1. אני עושה השבוע במדור מעשה שלא זכור לי שעשיתי בעשרות שנות עבודתי בעיתונות: אני מעתיק ידיעה שפרסם העיתונאי יואב איתיאל באתר וואלה! ב־27 ביולי. 

הידיעה זעזעה אותי, אבל כנראה לא הזיזה שערה אצל הרמטכ"ל, שר הביטחון, השר לשירותי דת, הרבנים הראשיים האזרחיים והצבאיים, וגם לא לכל אחד מהפרשנים והשדרים המכובדים, שעסוקים בקרבות כן־ביבי לא־ביבי. הידיעה שבעוד רגע אביא לפניכם לא הופיעה ביום שאחרי באף אחד מהעיתונים המודפסים. עברתי פעמיים על העיתונים ולידיעה אין אזכור, אף על פי שמדובר באירוע חריג, זוועתי, חולני, מעורר פלצות. אני מתנצל מראש אם בגלל הקטרקט שבעיניי פספסתי או בגלל השעם שבאוזניי לא שמעתי ברדיו, ובגלל השד יודע מה לא ראיתי דיונים סוערים באולפני החדשות על האירוע המזעזע.

כדי להיות בטוח שאני לא טועה בגדול, צלצלתי לכמה אנשים אובססיביים כמוני לקריאה, לשמיעה ולצפייה בחדשות. איש מהם לא קרא על כך, לא שמע, לא ראה את הסיפור על אונס הסבתא בת ה־70 על ידי קצין חרדי בבסיס חיל הים של צה"ל. אני לא אשווה חס וחלילה את האירוע הנורא הזה לאירוע פלילי־מיני אחר, שאירע על פי החשדות בבית סוהר גלבוע. שם על פי החשדות בוצע אונס בסוהרת־חיילת אחת וסוהרות־חיילות אחרות הוטרדו מינית על ידי אסיר ביטחוני. 

אבל קשה להתעלם מכך שכל בעל תפקיד בעבר ובהווה מתראיין בכל כלי תקשורת זמין וזועק (ובצדק) זעקה גדולה בעניין הסוהרות־חיילות. אבל בעניין סבתא קשישה העובדת בגילה המופלג בבסיס צבאי ונאנסת על ידי קצין - אין איש פוצה פה וזועק.

וזו הידיעה שפורסמה באתר וואלה!: 
2. "בית הדין הצבאי של חיל הים גזר שבע שנות מאסר על רס"ן פריאל קלימי, תושב מגדל העמק בן 33, הנאשם באונס ומעשי סדום בעובדת חברה אזרחית בבסיס שבו שירת. כמו כן, הוא ישלם 60 אלף שקלים פיצוי לקורבן. 

"התביעה הצבאית ביקשה לגזור עליו 13 שנות מאסר. סנגוריו עתרו להסתפק במעצרו עד היום, ולשחררו לאלתר. קלימי, נשוי ואב לילדים, הכחיש תחילה את ההאשמות באופן גורף, אך לאחר שנלקחה ממנו בדיקת דנ"א שתאמה את הממצא בזירה והוא נאלץ להודות, הוא טען כי האירועים התקיימו בהסכמתה.

"הרכב שלושה שופטים בראשות סא"ל ד"ר זאיד פלאח זיכה את קלימי מאחת מעבירות האונס וכן מהשימוש בנשק שיוחס לו, אך בשורה התחתונה מצא את גרסת המתלוננת אמינה, למרות שלעתים לא דייקה. לעומת זאת את גרסת הקצין מצאו השופטים 'בלתי מהימנה ובלתי נכונה'. המתלוננת נכחה בהקראת גזר הדין, מלווה בנכדתה, וכן בעורך הדין תומר בן חמו שמלווה אותה מטעם הסיוע המשפטי.

