אילן מודה למדורנו על כך שפרסמנו את מה שהוא מגדיר כ"מעללי חברת החשמל כפי שסיפרתי לך" ובעייתו נפתרה. כאות הוקרה ותודה הוא משגר אלינו תלונה נוספת, שאותה הוא מגדיר כ"משהו מכעיס ומקומם אחר. אני לא מאמין שתוכלו לסייע, אבל אנסה".ההקדמה ריפתה את ידינו, אבל לא אמרנו נואש, ואילן המשיך: "בני רכש בסביבות חודש מאי בשנה שעברה כרטיסי טיסה לאודסה עם חברת התעופה יאן אייר ושילם שמונה תשלומים בסך 5,500 שקלים. לאחר שהתשלום השני נפדה, הודיעו לו נציגי "כספי טורס" כי החברה שאיתה רצה לטוס סגרה את משרדיה בארץ וכי הטיסה בוטלה. הם גם הוסיפו ואמרו: "אחרי שתשלם את כל התשלומים, הם יוכלו להשיב לך את כספך".

כאן התערב האב וייעץ לבנו לעצור את התשלומים. אבל, לדבריו, "הצעירים הרי יודעים ומבינים הכל טוב יותר. והוא, הבן שלי, המשיך לשלם. הסוף, כמובן, ידוע". מהו הסוף? ובכן, מתברר כי "כספי טורס", לטענתם, העבירו את הכסף ליאן אייר אבל החברה אינה עונה ואין מה לעשות. אילן ממשיך: "הצעתי לבני שיתבע את חברת כספי טורס, שהרי היא קיבלה את הכסף, אך בני מעדיף לוותר ולא לבזבז את זמנו בהופעות בבתי משפט". האב מסכם את פנייתו אלינו: "אני טוען שהיות שהם אמרו לבני להמשיך ולפרוע את התשלומים, אפילו שידעו שקיימת בעיה, יתכבדו נא בבקשה ויחזירו לבני את הכסף - כולו או חלקו - שהרי יש להם ביטוח על עסקאות כאלה. לצרכן אין".

קורונה - דיילים לובשים בגדי הגנה במהלך טיסה לאילת (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
קורונה - דיילים לובשים בגדי הגנה במהלך טיסה לאילת (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

שלפנו את חרבנו מנדנה ושיגרנו את התלונה, אך תגובת "כספי טורס" גרמה לנו לעוגמת נפש: "לצערנו, חברת יאן אייר פשטה את הרגל וחברת כספי טורס לא זכתה למענה ולהחזר כספי. לסוכני הביטוח אין ביטוח שמכסה מקרים כגון אלה". והתגובה מוסיפה: "במקרים נוספים שהגיעו לבית המשפט לא הגיע כל נציג מטעמה של החברה. לצערנו, לא הצלחנו להשיג כספים ללקוחות שנפגעו".

אנחנו סבורים כי בימי קורונה קשים כאלה, שבהם חברות רבות נפגעות, לא ייתכן שלקוחות הפונים אליהם לא יהיו מבוטחים. הייתכן שחברות הגובות כספים מלקוחות מניחות את כספם של אלה הנאמנים להם על קרן הצבי? נראה כי התלונה שבה עסקנו כרגע היא ראשיתה של תופעה שרק תלך ותתרחב, למרבה הצער, בימים של מגיפה עולמית. הלוואי שנתבדה.

טרטרו אתכם? עבדו עליכם? תנו לרייכר להתרגז בשבילכם: [email protected]