מרגלות כבש המטוס, בדרך לביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל בבחריין, לא שכח נפתלי בנט את המהומות בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. "אנחנו לא צריכים את עופר כסיף ולא את איתמר בן גביר ולא את טיבי שינהלו לנו את ירושלים", אמר.

אכן מילים כדורבנות. נראה כי מבחינתו של בנט אין הבדל בין מאבקו של חבר כנסת יהודי על שמירת חייהם ורכושם של יהודים בשכונה ירושלמית - להסתה של חברי כנסת ערבים מ"המשותפת", הבאים לגרש את היהודים מהשכונה. מבחינת בנט, חברי הכנסת היהודים והערבים בשמעון הצדיק הם פרובוקטורים, המפריעים למשטרה ולממשלה למשול בירושלים.

לפני כ־150 שנה קנו היהודים את אדמות השכונה. בנו אותה וחיו בה עד שגורשו ממנה בידי הערבים והבריטים בימי מלחמת העצמאות. בעשורים האחרונים חוזרים היהודים לשכונה. כל הערכאות של בתי המשפט בישראל אישרו, ושבו ואישרו את בעלותם על האדמה והבתים. אבל אז קמו הערבים והשמאל הקיצוני הישראלי להילחם בהם. ולגרש אותם שוב.

צאצאיו הרוחניים של המופתי ועוזריהם מן היהודים מניפים את דגלי אש"ף בלב ירושלים. מגייסים את דעת הקהל העולמית בעלילות דם, בהסתה גזענית פרועה נגד זכותם של יהודים לגור בשכונה בירושלים, ומנוולים שונאי יהודים מרחבי העולם שמחו להיענות לקריאת שונאי ישראל מבית אלו.

אנרכיסטים, עמותות שמאל קיצוני, אישי ציבור וחברי כנסת יהודים וערבים מגיעים מדי שבוע להפגנות ב"שייח' ג'ראח". כך קוראים המנוולים לשכונה היהודית. יש באמת שכונה ערבית בשם זה, ממש בסמוך. יודעי ההיסטוריה זוכרים אותה. שם גר המופתי הידוע. משם יצאו הערבים שטבחו 78 רופאים, אחיות ומדענים יהודים, נוסעי "שיירת הדסה" בתש"ח, בידי אבותיהם הרוחניים של הפורעים הערבים בימינו. אבל שימוש בשם העברי היה עלול לקלקל את השקר.

בדומה לבנט, שאינו רוצה להבדיל בין טוב ורע, אלו ואלו "מפריעים לו למשול" – כך הערבים ועוזריהם. "כשם שהערבים אינם יכולים לחזור לבתיהם בקטמון ובטלביה – כך אסור שיהודים יחזרו לשייח' ג'ראח", אומרים המנוולים. כי אצל הפוסט־מודרנים כבר אין טוב ורע, אין צדיק ורשע, אין אויב ערבי שרצה להשמיד את מדינת ישראל ואין קורבנות התוקפנות שהצליחו לנצח כנגד כל הסיכויים וההערכות. הכל עיסה אחת של "נרטיבים".

כבר למעלה מעשר שנים באים לשכונת שמעון הצדיק חברי כנסת מבל"ד, חד"ש ומרצ, ומשלהבים את המפגינים להילחם ביהודים ולגרשם. אחרים מסיתים את הערבים המתגוררים בבתים שנגזלו מהיהודים לא להתפנות. לא להסכים לשום פשרה. שום פיצוי, לא להסכים לשלם אפילו 600 שקל לשנה(!) כי בתשלום שכר דירה הם מכירים בבעלות יהודית על הבתים. כל זה – בגלוי ולאור היום. כי מותר להפגין ולהסית.

אבל בלילות באים "המוסתים" לשרוף ולרצוח.

משפחת יושבייב מתגוררת באחד הבתים בשכונת שמעון הצדיק. בשנה האחרונה שרפו הערבים תשע פעמים את המכונית שלהם. פעמיים ניסו לשרוף אותם ואת שני התינוקות שלהם בביתם. כמה מאות מטרים משם שוכן המטה הארצי של משטרת ישראל.

אבל משטרת ישראל לא מיהרה להצילם. רק השבוע, לאחר ניסיון ההצתה האחרון, לאחר שהבית נשרף כולו, לאחר למעלה משנה של ניסיונות פגיעה ברכושם וסיכון חייהם – הוכרז האירוע כפיגוע טרור לאומני. וגם השב"כ מעורב בחקירות. ויש כבר עצורים.

# # #

"אנחנו לא צריכים את כסיף ואת בן גביר ואת אחמד טיבי שינהלו לנו את ירושלים", אמר בנט. נכון. כך צריך להיות. אבל מי הפריע לו לנהל את ירושלים עד השבוע? למה לא הוצבו שם שוטרים יום־יום, לילה־לילה?