"כששאל אותו אב בית הדין השופט סא"ל פלאח במסגרת דיון הטיעונים לעונש מה יש לו להגיד למתלוננת, התעקש קלימי: 'לא פגעתי באיש'.
"'מסכת עובדות מבעיתה', ציין לעומת זאת התובע, קמ"ש שי שטרומינגר שבפועל ניהל את התיק שהגישה סא"ל בתאל ארז לוינסקי, 'לא מעידה ולא פעם, זה לא יכול לקרות לכולנו, ארבע פעמים מדי שבוע הכניס לחדר הלבשה נטוש, עזוב ומזוהם'. הוא תיאר כיצד כפה עצמו עליה, 'היא ניסתה לצעוק ולהכות לו בגב, אמרה לו שהיא יכולה להיות אמא שלו', ואילו הוא אמר לה, 'נו, בואי תהיה ילדה טובה'. 

"הוא הגדיר את המעשים, 'הרשעה בעבירות מהחמורות והמכוערות בספר החוקים כלפי אישה שהייתה טרף קל - פגיעה באוכלוסייה חלשה ומבוגרת שהיכולת שלה להתגונן היא מוגבלת'. קלימי, שטען בתחילה שהיא בדתה את הדברים, טען אחר כך שהכל היה בהסכמתה ויוזמתה. הוא התעקש על העדתה במשפט, והיא נחקרה על ידי סנגוריו במשך תשע ישיבות, והמשפט כולו כלל עשרות דיונים.

"אב בית הדין, השופט סא"ל זאיד פלאח, פנה אל קלימי, שעמד מכונס בעצמו בפינת תא הנאשמים, הורה לו להישיר מבט ואמר לו 'מדים ודרגות של קצין בצה"ל אינם נותנים לאלה הלובשים אותם זכויות יתר, ואף לא כוחות יתר, אלא הם מטילים עליהם חובות רבות, בהיותם עבדים למען הציבור'. הוא הדגיש, 'צה"ל שם לנגד עיניו ערכים של יושר, צדק ושמירת נורמות התנהגותיות, כאבני יסוד, והנאשם, במעשיו, פגע בערכים אלה פגיעה קשה ביותר. 

"'רק ענישה מכאיבה, הכוללת מאסר בפועל לתקופה ממושכת, תבהיר באופן חד־משמעי, לנאשם ולדומיו, שלא רק שמעשיו אסורים, אלא שמדובר במעשים שאינם מאפיינים את צה"ל וכי מדובר בנאשם אחד שעבר באופן בוטה על החוקים והנורמות הראויות'.

"'הוא פגע פגיעה מינית קשה בגופה ובנפשה של אישה כבת 70, סבתא לנכדים ולנינים', אומר עו"ד תומר בן חמו, שייצג את המתלוננת מטעם הסיוע המשפטי, 'על אף הכחשותיו ועשרות העדים שהעידו על אופיו הטוב. בית הדין הצבאי הבליט את הפגיעה הקשה בגופה ובנפשה של נפגעת העבירה, שהעידה בפניו באומץ וחשפה את האמת מעל האירועים הרבים שהיו מנת חלקה בתוך בסיס צבאי. בית הדין הביע את אמונו המלא בעדותה. היא מבקשת להודות לפרקליטה הצבאית שעמדה לצידה לאורך כל המשפט שנמשך כמעט 3 שנים ולמערך ייצוג נפגעי עבירות מין מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים שייצג אותה לאורך כל הדרך'.

"'יידע האנס כי יש דין ויש דיין וכי עליו לשאת בעונש הראוי לו', ציטט השופט פלאח מפסיקה של בית הדין הצבאי לערעורים, 'יידעו חיילי צה"ל כי אין להשלים עם ביצוען של עבירות מין בתוך שורותיו, יידעו כולי עלמא כי אין לעבור בשתיקה על מעשים מעין אלה, ויידעו אנסים, בכוח או בפועל, כי אין פוגעים בכבודו של אדם, בגופו ובנפשו, ואין רומסים את חופש הרצון ואת שלמות הגוף והנפש של הזולת'.

"הנאשם הותיר קורבנות רבים, במעשיו הנתבעים והנלוזים: בראש ובראשונה נמצאת קורבן העבירה, שחייה חרבו עליה מאז מעשי הנאשם בה', ציין השופט סא"ל פלאח, ובנוסף ציין את משפחת האישה הקורבן, שנאלצו להתמודד עם אמם וסבתם, וליוו אותה מרגע גילוי העבירות, וממשיכים ללוותה עד היום. כן ציין גם את בני משפחתו של קלימי". 

