הקורונה.

הנשיא טראמפ הוא זה שיזם את הכנס ההמוני שהתקיים בטולסה, שהיה אמנם כשלון מבחינת מיעוט משתתפיו, אבל היה אירוע שגרם לעלייה במספר המאומתים כנשאי נגיף הקורונה בקרב משתתפיו.        

הנשיא טראמפ גם חדל ללעוג לג'ו ביידן. זה לא אומר שהוא לא יתקוף את יריבו הדמוקרטי. אבל הוא יעשה זאת בזהירות, בלי שימוש מופרז בטראמפיזם. להערכת פרשנים, טראמפ כנראה קלט ומתחיל להפנים, שג'ו ביידן מהווה אתגר מאיים לסיכוייו לנצח בבחירות, בעצם העובדה הפשוטה שביידן מצטייר ומתקבל בעיני אמריקאים כדוגמה ומופת לנורמליות. במילים אחרות, כניגוד קוטבי לטראמפיזם.  

פרשנים ובעלי טורים באמצעי התקשורת בארה'ב חלוקים בדעותיהם בנוגע לסיכוי של טראמפ להתנתק מהטראמפיזם. "מדובר באופי, בהתנהלות שקרית שהיא בדמו", אמר פרשן ותיק בפאנל של מומחים ששודר בערוץ ציבורי. "לא הייתי לגמרי מוותרת על סיכוייו של טראמפ להוכיח ולהפגין בשבועות הבאים התאפקות וריסון בהתבטאויות והצהרות", אמרה כתבת פוליטית ידועה באותו פאנל.

הוכחה עד כמה הטראמפיזם הרס את טראמפ היא החלטתם של אילי הון, מילארדרים רפובליקנים, להקים מה שהם קוראים "פרוייקט לינקולן". זהו פרוייקט שמגייס תרומות של מיליוני דולרים מהונם הפרטי של רפובליקנים עשירים. התרומות מועברות כסיוע פיננסי לקמפיין של ג'ו ביידן.    

בינתיים, ממשיכים הסקרים להחמיא לג'ו ביידן. סקר שתוצאותיו פורסמו אתמול בסוכנות הידיעות איי-פי העלה ששיעורי התמיכה בנשיא טראמפ צללו לשפל של 32 אחוז. 8 מכל 10 אמריקאים טוענים שהמדינה מידרדרת לכיוון הלא נכון. רק 38 אחוז בסקר אמרו שהכלכלה האמריקאית טובה – ירידה משמעותית בהשוואה ל-67 אחוז שאמרו זאת בינואר. והכלכלה היא תחום שהנשיא טראמפ מתפאר במומחיותו.