שעתיים לפני סיום הלימודים של גיאצ'ו הצדיק יצאתי לאסוף אותו מבית הספר לאימון בבריכה של יוסי. ביום של שיבוש לאומי לא ניתן לסמוך על ההסעה, ואת הילד שלי אני מכיר. הוא לא בנוי לעיכובים כמו פקקי תנועה.

איני משתגע על שיבושים בכלל, אבל אני מכיל, כי גם אין לי ברירה. בפקק לקראת רחוב ערבי נחל בגבעתיים שומעים את רימוני ההלם ומקשיבים ליערה מגל"צ, שמתארת דם על הכביש. זה רק הפרומו להמון דם שיהיה כאן בזמן הקרוב. רימוני הלם זו עליית מדרגה ששומר אל־צבאות־אדוניי למפגינים בתל אביב שהוא קורא להם אנרכיסטים, מתוך החפ"ק המשטרתי.

לחווארה איתמר בן גביר לא הגיע, גם לא הורה להשליך רימוני הלם על המתנחלים. מה פתאום? זה הבייס שלו, אנשים מתוקים שיצאו לשרוף כפר אולי כי אלוהים שלהם אמר להם שזה בסדר לנקום על רצח של שני צעירים הי"ד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכשיר את האירועים בחווארה ובתל אביב. בישיבת ממשלה הוא הודיע למשתתפים שהוא נותן להם את האגרוף שהם צריכים, כדי להילחם באנרכיה. למה הוא נתן להם? כי הוא בלחץ, הוא לא מגיב טוב להתקוממות ציבורית, כפי שלא הגיב טוב במחאה שהובילה דפני ליף ב־2011, כי ההיסטריה מנהלת אותו.

הכניעה לבן גביר, שמתבטאת במתן האחריות על ביטחון הפנים, תרדוף את ביבי לאורך כל הקדנציה. הוא מספיק חכם לדעת שטעה בענק, אבל הוא כבר לא יכול לתקן את השיבוץ של נער גבעות היסטרי וחסר מושג בביטחון לאחד מהתפקידים הרגישים ביותר בקולקציית האפסים שמנהלת את האירוע כרגע. יש לביבי ערימה של גנרלים, ביטחוניסטים שופעי ניסיון, אבל כרגיל, בהרבה מינויים שעשה בקריירה, הוא טעה בגדול, בענק, עם מינוי של כוכב טיקטוק וטוויטר שלא מסוגל לנהל את האירוע, כל אירוע ביטחוני. כי ביטחון זה מקצוע נרכש, לא לומדים אותו אצל רבנים כמו כהנא הבזוי.

המשטרה הרימה את הרף ביום השיבוש הלאומי. רימוני הלם נכנסו לתקן של פיזור הפגנות, וצריך רק לחכות ולראות איך יטופלו הפגנות של חרדים נגד הסלולר, רכבת קלה ועריקים שמתנגדים לשירות צבאי. הא, זרח מפרחוני, גם ימי נכבה של מתנחלים ביישובים ערביים יטופלו ברימוני הלם.

מנגד, ייתכן שבן גביר שומר את האופציה רק ל"אנרכיסטים" חילונים. הוא הרי לא מודע לאפקט של השלכת רימונים. הוא מעולם לא זרק רימון רסס בצה"ל. אולי זה השלב הבא. ואם צעירים לא ינוסו מכאן, הם יהיו רוב הקורבנות. כי מה הן כמה גופות של "אנרכיסטים" לעומת גאולת הארץ הקדושה?

עשר שנים אני כותב כאן על החשש שלי מגופות של יהודים בהתמודדות עם יהודים. אני חסר מושג בביטחון. אומנם הייתי באירועים ובמלחמות ובחפ"קים קצת הרבה יותר מבן גביר, אבל בניגוד אליו איני מתיימר להתחפש לגנרל. אני מכיר ביטחוניסטים שכן מבינים בביטחון פנים, והם בזעזוע עצום מקצב האירועים ומאופן הטיפול בכאוס. הם גם מזעזעים אותי. כי לדיירי אגם הדרעק אני מקשיב רק כדי להסתלבט עליהם. איני סומך על אף אחד מהם שיחצה כביש עם שרי, הכלבה שלנו. לאנשי מקצוע אני מקשיב ומנסה ללמוד.