"הוא הוסיף 'צה"ל הוא קורבן נוסף של הנאשם, שפגע בערכי מוסר, התנהגות ותרבות, עליהם דוגל צבא הגנה לישראל, ואף פגע באמון שרוחש הציבור בכלל והחיילים בפרט למפקדי צה"ל'. על כל אלה, קבעו השופטים, 'אין לנו אלא להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל, לתקופה ארוכה ומרתיעה".

"קלימי נעצר בראשית 2020. סנגוריו עו"ד תמי אולמן, עו"ד שחף אולמן ועו"ד יעקב שלומוביץ, ביקשו אז גם לאסור את פרסום שמו משום שהוא 'משתייך לקהילה חרדית סגורה', וכן כי אשתו, מורה במקצועה, עלולה לאבד את מקום עבודתה. עוד טענו כי 'רכילות התפשטה בנושא בקרב קהילתו', ואף הציגו מסמכים מרבנים שמכירים את הנאשם, שאמרו כי פרסום השם עלול להביא להחרמתו מן הקהילה ולנזקים נוספים. בית הדין לא נעתר.

"על פי כתב האישום, שהגישה התובעת סרן מאי ארבל, בעקבות החקירה שנוהלה על ידי מצ"ח, במועד אחד הורה קלימי לעובדת להגיע למחסן המצוי באזור מבודד של הבסיס כדי שתנקה אותו. כשנכנסה אליו נעל קלימי את הדלת, חסם את פיה בידו ואנס אותה. שבוע לאחר מכן הפתיע קלימי את העובדת פעם נוספת בסמוך לאותו מחסן, כשהוא משכנע אותה להיכנס, שם תפס בראשה בכוח וביצע בה מעשה סדום.

"עוד עלה מכתב האישום כי שבוע לאחר מכן, בנסיבות דומות, גרר קלימי את העובדת אל אחד המחסנים ואנס אותה פעם נוספת. כעבור שבוע, שוב הוליך אותה קלימי אל המחסן, תוך שהוא מאיים עליה בנשקו ומבצע בה מעשה סדום. האיום בנשק לא הוכח. "מדובר צה"ל נמסר עם הכרעת הדין כי 'הקצין נעצר מיד לאחר הגשת התלונה, ביום 13 בינואר 2020, עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. הפרקליטות הצבאית מלווה את נפגעת העבירה לאורך ההליך, מעדכנת אותה בהתפתחויות ומעניקה לה את כלל הזכויות המגיעות לה על פי חוק. צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה על רקע מיני ונוקט יד קשה כנגד כל חייל ומשרת קבע שמעורבים בעבירות אלה'".

3. רק אחרי שהעברתי את המדור למערכת, הופיעה ביום רביעי - בדיוק שבוע אחרי מתן גזר הדין - כתבה ב"ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "מצעד העדויות המביש למען הקצין האנס". הכתב יואב זיתון הביא את העדויות של רבנים וקצינים שסיפרו בשבחו והיללו את האנס לקראת מתן גזר דינו. אחד העדים אמר: "הבנתי שהרשיעו אותו באונס, אבל רק הקדוש ברוך הוא יכול לדעת מה היה".

הפרקליטות הצבאית, שדרשה עונש חמור יותר משבע שנות מאסר, שוקלת אם להגיש ערעור על הקולה היחסית של העונש. ניסיתי לדמיין את זירת האירוע ומה עבר על הסבתא, כשהאנס התנפל עליה וביצע בה את זממו במחסן מעופש. מה עבר על בני משפחתה, וגם מה עבר על ילדיו של האנס, שאביהם הרס את חייהם.  רב סרן קלימי הוא בושה למדינה, לצה"ל, ליהדות. הוא עוד הוכחה שאני טוען אותה מיום שעמדתי על דעתי, שאם יש יושב במרומים והוא כל יכול והכל נעשה בדברו, אז כדאי שיארוז את מיטלטליו ויעוף לנו מהחיים.