1.זהו גיליון של ערב חג הפסח, צריך להיות חיוביים, לבער את החמץ והרוע, לנקות בחוץ ובפנים ולשדר לקוראים תקווה, רוגע, שפיות ואופטימיות. כל כך יפה ומשפחתי החג הזה, המשלב מורשת יהודית, את סיפור יציאת מצרים ואת "והגדת לבנך", ביחד עם חגיגת האביב, שתמיד נלווה לה הריח המשכר של פריחת ההדרים והיציאה לטבע.

תכננתי אכן להיות חיובי ואופטימי לאורך כל הטור, אבל זה לא מסתייע במאת האחוזים ולא בגללי, אלא בגלל כמה אנשים ונשים שגנבו מהחברים הדתיים שלי את המונח "הציונות הדתית" ועושים בו כבשלהם, ובדרך מזהמים את אווירת החג, את הציונות הדתית האמיתית, את אלוהינו שבשמיים. לכן, בלית ברירה, אנסה לעשות את זה קצר והכרחי, ואחר כך להיכנס לאווירת החג.

2. בשם איזה אלוהים ובשם איזו "ציונות דתית" מודיע בצלאל סמוטריץ' שכל מי ששותף לממשלה הזאת, איננו רצוי ואיננו יכול להיכנס לבתי הכנסת בחגים ובשבתות? הלא מדובר כאן בלא פחות מ"יהודי מגרש יהודי". האיש הזה, שגנב את המונח היפה והמחייב "הציונות הדתית" מחבריי הדתיים בכפר הרא"ה, בהושעיה, בגבעת שמואל, ברעננה, בפתח תקווה ובקיבוץ לביא, הוא אדם מטעה ומסוכן.

סמוטריץ' הוא מצד אחד משפטן מוכשר, אדם רהוט, חרוץ, שנחשב לשר תחבורה מוצלח, ומצד שני אדם שלא מוכן שרעייתו תלד במחלקה אחת עם נשים ערביות. התחרות שלו עם איתמר בן גביר מביאה אותו למכור את אלוהיו, את תורתו מאירת הפנים ולקבוע שכל מי ששותף לממשלה הזאת, אסור לאפשר לו להיכנס לבתי הכנסת.

בהכנות לפסח משליך סמוטריץ' משטח גדול של חמץ אל תוך חיינו. לא הייתי רוצה שאלוהיו יעניש אותו, הייתי רוצה שבוחריו יעשו זאת, שיבינו שהוא מבזה אותם, את תורתם ואת אלוהיהם שהוא גם אלוהינו שלנו. אין לסמוטריץ' שום מונופול על בורא עולם, לא על תורת ישראל ולא על בתי הכנסת. שום צילום שלו בשוטטות עם בנו בכורו אוחזים בנר ותרים אחר פירורי חמץ בביתם לא יכשיר אותו. בצלאל סמוטריץ' הוא חמץ גדול בתוך החג היפה הזה.
 
3. ועוד אחד באותו הקשר וזהו: רק בישראל יכול אדם כמו שמוליק סילמן להפוך למותג מהלך, באופן שיכניס אותו לתוך התשבצים ואולי בהמשך גם ל"הישרדות" או לבית "האח הגדול".

האיש הזה התברר השבוע כאדם שסוחר ברעייתו, ח"כ עידית סילמן, מנהל את ענייניה, מנהל עבורה מו"מ ומקבל את החלטותיה הפוליטיות, וגם מקבל הבטחה מבנימין נתניהו לג'וב מרופד תמורת עריקתה. סוג של שוחד פוליטי. "אני צריך אחד כמוך לידי", אמר לו נתניהו, וסילמן רץ לספר לחבר'ה. "אני מקבל כאן את ההחלטות", אמר בהחלטיות סילמן לסגן השר אביר קארה.

ואני שואל, האם זוהי דרכה של הציונות הדתית, האם זהו יחסה של היהדות לנשים, "הנסחרות" פוליטית על ידי בעליהן? בדרך, אותו סילמן גם טען שאיימו עליו במקום עבודתו שיפוטר – דבר שהוכחש בתוקף, אבל בשביל לקבל כותרת וכדי לחזק את מעמדו בסביבת נתניהו – הכל כשר (באיזו רבנות?).

סהדי במרומים שאני עדיין סבור שעידית סילמן היא אישה חרוצה, מוכשרת וראויה מאוד לכהן בכנסת ישראל. הבעתי כאן לא אחת את דעתי על תפקודה בוועדת הבריאות ובניהול הקואליציה, אבל "סט הערכים" שלה ושל בעלה נתגלה ביומיים האחרונים כגמיש עד מאוד. לא תורה, לא אמונה, לא ערכים, לא מחויבות, לא הכרת הטוב למי שהביא אותה ומינה אותה. רק דילים, רק "בעל מנהל" ומקבל החלטות, ורק כתם נוסף על טלית התכלת האהובה של הציונות הדתית האמיתית, שדרכיה דרכי נועם, נתיבותיה שלום ופניה אוהבות ומאירות פנים.
 
4. מתן כהנא הוא עבורי הפנים האמיתיות של הציונות הדתית בממשלה הזאת. אני מניח שלא קל לקצין ולוחם בסיירת מטכ"ל, שהגיע גם להיות טייס קרב בכיר בחיל האוויר, לשאת כ"מאצ'ו" ישראלי בתואר "שר הדתות", אבל כהנא רואה בתפקידו חלון הזדמנויות להטמיע את ערכיה ודרכה של הציונות הדתית האמיתית למוסדות הדת, לרגולציה הדתית ולהשתקפות של כל אלה בחברה הישראלית.

