תעלומה נשגבת מבינתי: מדוע מסרבת ממשלת ישראל לפרסם את תמלילי הישיבות העוסקות במגיפת הקורונה? הממשלה החליטה שכל דיוני ועדת הקורונה חסויים וסודיים למשך 30 שנה. 30 שנה? איני מבין, האם מדובר בסודות האטום או שמדובר בעניינים העלולים לסכן את ביטחון המדינה? מה יש לממשלת ישראל להסתיר?

ואל תטעו, זה לא התחיל עכשיו. זה התחיל עוד בעידן שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד לשעבר משה בר סימן טוב. האם זו דרישה של משרד הבריאות? אני בספק. האם זו דרישה של ההנהגה הפוליטית? קרוב לוודאי.

המגיפה מתחוללת עכשיו. הממשלה מכניסה מדינה שלמה לסגר ועוד סגר ועוד סגר. סגר מוזר ומתמיה. באזורים שונים הסגר שונה. האכיפה שונה בין עיר אחת לשנייה, גם אם הן סמוכות זו לזו, כגון בני ברק ורמת גן. אוכפים יותר בחוף הים בתל אביב מאשר בערים החרדיות. על סמך איזו החלטה? מי נותן את ההוראה? האם זו מדיניות, ואם כן למה שאדע רק בעוד 30 שנה מדוע הפלו אותי לרעה?

החלטות הממשלה מוזרות, הזויות ובלתי מובנות אפילו למומחים לרפואה, לאפידמיולוגיה, לסטטיסטיקה ומתמטיקה, ועומדות בניגוד מוחלט להמלצותיהם. אז אם הממשלה מחליטה בניגוד להמלצות המומחים בה"א הידיעה בתחום הרלוונטי, כנראה שיש לה סיבה. זכותי כאזרח במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית לדעת את הסיבה עכשיו ולא בעוד 30 שנה, מועד שבו אני, אישית, בוודאי לא אהיה כאן כדי לשמוע.

אם אכן באמת מתקבלות ההחלטות באופן תקין וחוקי ללא טריקים וללא שטיקים, אין סיבה לא לגלות זאת לציבור. אני מבקש לדעת לפחות מה הסיבה לחסיון ההחלטות, שחלק מהן בכל זאת דולף או מודלף לעיתונות. האם הממשלה לא דוגלת בשקיפות? ואם יש סיבה אחרת, שיודיעו כי בעוד שנה או שנתיים או כאשר יגיע סוף למגיפה, יפורסמו כל תמלילי הוועדה.

לפני חודשים רבים הייתה עתירה לבג"ץ לפי "חוק חופש המידע" - לחשוף את דיוני ועדת הקורונה. לשמחתי, גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ קרא לפני כשבוע לחשוף את הפרוטוקולים האלה. אני תקווה שבג"ץ יסיים את הדיון בעניין וייתן את פסיקתו לפני חלוף 30 השנה.