הצילומים בחווארה ובאיילון לא עושים טוב לביבי. הוא רוצה להגיע לבית הלבן, הגברת רוצה לעשות כביסה באמריקע. זה אזור המחיה שהוא מחבב, כמו חיות בר בטבע. שם עושים לו כבוד של מנהיג, כאן חצי מהציבור מתעב אותו והוא עומד לדין. נכון לעכשיו הטיול לבית הלבן או הקונגרס לא נראה מציאותי. גם באמריק'ע יודעים מה בדיוק קורה כאן.

מנגד, המחאה מאבדת אותנטיות. יותר מדי דיירי אגם הדרעק מדבררים אותה, משתמשים בה לצרכים פוליטיים שבנויים על העצמת האגו. זה לא 2011 עם דפני ליף שהגיעה מהשטח, ידעה להסעיר את הציבור ולא עשתה ממנה הון פוליטי לעצמה. יאיר לפיד, בני גנץ, מרב מיכאלי, אהוד ברק ומשה בוגי יעלון הם כבר מי שהיו ומי שנכשלו בהנהגת המדינה.

לא צומח כאן גיבור מקומי כמו דני האדום בצרפת או לך ואלנסה בפולין. מה דיירי אגם הדרעק יודעים לעשות, ראינו ושמענו. הם לא אלטרנטיבה ולא פתרון לשינוי חברתי בישראל, הם הבעיה עצמה והם כולם מחוללי אסון. אם לא תצמח הנהגה חדשה שתעורר אמון – בעיקר תקווה בציבור שאינו ביביסט או דתי – הכאוס יימשך בשני המחנות.

ההפיכה המשטרית אינה מעוררת אופטימיות בציבור. כולם מדברים על כסף של הייטק שלא יגיע לכאן, אני חושש מהכסף שכבר כאן. כל השכירים שכספם מושקע בין היתר בקרנות פנסיה וקופות גמל, נמצאים בסיכון בכינון ישיר. הקופה הציבורית אינה יכולה לממן את השיגיונות של המתנחלים והחרדים. הפיכה משטרית תתיר לטיפוסים כמו לוין ורוטמן לחוקק ביומיים חוק שילאים את החסכונות הפנסיוניים וקופות הגמל לטובת הדמוקרטיה שלהם. כפי שאמרה האישה בנחל האסי: "עכשיו זה שלנו".

וברור לי, כמו שברורה לי זריחת השמש כל בוקר, שערימת הטפשת הנפוצה בגועליציה תתמוך בהתלהבות בחוק. דודי אמסלם יצרח על אדוני הארץ באגם הדרעק, מאי גולן לא תבין הכל אבל תתמוך בחום, שלמה קרעי יצרח שזה כסף קדוש של העם היהודי, והבאבא־בובה שלו, מאיר מאזוז, ייתן פסק הלכה שזה קידוש השם. אם זה נראה לכם כמו בדיחה עצובה, תחשבו שוב על רימוני הלם על אזרחים מפגינים. לא כל האזרחים, אלא בעיקר לבנים ממוצא אירופי שהשלטון הנוכחי שונא במיוחד.

ביבי נשא שלשום נאום שהתבסס רק על שקרים ומציאות מעוותת, בדיוק כמו השלטון המעוות שלו. לפי דבריו, לא היו הפגנות אלימות בהתנתקות (היו גם היו, אני סיקרתי חלק מהן, היו קריאות לסירוב פקודה והיו יותר מדי קריאות לסרבנות. גם נחסמו צירי תנועה, הייתי שם), הוא היה מראשי האופוזיציה להתנתקות (הוא משקר. הוא הצביע בעד בארבע מחמש הצבעות בסוגיה, הוא היה שר אוצר במפלגת שלטון, הוא רעד מפחד מאריק שרון והתפטר ב־7 באוגוסט, שמונה ימים לפני מבצע ההתנתקות).

משום מה הוא התעלם מההפגנות נגד הסכמי אוסלו. הוא התעלם מההסתות של הבאבא־בובות של הציונות הדתית, שהובילו במישרין לחיסולו של רה"מ מכהן, יצחק רבין הי"ד. הוא נכח בהפגנות, הוביל אותן, וניצל את הסיכול הממוקד של הציונות הדתית, כדי להגיע למשרד רה"מ. כמו הפוש ששלח יוקי לביא: "דיוק היסטורי, זה לא ייגמר ברצח, כי זה התחיל ברצח".