נכון. אי אפשר להציב שוטרים בכל נקודה. מגבלת משאבי כוח אדם וכסף. אבל המומחים מסבירים לנו כמה האזור הזה נפיץ. וניידת אחת בשכונה, 24/7, עולה פחות ממאות שוטרים המוזעקים לכבות התפרעויות המוניות, אחת לכמה חודשים. שלא להזכיר כי כשהמהומות מתפשטות בכל הארץ נרצחים יהודים, רכוש בשווי מאות מיליונים עולה באש, וכל המשטרה לא מספיקה לכבות את הלהבות. והערבים יודעים שהם שולטים.

המשטרה לא הייתה בשטח כשבאו הפורעים לשרוף ולרצוח בשכונת שמעון הצדיק. רק כאשר שלפו היהודים אקדחים כדי להציל את חייהם באה המשטרה והחרימה את נשקם. זה היה המצב גם ערב שומר החומות. גם אז הגיע איתמר בן גביר לפתוח "לשכה פרלמנטרית" בשכונה, כדי להכריח את המשטרה להגיע לשטח, וכך ישמרו גם על היהודים תושבי השכונה.

בן גביר פינה את "הלשכה" אחרי שנתניהו ביקש ממנו והבטיח נוכחות משטרתית קבועה. וכל המומחים שבדרך כלל יודעים להאשים את המתנחלים, משתתפי "ריקוד הדגלים", העולים להר הבית, פנו להאשים את בן גביר.

אבל בדיקת לוחות הזמנים מוכיחה את השקר. ואת העיוות. לטעמם לא עשרות ההפגנות ונאומי ההסתה של הערבים והשמאלנים הביאו לתבערה – אלא בן גביר. חוץ משנאה עצמית אין הסבר לעיוות הזה.

לפני עשרה ימים חוסלו בשכם שלושה מחבלים חמושים שביצעו בחודש האחרון פיגועי ירי בשומרון. במהומות שפרצו מאז בשומרון נהרגו עוד שני ערבים. בן גביר חזר ופתח "לשכה פרלמנטרית" בשמעון הצדיק רק לפני חמישה ימים.

ובכל זאת, עומדים פרשנים, מומחים לערבים, ומסבירים כי ההתלקחות ביהודה ובשומרון נגרמה "בראש ובראשונה" בגללו, ובגלל "שייח' ג'ראח". הם חסרי דעת, או חסרי בושה. ופרשנים ועיתונאים אחרים, מגלגלי עיניים מקצועיים, תהו מדוע חבר כנסת יוצא בכלל ל"שייח' ג'ראח"? להבנתם, חבר כנסת צריך לפעול רק בכנסת. לחוקק. לשאול שאילתות. להצביע. לא לצאת להפגנות העלולות לגרום להתלקחות.

צבועים. מאז קום המדינה משתתפים חברי הכנסת, משמאל ומימין, חרדים וחילונים וערבים - בהפגנות. חלקן גלשו והפכו אלימות. חברי הכנסת של "המשותפת" הם מראשי המסיתים בהר הבית "הנפיץ". הם וחבריהם ממרצ מבעירים תבערות ומרעילים בארות בשמעון הצדיק "הנפיצה".

הם עורכים "סיורים" קבועים בחברון עם שוברים שתיקה ושלום עכשיו כדי "לעמוד מקרוב" על הפרת זכויות האדם בשטחים. גם יהודים וגם ערבים משלמים אחר כך בחייהם את מחיר ההסתה הזאת.

סגן השרה יאיר גולן שפך דלק על מדורת השנאה וההסתה של הבדואים בדרום לפני כחודש. הוא ירד למוקד המהומות, והסית במפורש את הבדואים להמשיך להשתולל. "אלקין מתפרע? נרגיע אותו. אנחנו נבלום את אלקין בכנסת ואתם תעשו מה שצריך בשטח".

כל זה – מול עשרות בדואים בשעה שחבריהם מניחים סלעים על מסילת הברזל, תוקפים שוטרים, מציתים ניידות וכלי רכב של עיתונאים. וגולן אומר להם "תעשו מה שצריך בשטח". לא שמעתי את מגלגלי העיניים טוענים שהוא צריך להישאר בכנסת.

בהפגנות יוצאי אתיופיה ב־2015, הפגנות אלימות שכללו פגיעה ברכוש ובשוטרים, השתתפה גם חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, היום שרת הקליטה. מישהו טען נגדה שהיא צריכה להישאר בכנסת?

ביום שמשטרת ישראל תעשה את המוטל עליה ותשמור על חייהם ורכושם של היהודים תושבי שמעון הצדיק, לוד, רמלה, יפו, עכו, הנגב והגליל, ביום שממשלת בנט תתחיל למשול בירושלים, כמו בשאר חלקי הארץ - גם אני אקרא לח"כ בן גביר לחזור לכנסת.