ביום שלישי הקרוב בחצות יפקע המנדט שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מנשיא המדינה ראובן ריבלין להקים ממשלה. במושגים פוליטיים, כל מה שהתרחש עד כה בזירת מאמציו של נתניהו להרכיב ממשלה, היה לא יותר מפרומו. עכשיו הגיע השיא, ה־Money Time האמיתי. אם זה יצליח ותקום ממשלת נתניהו החדשה בצורה זו או אחרת, זה יקרה בימים הקרובים - או שלא יקרה בכלל.

אומנם עד עתה הצוותים נפגשו מדי פעם, והשיחות התקיימו פה ושם. אלא שהמאמץ האמיתי נעשה על ידי אדם אחד בלבד ושמו בנימין נתניהו. מרגע קבלת המנדט ועד כה עבר נתניהו תהליך תודעתי מורכב כדי להיות מוכן להציע הצעה קואליציונית אמיתית, כזו שיש לה גם סיכויים רציניים להתקבל.

גורמים בגוש השינוי הערים למתרחש בחדרים הסגורים, בשיחות בין ראשי המפלגות, יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט ואחרים, מעידים כי "ההנחה היא שבנט לא מאמין לביבי. הדבר האחד והיחיד שמסוגל לשנות את המצב, להשפיע עליו ולגרום לו להעדיף ממשלה עם נתניהו על פני החלום להדיח אותו סופית - הוא הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה. כאשר בנט ראשון, כמובן".

יודעי דבר מספרים כי "הפעם זה קרה. היום נתניהו מוכן לזוז זמנית הצידה ולהיות שני". עוד הם טוענים כי נתניהו לא רק מוכן לזה בעצמו, אלא גם "קיבל אישור מהמשפחה. האנשים הכי קרובים אליו הפנימו כי כדאי להם להשלים עם הביטוי 'ראש הממשלה בנט', אם ברצונם לשמר את הביטוי הכי חשוב, 'ראש הממשלה נתניהו'".

אף על פי שהרעיון של "השני ברוטציה" הופנם והשתרש, שמו של הראשון טרם הוברר סופית. בחוגים הקרובים לנתניהו מדברים גם על האפשרות של שר הביטחון בני גנץ – לצד האפשרות של בנט. באופן פרדוקסלי משהו, גם אחרי טראומת "ממשלת המוטציה", בתפקיד ראש הממשלה הראשון ברוטציה עם יו"ר הליכוד, רוב אנשי הליכוד מעדיפים את גנץ על פני בנט. רבים בליכוד סבורים כי לגנץ "נעשה עוול והיום יש הזדמנות נפלאה לתקן אותו".

זאת ועוד, בעיני רבים בליכוד, גנץ עדיף על בנט גם מבחינה הכי פרגמטית. בשונה מיו"ר ימינה, המתיימר לתפוס את תפקיד "המנהיג של המחנה הלאומי", גנץ בא ממחוזות פוליטיים אחרים. הוא לא "אחד משלנו", לא מחפש להנהיג את הימין, אלא שואף להגיע לפסגה הפוליטית. בשלב הנוכחי השאיפות של גנץ הכי מתאימות לנתניהו. שאיפותיו של בנט מתאימות לנתניהו הרבה פחות, אך גם לו מוכן יו"ר הליכוד לתת את הבכורה הרוטציונית. מוכן לפחות באופן כללי, לפני שהצדדים ניגשו לדבר על הפרטים. ואם נתניהו לא יתחרט, ואם הראשון ברוטציה המיועד גם יאמין, ייתכן שבאמת קום תקום פה ממשלה בעוד שבוע, כמו באגדות, סמוך לחצות שבין שלישי לרביעי.