הוא אומנם רגיל לשקר, אבל אנחנו רגילים שהוא משקר, אז האמון שיש לי כלפיו וכלפי ממשלתו שקול לאמון שיש לי בזוחלים למיניהם. אגב, יותר מדי אנשים כועסים עליי שאני מטיל דופי בזוחלים, רמשים ותיקנים, בעצם ההשוואה לקולקציית האפסים, כי לפחות לאותן משפחות יש תפקיד חשוב בטבע. לדיירי אגם הדרעק אין לדעתי שום תפקיד בטבע זולת פילוג, הסתה, נהנתנות, גניבות, שוחד ועוד פשעים, עושק החלשים והמוחלשים. שלא תהיה טעות, אין לי שמץ של טענה כלפי דתיים וחרדים, אני רק מתעב את ההנהגה שלהם. לא כל המחנה הדתי־לאומי (שאמא שלי גדלה בו) רוצה לשרוף כפרים ערביים, גם לא כל החרדים רוצים לעשוק את החילונים. זו רק ההנהגה שלהם. זו המציאות: אריה־גאנעב סדרתי, מיליונר בהרבה דולרים, יצחק גולדקנוף, מגה־מיליונר בדולרים. ואלה הטיפוסים שמתיימרים לדאוג לחלשים. הרי כשהחרדים ייצאו ללימודים ועבודה, כדי להתפרנס, לא תהיה לדרעי וגולדקנוף שום שליטה על האברכים. אבל זה כבר סיפור אחר.

שלשום בערב צרו מפגינים על מספרה שבה שהתה הגברת. זו הייתה טעות איומה, שלא תוביל לכלום, זולת ניצול מצב של המשפחה המלכותית. היא כבר לא תאובטח בידי מגן אלא בידי היחידה לאבטחת אישים. ייסגרו נתיבים בכל פעם שתחפוץ לחפוף או ללכת לקוסמטיקאית.
ביבי לא מטומטם, הוא ניצל את המצב מיד, פנה לרשב"כ "לחלץ" את הגברת. הוא לא פנה למפכ"ל כדי שישגר את ימ"מ לזירה, ולא לרמטכ"ל כדי שישלח את סיירת מטכ"ל. עכשיו, אחרי מבצע "לשחרר את הגברת" (בקרוב בנטפליקס עם כוכבי "פאודה", כי האמריקאים חולים על טפשת נפוצה וסיפורי גבורה), הכל מוכן ונוח לדיון הבא באבטחת הגברת והילד"ז. הרי כל גורם שלטוני שאינו סמל שלטון כבר מאובטח. ציבור משלמי המסים כאן יממן את כל השיגיונות של המשפחה, כי ההנהגה של ההפגנות פועלת בטמטום חושים.

אספתי לכם קצת פיצוחים לשאבעס־קוידש, אז תוך כדי פיצוח שתו הרבה מים, שיחליק לכם בגרון.
-משה אבוטבול, הספר של הגברת: "היא חיבקה אותי בזמן המצור ואמרה: 'משה, תהיה חזק'". דמעתי מהתרגשות מהתיאור.

-רויטרס: ארה"ב בגינוי חריף לשר סמוצ'קנע, שאמר בוועידה: "המדינה צריכה למחוק את חווארה". אני מקווה שהוא יהיה פרסונה נון־גראטה בכל מקום בעולם.

-בארבע שעות בפקקי תנועה בתל אביב ראיתי יותר מדי שוטרים ומג"בניקים ערבים ודרוזים מקריבים את גופם כדי לשמור על הסדר. אלה אותם ערבים ודרוזים שבעוצמה יהודית הגזענית מגדירים אותם ככבשים.

-חוק התרומות לנתניהו יעלה ביום ראשון לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. החוק יאפשר לראש ממשלה לקבל תרומות, מתנות יקרות ערך במסווה של מימון הוצאות משפט ובריאות. גם שרשרת לגברת ומימון רקדניות בעירום לילד יוכרו ככל הנראה כהוצאות רפואיות. למה מי בדיוק בודק ויבדוק?

