פעם הם מתאספים בהיכל המשפט, תחת סמל המדינה, לתת גיבוי לנאשם בפלילים נגד המאשימה, מדינת ישראל. פעם אחרת הם מתאספים באולם הסיעה בכנסת, תחת סמל המדינה, לתת גיבוי למורשע סדרתי נגד מערכת המשפט, בית המשפט העליון ומדינת ישראל. קואליציה של מורשעים, חשודים ונאשמים מסתובבת בין אולמות המשפט והיכלי השלטון בישראל, כשאש הנקמה רושפת בעיניה.

דרעי נאם לראשונה מאז פוטר וטען: "הכשילו את נתניהו"
אחרי שמינויו נפסל בבג"ץ: נתניהו פיטר את אריה דרעי מתפקידו כשר הבריאות והפנים

הם לא יירגעו עד שלא יהפכו את היוצרות: החוקרים ייחקרו, השופטים יישפטו, התובעים ייתבעו. הם מחוללים כאן הפיכה משטרית אלימה, כוחנית, ברוטלית והרת אסון. הם חירשים לקולות, אטומים לאזהרות ועיוורים למראות. הם לא יירגעו עד שלא ייפרעו מכל אלה שניהלו נגדם תיקים או העזו להטיל בהם דופי. קואליציית נתניהו נראית כמו סרט המשך ל"הנוקמים" של מארוול. 

אתמול (שני) הגיע נשף המסיכות לאולם סיעת ש"ס בכנסת. היו שם המחולל הגדול, הלא הוא נתניהו, התליין הראשי, הלא הוא יריב לוין, והמושפל המזדמן, הלא הוא יו"ר הכנסת. הפעם לא נידו אותו בקצה השולחן, רחוק ככל האפשר מהרבנים, כפי שקרה בביתו של דרעי בירושלים. הוא אפילו קיבל סוג של חיבוק מחתן השמחה.

מאוחר יותר באותו יום יצא מכתב חריף במיוחד של ראשי סיעות הקואליציה ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בעניין הנבצרות. המכתב נכתב בעקבות פרסומים (ראשון היה אמנון אברמוביץ' ב"אולפן שישי") על דיונים בלשכת היועמ"שית בעניין האפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות. "ראשי הקואליציה" הגיבו בחריפות מאיימת, מזרת אימים. המכתב היה רצוף באיומים בוטים, שמהם נדף ריח כבד של פאניקה. 

נתניהו יודע שהוצאתו לנבצרות אפשרית. יש לה תשתית חוקית. נתניהו יודע שבכל מדינה מתוקנת הוא היה כבר מזמן צריך להיות בנבצרות. הוא היה צריך להוציא את עצמו לנבצרות. הרי זה מה שהוא ייעץ לאהוד אולמרט, הרבה לפני שהוגש נגדו כתב האישום. אגב, גם אולמרט היה משוכנע שתפרו לו תיקים, אבל אולמרט התפטר והניח למדינה להתנהל בלעדיו. נתניהו? שהמדינה תתפטר. אף אחד לא יתנהל בלעדיו.

האפשרות להכריז על ראש ממשלה כנבצר, שלא מסיבות רפואיות ונגד רצונו, עלתה אף היא בפרשת אולמרט. זה קרה בעתירה שהוגשה לבג"ץ במהלך החקירות נגד ראש הממשלה דאז. עתר מי שעתר בדרישה להכריז על אולמרט כנבצר. בית המשפט דחה את העתירה, אבל קבע כך: "אם יתברר בהמשך שהתנהלותו של ראש הממשלה אינה מאפשרת את עריכתן של החקירות הפליליות באופן ראוי, אפשר שיהא מקום להכרזה של היועץ המשפטי לממשלה בדבר נבצרותו הזמנית של ראש הממשלה".

צריך להדגיש שוב: מדובר באולמרט. אהוד אולמרט. לא נתניהו. לא זכור לי קול צעקה שהקים אז נתניהו, אל מול האפשרות להכריז על אולמרט כנבצר. אולי אפילו להפך. מהמשפט הזה שנכתב באותו פסק דין עולה במפורש שכן, יש אפשרות להכריז על ראש ממשלה כנבצר, אם התנהלותו עלולה לפגוע בחקירות פליליות נגדו. מכאן, קל וחומר שבמקרה שכבר הוגש כתב אישום נגדו, והתנהגותו והתנהלותו כוללות התקפה בוטה ומתמדת נגד המערכת ואפילו ניסיונות להחריב אותה, יש בהחלט היתכנות להחלטה על נבצרות.

תנוח דעתכם: ההכרזה על נתניהו כנבצר זמנית לאור העובדה שהוא מצפצף על ניגוד העניינים המשווע שבמסגרתו נאשם מוביל מהלך לקעקוע המערכת שמאשימה אותו - לא נראית באופק. גם בלי זה, אנחנו קרובים למלחמת אזרחים יותר מאשר אי־פעם בעידן הנוכחי. אלא שבמצב הדברים הנוכחי, כשיריב לוין ממשיך לשעוט, רכוב על D9 משוריין, לעבר היכל המשפט, מישהו צריך לאותת לו שגם ממול יש יריב. בהתנגשות, שני הצדדים ניזוקים. ההפיכה המשטרית הזו לא תעבור ללא קרב ראוי, וכן - יש בצד השני מי שמסוגל לתת קרב ראוי.

מתישהו, יצטרך נתניהו לקבל את ההחלטה באיזו שפה הוא חי - אנגלית או עברית. מה שאמר ליועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ייק סאליבן מנוגד בתכלית למה שהוא נותן ליריב לוין לעשות בפועל. לאמריקאים הוא מבטיח שהרפורמה תהיה בהסכמה רחבה ולא תהיה דומה למה שאנחנו רואים עכשיו. ליריב לוינים הוא אומר את ההפך המוחלט.

עוד מעט הוא יגיע למצב שבו המפשעה שלו תועמד בסכנה ממשית. הפיסוק יהיה מסוכן מדי. הוא יצטרך לדלג לאחת הדרכים ולהתמיד בה. אם ידבק ביריב לוין, יגרור את כולנו לכאוס שאין לדעת את סופו. אם יחליט להידבר, להתפשר ולנסות לקיים דיון ציבורי אמיתי, פתוח, שבסופו תהליך של תיקון ושיפור ולא ריסוק והשמדה, יש סיכוי שמעז ייצא מתוק. הסיכויים? נוטים בבירור לטובת האופציה הראשונה, של ריסוק והרס. נתניהו כבר לא שולט במצב. הוא לא רוכב על הנמר. זה הנמר שרוכב עליו.