נשיאי ארה"ב לשעבר נעלמים ונאלמים. או שהפסידו בבחירות, או שסיימו תקופת כהונה שניה, כל הנשיאים שעוזבים את הבית הלבן מעדיפים להתרחק מפרסום, להישמר מהצהרות והתבטאויות ולהקפיד על אי מעורבות בזירה הפוליטית. הם אוספים כסף להקים ספריות וארכיונים על שמם. מתחילים לכתוב ספרים ולשווק את גרסתם על הישגי שנותיהם בבית הלבן. אוהבים להיענות להזמנות להרצות, שתמורתן הם מקבלים שכר טרחה נאה.

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

גם דונלד טראמפ ייעלם וישתתק.  אצלו זה רק יקח יותר זמן. הנשיאים לשעבר הפסידו בבחירות. טראמפ לא רק הפסיד את הבחירות, לא רק הובס אלקטרולית - דונלד  טראמפ נפצע אנושות, נפשית  ופסיכית. הוא מדמם. הפצע פתוח, הכאב נוראי. הוא מתנהג כחיה פצועה  שמשתוללת מזעם על מי שפגעו בה ומחפשת נקמה. הפצע יגליד. יקריש. עניין של זמן. יהפוך לצלקת שכואבת רק שנוגעים בה. אין שום ספק בכך. עניין של כמה חודשים. 

טראמפ יקיים עצרות המוניות, ישלהב אמונים, יטיח האשמות בדבר האמון של תוצאות הבחירות, ירעיף עלבונות בנשיא הנבחר, ילעג לסגנית הנשיא - גם אישה וגם לא לבנה. בדיוק יעד שנתפר עבורו.

המונים ינהרו לשמוע אותו. יאהבו מאוד לשמוע מפיו שרק אופן ההצבעה שלהם הוא חוקי ובלי שום ערעור. חודשיים-שלושה, אוקיי – ארבעה או חמישה חדשים, לא יותר, גם העצרות ייעלמו. השאלה היא רק, מי יתעייף קודם, למי יימאס קודם, לטראמפ או להמונים.

מה שעשוי לשמור את שמו ונוכחותו של דונלד טראמפ בכותרות אלו החקירות, ההליכים המשפטיים, הדיונים בבתי המשפט, המאבקים בין עורכי הדין שלפי דיווחים באמצעי התקשורת, צפויים להתקיים ולהתרחש  בעקבות תביעות נגד דונלד טראמפ התלויות ועומדות שנדחו ועוכבו עד כה בגין סמכותו של נשיא מכהן להשהותן. אבל מדובר על פרסום וחשיפה שדונלד טראמפ מאוד לא יאהב. 

ההערכות בקרב פרשנים ומומחים באמצעי התקשורת בארה"ב הן שדונלד טראמפ יהיה וישאר גורם נוכח, משפיע ואולי אפילו מוביל בזירה  הפוליטית והמפלגתית, במיוחד בצמרת המפלגה הרפובליקנית. משיחות שלא לייחוס עם בכירים רפובליקנים עולה שהערכות האלה מבוססות יותר על משאלות לב או פחדים מאשר על תנאים ונסיבות בשטח.

הרוב הגדול של בכירים רפובליקנים לא יתנו, לא יניחו לטראמפ להפוך לגורם פעיל, לגלות מעורבות מעשית, או מאמץ להשפיע בצמרת המפלגה הרפובליקנית. ”הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן טרח לפרסם הצהרת איחולי ברכה ואהדה לג'ו ביידן. בוש מודע לתחושות הניכור והמיאוס כלפי טראמפ בקרב בכירים רפובליקנים רבים", אמר בכיר רפובליקני בשיחה עמו.

הדיווח שדונלד טראמפ שוקל לשוב ולהתמודד על מועמדות לנשיאות ב-2024  מעורר התפרצויות של צחוק בשיחות עם פעילים רפובליקנים. מעניין התרחיש האפשרי של המירוץ לנשיאות הבא שעולה בשיחות. קמלה האריס תהיה המועמדת של המפלגה הדמוקרטית וניק היילי, השגרירה לשעבר באו"ם, תהיה המועמדת של המפלגה הרפובליקנית. תהיה זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית ששתי נשים יתמודדו ושתיהן בנות להורים מהגרים מהודו.   

בכל מה שנוגע וקשור לישראל, ההיעלמות של דונלד טראמפ, העדרו, אי נוכחותו, יהיו מהירים יותר, מורגשים יותר, פרקטיים יותר. יש כבר מי שעובדים קשה, קשה מאוד, בושינגטון  במטרה ליצור ולייצב יחסים, שיתוף פעולה וקשרי עבודה עם בכירים שצפויים לתפוס עמדות מפתח ותפקידים מרכזיים בבית הלבן ובצמרת ממשל ג'ו ביידן.