-ביבי קורא ללפיד וגנץ לבוא להידברות. חבל להם על הזמן. עם האיש הזה אסור להידבר על כל דבר ועיקר. הוא נהנה מתמיכת המצביעים שלו. הלוואי שיחריב כאן הכל מכל. הרי לו לעולם לא תהיה בעיה, החוק יתיר לו לחיות ממתנות. אין עם מי לדבר ואין על מה לדבר. מי שמקשיב לגנץ מזהה בסאב־טקסט את נשיא המדינה שמטיף לפשרות. אולי לגנץ יש חלום להיות נשיא כמו בוז'י, אבל אסור לו להתפשר על כלום. תנו לביבי ולליכוד להשמיד הכל, אבל הכל.

-השבאב המתוק שמאוהב בחיילי צה"ל, תקף אותם באכזריות בחווארה. לוחמים פונו לטיפול רפואי. דובר צה"ל פרסם את ממצאי התחקיר אחרי שנמסר לאלוף פקמ"ז יהודה פוקס. "במהלך פעילות שגרתית בצומת הגז בחטיבת שומרון נזרקו אבנים לעבר כלי רכב צבאי בידי רעולי פנים, אשר הסתתרו במטע סמוך לציר. כוח צה"ל פתח במרדף אחרי החשודים, שכלל ירי באוויר, ותפס אחד מהם שהזדהה כאזרח ישראלי.

בעקבות תפיסתו, הגיעו חשודים נוספים שתקפו את הכוח באלימות מילולית ופיזית, שכללה בין היתר אגרופים, דחיפות ובעיטות. רעולי הפנים נמלטו לכלי הרכב, והחלו בנסיעה פרועה לעבר הכוח הצבאי. מפקד הכוח הבחין ברכב שהאיץ לכיוון הכוח, והפעיל נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי באוויר ולעבר גלגלי הרכב שנמלט". המחבלים היהודים אוהבים את החיילים. אוהבים אותם, אומרים לכם.

-שתדע כל אם עברייה ששלחה את בנה להיות לוחם בצה"ל, כולל ביחידות מיוחדות, שהוא הפך בלית ברירה לקורבן אלימות של מחבלים יהודים ביום רע, וביום טוב - לכלב שמירה של המתנחלים. ארבעה גדודי לוחמים בסדיר, גדודיS מילואים - כל אלה שפוטים של המתנחלים באיו"ש. וכמובן עבדים של הלהקות המשיחיות של סמוצ'קנע ובן גביר. לא בשביל המטרה הזו הם התגייסו ליחידות האלה.

-שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס בתגובה על דבריו של השר עמיחי שיקלי לאמריקע "תעסקו בעניינים שלכם!": "בכיר ישראלי שאיני מכיר אמר שאיני צריך להתערב בענייניה של ישראל. אני חושב שרוב הישראלים אינם רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל". אני דווקא מאוד מעוניין שאמריקע תלמד את היאהוד הפסיכים מאיזה עץ בונים גיטרה. שיפסיקו עם הסיוע הביטחוני (4 מיליארד דולר), שלא יתירו לנו להשתמש בימ"חים שלהם בישראל, שיפסיקו לתמוך בנו באו"ם. אנחנו גזע דפוק שאינו מעריך כלום ומייצר תפקיד שר בממשלה לאחד כמו שיקלי, שלטעמי הוא חולה אנוש בטפשת נפוצה. הוא גם בוגדני בתכונותיו, אבל זה סיפור אחר.

-יאיר נתניהו: "איפה המכת"זיות ואיפה הבואשים? חסימת כביש זו עבירה פלילית של עד שלוש שנות מאסר. המשטרה שלנו היא בת ערובה של המטורללים האלימים בפרקליטות". הוא לא דורש שימוש במכת"זיות, בואשים ורימוני הלם בפינוי אביתר, למשל. איתם לא, אלה שותפים של אבא, שנותנים את כל הפינוקים האפשריים. שני בתים ממומנים, אבטחה, מתנות מתורמים ועוד. נגד המחבלים היהודים ששורפים כפר ערבי אולי הוא רוצה פרחים ושוקולד.

-ד"ר אביחי מנדלבליט בהרצאה במכון למחקרי ביטחון: "אנחנו במהלך של הפיכה משטרית, ממש לא רפורמה משפטית. אסור לדבר איתם בשום אופן, כל עוד לא יבטלו לחלוטין את התועבה החקיקתית הזו. חובתו של בית המשפט לבטל את כל החקיקה, שבאה לבטל את שיטת המשטר הדמוקרטית־ליברלית בישראל".

