גם מבקריו הקשים ביותר של בנימין נתניהו שפשפו אתמול את עיניהם בתמהון. האינסטינקט הראשון היה לבדוק אם מדובר בסרטון פייק, תעלול כלשהו של האקר איראני, כביכול בשמו של יו"ר האופוזיציה. תוצאות הבדיקה היו מדכאות במיוחד: זה סרטון של נתניהו. זה אמיתי. ואנחנו חשבנו שלחבית של האיש הזה יש תחתית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נתניהו הפיץ אתמול סרטון איומים אופייני של חסן נסראללה. אין לו גבולות. אין מי שהוא לא יגייס במאמץ הנואש שלו להמלט מאימת הדין. הוא עשה את זה בעיצומה של שליחות ממלכתית של ראש הממשלה לפיד באו"ם. יממה לפני נאומו באו"ם. בזמן פגישתו של לפיד עם המלך עבדאללה, המלך שלא הסכים להחליף מילה עם נתניהו בשנים האחרונות. לפיד, ולפניו בנט, שיקמו את ההריסות שהותיר נתניהו מהיחסים עם ירדן, מדינה ערבית שמחזיקה את הגבול הארוך ביותר מולנו. עכשיו משתמש נתניהו בחסן נסראללה כדי לחזור למלאכת ההרס שלו.

הסרטון של נתניהו הוא שקר אחד גדול, מהדהד, בלתי נתפס. אין בו עובדה אחת נכונה. אגב, כרגע גם אין עדיין הסכם. בדיוק כמו שאין עדיין הסכם גרעין בין המערב לאיראן. ואין קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים. נתניהו לא מתבייש לקשור בין הסכם אפשרי לבין "כסף שיממן לנסראללה רכישת אלפי טילים ורקטות שיופנו נגדנו". הוא כנראה שכח עם כמה טילים ורקטות הוא "קיבל" את נסראללה בשנת 2009 (כמה אלפים) ועם כמה רקטות וטילים הוא הזדכה עליו ב-2021 (בסביבות 150 אלף).

נתניהו יודע שישראל לא "מוותרת על שדה גז של מיליארדים". הוא יודע שההסכם שעדיין לא הושג עם לבנון, בתיווך אמריקאי, הוא, בקווים כלליים, אותו הסכם אליו הוא בעצמו חתר. הוא יודע שבמאגר "כנא" עוד לא מצאו גז וגם אם ימצאו, לא מדובר במאגר גדול, אלא במאגר קטן.

הוא יודע שהמחלוקת היא על אחוזים בודדים משוויו המוערך (וכרגע הפיקטיבי) של המאגר הזה. הוא יודע שכו-לם, כל ראשי זרועות הבטחון, כל מומחי הגז, כל בעלי המקצוע, סבורים שהאינטרס הישראלי האסטרטגי העליון הוא להסדיר את הסוגיה הזו כמה שיותר מהר, כדי לייצב את המצב במים הכלכליים ולאפשר ל"כריש" לפעול ללא איומים. אה, והוא גם מכיר את הצורך למנוע מיסקלקולציה בין חיזבאללה לישראל שעלולה לדרדר את האיזור כולו למלחמה. למרות שהוא לא טורח להגיע לעדכונים בטחוניים כמתחייב, הוא יודע את כל זה מצויין. יודע, ומתעלם. כי מדינת ישראל חשובה לו הרבה פחות מהקמפיין שלו.

שני גורמים נלחמים כרגע בכל כוחם באפשרות להסדיר את סוגיית המים הכלכליים בין ישראל ללבנון: נסראללה ונתניהו. אם אתם מסוגלים, תקראו את המשפט הזה כמה פעמים. אני ממליץ להאזין לראיון המקיף שקיימנו אתמול ברדיו 103 עם אלוף במילואים גיורא איילנד, שהוא גם מומחה בתחום, שם נמצאים כל ההסברים על הסוגיה המורכבת הזו. אחר-כך תצפו בסרטון. אחר-כך נסו להבין מה עוללנו שכל הטוב הזה מגיע לנו.