הימים שלפני פיזור הכנסת היו ימי התרוצצות תזזיתית, שלא לומר היסטרית, בחצר הביזנטית של נתניהו. בלילה שבין שלישי לרביעי הדרמה הגיעה לשיא זמני. הצעות מטורללות זרמו בקצב אש לכיוונם של בני גנץ וגדעון סער. הוצע להם הכל. גנץ הוזמן להיות ראש ממשלה בעוד חצי שנה, רק שייתן לנתניהו את חצי השנה הקרובה. ואחר כך יקבל עוד שנה! סער כנ"ל. והוצע להקים "ממשלת חירום" לשנה (בראשות נתניהו) והוצעו כל מיני קומבינות מביכות והצעות מופרכות, רק כדי לבטל את הבחירות.

למה נתניהו חושש כל כך מבחירות? אולי הוא יודע משהו שאנחנו לא. אולי הוא מבין שזה הסיבוב האחרון. גם להסמרטטותם של החרדים יש מתישהו גבול. כך או אחרת, האירוע הסתיים בכלום ושום דבר. אף אחד לא מאמין להצעות של נתניהו. גנץ וסער הבינו שהוא רוצה להתיישב בבלפור כדי להיאחז, שוב, בקרנות המזבח.

הם יודעים שזה תרגיל. הם יודעים שזו הונאה. הצד של גנץ נהנה להתיש את הצד של נתניהו במו"מ הסרק הזה, תוך שימוש באנשי קשר שהיו בעצם אנשי קש ופיזור לוחמה פסיכולוגית. הנקמה של גנץ על המטחנה הביביסטית שחרשה על גבו הוגשה קרה. נתניהו הוא אושיה פוליטית חדלת פירעון.

גם רע"ם קיבלה הצעות מהליכוד. תעמידו פני מופתעים. ידיעה מפורטת ומפתיעה בהקשר הזה פורסמה בערוץ 14 (!!!). אומרים לי שלקובי בורנשטיין, הכתב הפוליטי שפרסם אותה, שלום. לפחות בינתיים. מנסור עבאס ממשיך להיות מחוזר גם על ידי הליכוד. דודי אמסלם לא דיבר מנהמות לבו. הוא יודע את האמת. בתגובה, טוענים בליכוד שההצעות לרע"ם קשורות אך ורק ליוזמה לשנות את שיטת הבחירות ולעבור לבחירות ישירות לראשות הממשלה.

צריך להבין את זה: הליכוד שואף לשנות את שיטת הבחירות עכשיו, דקה אחת לפני הבחירות. למי שלא מבין, מדובר בשינוי חוקתי שהוא גם חוק פרסונלי, רטרואקטיבי, שנועד לצרכיו של אדם אחד בלבד. וזה בסדר גמור, כמובן. אבל "חוקי הנאשם" זה חוק פרסונלי, רטרואקטיבי, פסול מעיקרו. מהפכה משפטית! פוטש!!! האנשים האלה לא מסוגלים לראות את דבשת הרעל של עצמם.

זוכרים את בצלאל סמוטריץ', שטען ערב הקמת הממשלה שיש אלטרנטיבה? שיש ממשלת ימין "על מלא" שרק מחכה לנפתלי בנט ואיילת שקד? הוא סירב להסגיר פרטים, אבל בסביבתו סיפרו על שני עריקים מתקווה חדשה שהסכימו להצטרף לממשלה כזו אם המנדט של לפיד יתפוגג ויחזור לכנסת. שקד בדקה את העריקים האלה באופן ישיר, קיבלה הכחשות ונתנה לבנט "אור ירוק" להקים את הממשלה.

אז עכשיו, הגענו להצגה השנייה של אותו הסרט. גם הפעם טען סמוטריץ' שיש, אפשר להקים ממשלה צרה, ימין על מלא. אז טען. איפה העריקים של תקווה חדשה? איפה שהיו לפני שנה. בדמיונו הקודח של סמוטריץ'.

ולא רק סמוטריץ'. החרדים פמפמו והפיצו בימים האחרונים, שוב ושוב, שיש עריקים ותכף ומיד תקום ממשלה בראשות נתניהו. הם שיקרו ביודעין. כך גם אנשי נתניהו. זוהי הזרוע הנבחרת של "מכונת הרעל". חברי כנסת ונבחרי ציבור שלא בוחלים בכלום, שמתבוססים בתרבות הספין, הפייק והשקר, רק כדי למצוא חן בעיני אדונם ואמו (ובעלה).

האירוע הזה, שבו שוב התברר שאין עריקים, מוכיח בדיעבד, שלבנט ושקד לא הייתה ברירה לפני שנה. כל ישראלי שאוהב את המדינה שלו היה מקים במקומם את ממשלת השינוי, כי האלטרנטיבה הייתה נוראה: בחירות חמישיות. כמה חבל שהגענו אליה עכשיו.