הוא מטפל בנחישות בנושא הגיורים, בנושא הכשרויות, בנושא המשגיחים והשוחטים של ענף הבקר בחו"ל, ובעוד נושאים שבהם שרי דתות ומפלגותיהם עשו שנים כבשלהם.
הוא עובר גיהינום ואיומים, עד כדי כך שהוצמדה לו אבטחה של השב"כ, בגלל מסה קריטית של איומים (מצד יהודים כמובן), אבל כל אלה לא גורמים לו להוריד את העיניים מהיעד והמטרה – להחזיר את תורת ישראל וערכיה לבעלים האמיתיים שלה – עם ישראל כולו.
ולאיש הזה, בצלאל סמוטריץ' קורא שלא לאפשר להיכנס לבית הכנסת. טרפת.
 
5. הימשכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, חוסר היציבות באירופה והסכמי אברהם, כל אלה ועוד הסירו את "איום השלום העולמי" מעל ראשן של התעשיות הביטחוניות הישראליות. מכירות חסרות תקדים ביותר מ־11 מיליארד דולר בשנת 2021, רובן למדינות אירופה ובאחוזים עולים גם למדינות הסכמי אברהם, מלמדים על מגמה של עלייה בהצטיידות בצבאות העולם ועל צפי לשיא נוסף, גבוה בהרבה, ב־2022.

ישראל היא מעצמה עולמית משמעותית בתעשיית הנשק, והיא מוכרת לעשרות מדינות בחמש יבשות, על פי קריטריונים ומדיניות, באופן שמאפשר לשרת ארבעה יעדים חשובים: טיפוח קשרי חוץ עם מדינות חשובות (שחלקן עדיין לא מקיימות קשרים נלווים עם ישראל), תעסוקה למאות אלפי בתי אב, העשרת קופת המדינה, ויכולת להפנות כספים למחקר ופיתוח אמצעים ייחודיים וסודיים שיהוו את היתרון האיכותי של צה"ל בשדה הקרב ובמלחמה הבאה, אם תיכפה עלינו.

הלהיטים התורניים הם מערכות הגנה מפני טילים, מערכות שליטה ובקרה, כלים בלתי מאוישים וטילים. ובינתיים, התעשייה הביטחונית המפוארת והחשובה של ישראל, שמצמיחה ידע, טכנולוגיות, יתרון איכותי, הכנסות, מפתחת את המשק והכלכלה ועוד, מתמודדת עם מחסור גובר והולך של מהנדסים, שנוטשים אותה לטובת חברות ההייטק, שמכפילות את השכר ומשפרות את התנאים.

את רפאל למשל עזבו מאות מהנדסים וכך בתעשיות נוספות, באופן שמבליט את הצורך הדחוף בעלייה מרוסיה ואוקראינה (היא תהיה בוסטר גם לתחומי ההנדסה והפיתוח), וגם בבתי ההכשרה הלאומיים שלנו למהנדסים.
 
6. שני דברים ריגשו אותי השבוע במיוחד: הראשון, החלטתה של העיר בני ברק לקרוא רחוב על שמו של השוטר אמיר ח'ורי שנפל בקרב עם מחבל ברחובות העיר לפני כשבועיים. ההחלטה טובה, נכונה, מהירה ומעוררת תקווה גדולה שהחומות בתוכנו יורדות והולכות. זה החל בקורונה (שבה הייתה לי הזכות לייעץ וללוות את העיר ואנשיה בשעתם הקשה), וזה נמשך בהחלטה הזו.

הדבר השני הוא רשימת משיאי המשואות: רשימה כל כך טובה, כל כך ראויה, כל כך מעודדת, מייצגת ומדויקת. כל בחירה - בול בפוני! עוד יש זמן לטקס וכבר אני מתרגש מאוד. רק תראו עד כמה טובים, מפרגנים ומאוחדים אנחנו יכולים להיות, כשרק נחליט להיות. למה רק בערב הזה?
 
7. הערב, ליל הסדר, כשייכנסו לביתנו בלהבות חביבה אמי לאה, אחי וילדיו וילדיי שלי, אנסה להפתיע אותם ולהעלות באפם את ריח ילדותינו בבית ביד אליהו ובבית הסבתא ברחוב לוינסקי. לצד יתר מאכלי החג, אני מבשל עבורם את ה"מעודה". תבשיל סורי חגיגי מאוד, שדרוג של הסופריטו עם בשר, עוף, קציצות, תפוחי אדמה, תבלינים וקצת קינמון בבישול ארוך. הם ישתגעו על זה. בעיניי "והגדת לבנך" כולל גם מורשת של מטבח, ובזה אני חזק מאוד.

ואחר כך אסע לי ליומיים לפסטיבל האהוב עליי בעין גב לחוף הכנרת ונשיר יחד את שירת הארץ הטובה שלנו מול הנוף הכי יפה בעולם (והוא שלנו). והשנה הפסטיבל מוקדש לתוכנית המיתולוגית "ארבע אחר הצהריים" בגל"צ. איך לא אהיה. שיהיה לכם פסח שמח ואביב נעים, שנדרוש טוב ונעשה טוב וביחד. שבת שלום.