-אחד מהסעיפים של ביזת השלל מהקופה הציבורית כולל 2.5 מיליארד שקל למוסדות הפטור שלא מלמדים ליבה. זה הון־שלטון קלאסי איך לכבס כייסף. חלק ניכר ממנו מגיע למפלגות חרדיות, למוסדות חרדיים, לעסקנים ומאכערים ללא שום פיקוח קפדני. רק להזכיר שתוספת השכר למורים בחינוך הממלכתי, ממלכתי־דתי, ממלכתי־חרדי, התבטאה ב־4 מיליארד שקל.

-מוישה גפני פועל לקדם חוק שיבטיח ייצוג חרדים בחברות ממשלתיות ועיריות. שייקחו את כל המשרות, רק שיעבדו ויפסיקו להתבטל בכויילל, על חשבון החילונים. אגב, גם שירות צבאי ולאומי זו אופציה להפסקת הבטלה.

-אגם הדרעק יתבע את זהבה גלאון ומרצ, ואיילת שקד וימינה, על חובות שהשאירו מפלגות הפארטייה שלהן. שקד חייבת 15 מיליון שקל, גלאון - 16 מיליון שקל. אני רואה כאן מחיקה, הכלה, מחילה וחבר דואג לחבר/ה.

-הצעת החוק של מאי גולן על איסור הנפה פומבית של דגלי פלסטין או כל אויב אחר – עם עונש מאסר של שנה, תידון בוועדת השרים לחקיקה. אין עליה בעולם, היא גאונה נדירה. אבל למה רק שנת מאסר? למה לא חמש בעבודת פרך?

-ראש אגף תקציבים באוצר יואב גרדוס: "ישראל היא מדינה ברוכת ילדים. המשמעות מבחינה כלכלית זה עומס על תשתיות. ב־2026 הביקוש לחשמל יעלה על ההיצע. יהיו כאן הפסקות חשמל יזומות". אני לא מודאג, נחיה במידברן בנגב ובערבה ונחכה שאלוהים ישלח לנו שלווים ודגים מעופפים למנגל. לפי תורת הבאבא־בובות, הוא כבר עשה את זה פעם, אז יש תקדים להתבסס עליו. נכון שמאז השואה הוא לא בא לבקר כאן, אבל ההפיכה המשטרית תדאג שהוא יבוא.

-ההסתדרות הציונית אישרה תוספת תקציבית קטנטנה בסך 241 אלף דולר עבור המחלקה להנצחת זכר השואה, בשליטת יש עתיד. הכסף ישמש למימון שכרם של גיל סגל כמנכ"ל, ולהוצאות לשכה של טובה דורפמן, שמונתה לנשיאת הארגון. בשביל מה צריך את ההסתדרות הזו? למי היא טובה חוץ מלעובדים והמאכערים? המדינ'ע לא מנציחה את השואה כבר?

-אבי מעוז פרש מתפקידו כסגן שר החינוך, אבל ימשיך לכהן כדייר באגם הדרעק. רמת הסיכון של החילונים ואוכלוסיית הלהט"ב נותרה ברמה גבוהה מהצפוי.

-הרב הראשי של ירושלים שלמה עמאר, בעבר הרב הראשי בישראל, התייחס בשיעורו השבועי להשפעת הלהט"ב על רעידות האדמה. "זה לא אני מפרש", טען הבאבא־בובה הפרימיטיבי, "זה לשון הגמרא. היום, לצערי, נלחמים להשוות את התנאים של האנשים האלה. בעוון משכב זכר מגיעים לזוועות האלה. אני קורא לממשלה ולשופטים לא לאשר דבר כזה". אני אוהב שהבאבא־בובות מתריעים נגד משכב זכר, אבל משכב אישה עם אישה אין להם מה לומר, כי הפרימיטיביות עוד לא הגיעה לדרגה שהם יבינו מה היא נטייה מינית. אני מאחל לבאבא־בובה שלפחות שלושה מנכדיו יתאהבו בגבר, ושלפחות אחד מהם יעבור הליך כירורגי לשינוי מין. אין כמו מציאות להסתגלות.

הנה תראו איזה יופי אני תומך במהפכה, שתהרוס כאן הכללללל.