הוא נחשב אחד ממעצבי סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית ונודע כלוכד מרגלים. בישראל הוא היה מוכר כאיש הקשר בין הביון האמריקאי לבין שירותי המודיעין של ישראל. הוא התפרסם כמי שהיה זה שקיבל לידיו את "הנאום הסודי", שבו הוקיע ניקיטה חרושצ'וב את הפשעים ופולחן האישיות שהנהיג סטאלין בתקופת שלטונו. את עותק הנאום שהוא קיבל לידיו הוא הדליף ל"ניו יורק טיימס".

הוא קיים קשרים ייחודיים עם ראשי שירותים זרים ברחבי תבל וגם עם ראשי מדינות. הוא נודע בהובלת מבצעים רחבי היקף, שתכליתם הייתה למנוע עלייה של מפלגות קומוניסטיות לשלטון במדינות מערב אירופה. מה שהעסיק אותו במיוחד היה המאבק של ארצות הברית באימפריה הסובייטית.

אפרים הלוי, שהיה ראש המוסד וידידו האישי, כתב עליו שהוא הטיל את צלו על ה־CIA במשך קרוב לחצי יובל. היו שפחדו ממנו ושנאו אותו, והיו שהעריצו אותו. הוא ארגן את קורס הרענון הראשון באבטחת אישים לחוסיין, מלך ירדן.

בהוראה ישירה שלו פתח ה־CIA את ארכיוניו כדי לחפש ולאסוף מידע מפליל נגד אדולף אייכמן, לקראת משפטו, לאחר שאייכמן אותר בארגנטינה והובא למשפט בישראל.

הוא נחשב ידיד גדול של ישראל, ונודע באמונתו העמוקה בזכות קיומה של ישראל. לאחר מותו, נטע המוסד חורשה על שמו בסמוך לכביש המוביל מהקסטל לבית החולים הדסה. טדי קולק הנציח את זכרו בסמוך למלון המלך דוד, שם הונחה אבן עם לוח זיכרון, ועליה כיתוב בשלוש שפות - עברית, אנגלית וערבית - "לזכר ידיד יקר", בתוספת שמו ותאריך הולדתו ומותו. המקום שבו הוצב לוח הזיכרון הוא אחד המקומות היפים בירושלים, והוא צופה אל חומת העיר העתיקה.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שהיה מנהיג כריזמטי וסמלו המסחרי היה רכב דודג' דארט ירוק, הוא אביגדור ורשה (בתמונה משמאל), ראש המועצה השני של קריית אונו, שהיה איש צנוע ונטול גינונים.